Gå til innhold

Bruker du energi på slike ting? (Dere med litt større barn)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skurrer litt for meg siden du får flere slike meldinger fra forskjellige. Da tenker jeg dere er fellesnevneren her. Har selv tre barn og har aldri opplevd å få en slik henvendelse. Kanskje du ikke får med deg hva som egentlig foregår?

Når det er sagt hadde jeg personlig ikke fått meg til å skrive en slik melding. Jeg hadde heller oppmuntret barnet til å finne nye venner. Men som voksen har man også et ansvar for å sørge for at andre barn i nærmiljøet blir ivaretatt og inkludert. Jeg oppmuntrer egne barn til det. For meg spiller det lite om de har med en eller tre venner hjem. Synes bare det er koselig. 

Anonymkode: 25f28...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom flere foreldre hadde kontaktet meg om det samme, så hadde jeg blitt bekymret .....  Det er absolutt ikke noe godt tegn, når flere foreldre sier det samme . Og attpå til høres det ut som det ikke bare er ett av barna dine det gjelder. Hadde tenkt at jeg kanskje ikke kjenner barna mine så godt som jeg tror. Kan være mye som foregår når ikke du er til stede. Hadde tatt en alvorsprat med barna . Jo, barn kan ha hvilke venner de vil. Men det er stor forskjell på måten de velger hvem de skal være sammen med.

Har disse andre barna ikke blitt med på leken fordi ditt barn ikke har oppsøkt det andre barnet og invitert det med?  Da kan det være ok, men ikke hvis det barnet som blir utelatt er den eneste av flere som ikke blir invitert med. Spør de barna som ikke får være med på leken om å få være med, og så får nei? I så fall er det grusomt gjort, uansett om dette ikke er den man leker mest med. Jeg synes du skal ta alvorlig det disse andre foreldrene prøver å fortelle deg. Ikke bare for å hjelpe barna som blir utelatt, men også for å hjelpe egne barn, en slik oppførsel er ille å dra med seg inn i voksenlivet. Da kan det fort bli dem ingen vil "leke med".

Anonymkode: 679c9...2be

Dette skjønte jeg ikke. Kan du beskrive hva du mener kan komme til å skje i voksenlivet med HIs barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...