Gå til innhold

uføretrygd og skatt.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger no ann til å bli uføretrygdet. og vil nok få minsteytelsen, 2.33 ganger G, eller hva det no er.

 

Når jeg har jobbet har jeg altid betalt omlag 30% i skatt.

Blir det sånn av uføretrygd også??

Anonymkode: ea815...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hva du har å trekke ifra osv.

Jeg betaler vel ca 26% i skatt på trygden, da får jeg alltid en del igjen.

Anonymkode: 3d9b4...6d5

Skrevet

Før betalte man lite i skatt på uføretrygd, nå blir det regnet som vanlig inntekt og man betaler skatt deretter. Jeg betaler 3 ganger så mye i skatt etter at de nye reglene kom.. 

Anonymkode: ea24b...bd1

Skrevet

Jeg har igså minsteytelse og betaler rundt 20% i skatt. Er jo ikke så mye inntekt og da trenger man ikke betale så mye i skatt heller.

Anonymkode: 99aae...244

Skrevet

Jeg trekkes 26 %, det kommer an på hva du har og hva du kan trekke av

Anonymkode: 7495b...2b6

Skrevet

Og det kommer an på formue/gjeld osv. Skattetrekk er beregnet av inntekt to år tilbake. Så sjekk alltid når skattekort kommer på nyåret, og gjør endringer om nødvendig. 

Anonymkode: 3e840...ede

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og det kommer an på formue/gjeld osv. Skattetrekk er beregnet av inntekt to år tilbake. Så sjekk alltid når skattekort kommer på nyåret, og gjør endringer om nødvendig. 

Anonymkode: 3e840...ede

På tall, ikke inntekt selvfølgelig. :) 

Anonymkode: 3e840...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...