Gå til innhold

Noen andre som er 100% aleneforeldre til litt større barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere hentet dere inn? 

Faren her har ingen samvær annet enn at han ser de på dagtid 2-3 ganger i året. Aldri overnatting. 

Jeg jobber fullt og har da 3 barn/tenåringer alene 24/7. Det mest slitsomme er egentlig tenåringen. Hun klager, maser, kjefter og griner om hverandre.. Hun kritiserer småsøskenene mye og kanskje aller mest meg.. Absolutt ALT er feil, og ALLE er slemme mot henne... og jeg forstår at sånn vil hun være nå en periode... men jeg er så vanvittig sliten av det... noe som gjør at jeg ikke alltid klarer å være den mammaen jeg vil være for henne..

Hun er lite ute med venner fordi hun blir så sliten av det.. og hun havner i konflikter med dem også... derfor blir det mye her hjemme hun vil være..

Jeg har noen ganger prøvd å få henne til å sitte barnevakt for de yngre søsknene hennes, men hun er så umoden at hun ikke klarer å vise dem den omsorg de trenger. Hun blir mer sint og sur på dem om de ikke hører på henne i alt og ett, så det har som regel endt med at de blir lei seg eller redde... 

Den enste plassen jeg føler jeg får fred er på jobb.. men der må jeg jo jobbe😅 hun legger seg stort sett klokka 21.30-22.00 og da er jeg som regel så sliten at jeg legger meg jeg også..

Så dere andre som er 100% alene.. Hvordan  klarer dere å ikke gå fra vettet? 😅

Anonymkode: f2b0e...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg  ringer mamma hver gang det topper seg. Skjer ikke så ofte da men når jeg er syk selv så har jeg ringt å spurt om hun kan passe sønnen min,å har vært evig takknemlig for at hun har gjort det.

Anonymkode: 38fc3...e1a

Skrevet

Jeg har også en tenåring og to yngre barn. Og jeg kan støtte deg i at det har vært en pest og en plage i perioder - og merkelig nok aller verst med den eldste. Han har imidlertid hatt venner hele veien, så han har ikke gått "oppå meg" her hjemme så mye. Men kranglevoren har han vært siden han var 11. Gud så lei man blir.

Jeg kan trøste deg med at der skjer en modning. Nå er han 19 og snill som et lam. Og jeg hadde et pressmiddel på han mht sånne ting som barnevakt: vi avtalte prisen han skulle få, og så, mens de små også hørte på, avtalte vi hva jobben skulle innebære. F eks servere mat, se film, pusse tenner, gi godnattklemmen, bre over dyna og så gå ut i stua og være bare "vakt". Hvis han bare satt på dataen og plutselig husket på at de skulle hives i seng, da kan jeg love at de to små sladrehankene sa ifra! Da ble det ikke noen betaling.

Ellers er det vel en god taktikk å ikke la deg tirre. Prøve å ikke gå inn i diskusjonene hennes. La henne rase fra seg, og heller innimellom si "hvordan tror du det er for meg å være på jobb 8 timer om dagen, handle inn, lage middag, vaske opp, rydde, støvsuge, legge unger - og oppi alt dette bare få kjeft og sure miner fra deg?"

Anonymkode: 2deeb...50a

Skrevet

synes du ikke bør klage, sånn er det, du har valgt og fp barn

Anonymkode: c485a...7bf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

synes du ikke bør klage, sånn er det, du har valgt og fp barn

Anonymkode: c485a...7bf

Du mener vel "slut og sutre"? 

Syns det er på tide med "slut og skrive" for deg. Vent med å få deg dib-konto til du fyller 18.

Anonymkode: 2deeb...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...