Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Jeg ligger no ann til å bli uføretrygdet. og vil nok få minsteytelsen, 2.33 ganger G, eller hva det no er. Når jeg har jobbet har jeg altid betalt omlag 30% i skatt. Blir det sånn av uføretrygd også?? Anonymkode: ea815...38b
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Det kommer an på hva du har å trekke ifra osv. Jeg betaler vel ca 26% i skatt på trygden, da får jeg alltid en del igjen. Anonymkode: 3d9b4...6d5
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 Før betalte man lite i skatt på uføretrygd, nå blir det regnet som vanlig inntekt og man betaler skatt deretter. Jeg betaler 3 ganger så mye i skatt etter at de nye reglene kom.. Anonymkode: ea24b...bd1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har igså minsteytelse og betaler rundt 20% i skatt. Er jo ikke så mye inntekt og da trenger man ikke betale så mye i skatt heller. Anonymkode: 99aae...244
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 Jeg trekkes 26 %, det kommer an på hva du har og hva du kan trekke av Anonymkode: 7495b...2b6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 Og det kommer an på formue/gjeld osv. Skattetrekk er beregnet av inntekt to år tilbake. Så sjekk alltid når skattekort kommer på nyåret, og gjør endringer om nødvendig. Anonymkode: 3e840...ede
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og det kommer an på formue/gjeld osv. Skattetrekk er beregnet av inntekt to år tilbake. Så sjekk alltid når skattekort kommer på nyåret, og gjør endringer om nødvendig. Anonymkode: 3e840...ede På tall, ikke inntekt selvfølgelig. Anonymkode: 3e840...ede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå