Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Er det noen som kan svare? Jeg er en skilt mann som igjen fikk god kontakt med en gamel kjæreste for mange år tilbake. Vi bor langt fra hverandre og treffes ikke så ofte. Når vi har vært i lag, er det utrolig god kjemi. Det går dessverre litt lang tid mellom hver gang vi treffes. Og det oppstår situasjoner der jeg antyder når jeg kommer. Så har det gått galt vedr. det og jeg har ikke vært flink nok til å si tidlig i fra at jeg ikke kommer. Jeg vil så gjerne være mest mulig i lag med henne. Jeg har barn som jeg elsker å følge opp. Og det å flytte litt langt vekk er ikke bare bare. Det føler jeg må være en god prosess. Nå har det også slik at henne har dårlig erfaring med tidligere kjærester og far til sine barn, med løgn etc. Nå vil hun avslutte vårt forhold for hun mener jeg ikke holder avtaler og lyver til henne om når jeg kommer ditt. Har fått følelsen flere ganger under tlf samtaler st hun leitet etter mine feil. Og hun nevner ofte min eks. om kanskje hun vil ha meg tilbake etc. Er det noen som kan komme med noen gode råd.. i villrede Anonymkode: 8c098...113
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Ja, for det første å ikke antyde at du skal komme. Da får du heller si, jeg tenker at jeg skal komme neste helg, og jeg håper jeg får det til, men jeg kan ikke love noe ennå fordi jeg ikke vet med tanke på... det det måtte være. Vi får heller snakkes nærmere om det når jeg vet. Jeg har også en mann som kan komme med slik antydninger, som jeg tolker som at han lover det, og det er utrolig kjedelig å planlegge noe utfra det, så blir det ikke sånn. Ta en ordentlig prat med henne. Klart hun leiter etter feil på deg når hun har blitt skuffet før. Det er helt naturlig, men jo flinkere du er å prate med henne og om disse tingene, og også legge til rette for at hun skal kunne stole på deg, så blir det enklere for dere begge. Avstandsforhold er også vanskelig å holde liv i, og krever mye fra begge. Hvor langt er det snakk om? Flyavstand, eller et par timer med bil avstand? Anonymkode: 70317...7ed
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som kan svare? Jeg er en skilt mann som igjen fikk god kontakt med en gamel kjæreste for mange år tilbake. Vi bor langt fra hverandre og treffes ikke så ofte. Når vi har vært i lag, er det utrolig god kjemi. Det går dessverre litt lang tid mellom hver gang vi treffes. Og det oppstår situasjoner der jeg antyder når jeg kommer. Så har det gått galt vedr. det og jeg har ikke vært flink nok til å si tidlig i fra at jeg ikke kommer. Jeg vil så gjerne være mest mulig i lag med henne. Jeg har barn som jeg elsker å følge opp. Og det å flytte litt langt vekk er ikke bare bare. Det føler jeg må være en god prosess. Nå har det også slik at henne har dårlig erfaring med tidligere kjærester og far til sine barn, med løgn etc. Nå vil hun avslutte vårt forhold for hun mener jeg ikke holder avtaler og lyver til henne om når jeg kommer ditt. Har fått følelsen flere ganger under tlf samtaler st hun leitet etter mine feil. Og hun nevner ofte min eks. om kanskje hun vil ha meg tilbake etc. Er det noen som kan komme med noen gode råd.. i villrede Anonymkode: 8c098...113 Hvis hun er mistenksom av natur, er det lite du kan gjøre. Annet enn å si: jeg har ALDRI løyet for deg, slutt å straffe meg for din eksmanns dumheter. Å leve med en som lyver er fælt. Men å leve med en som ikke har tillit er også fælt. Anonymkode: b4eba...8d0
Vet ikke? Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det første å ikke antyde at du skal komme. Da får du heller si, jeg tenker at jeg skal komme neste helg, og jeg håper jeg får det til, men jeg kan ikke love noe ennå fordi jeg ikke vet med tanke på... det det måtte være. Vi får heller snakkes nærmere om det når jeg vet. Jeg har også en mann som kan komme med slik antydninger, som jeg tolker som at han lover det, og det er utrolig kjedelig å planlegge noe utfra det, så blir det ikke sånn. Ta en ordentlig prat med henne. Klart hun leiter etter feil på deg når hun har blitt skuffet før. Det er helt naturlig, men jo flinkere du er å prate med henne og om disse tingene, og også legge til rette for at hun skal kunne stole på deg, så blir det enklere for dere begge. Avstandsforhold er også vanskelig å holde liv i, og krever mye fra begge. Hvor langt er det snakk om? Flyavstand, eller et par timer med bil avstand? Anonymkode: 70317...7ed Det er nok flyavstand dessverre
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 La være å antyde at du kommer er jo det heiteste tipset. Utrolig irriterende! Ikke si du kommer før du vet sikkert. Anonymkode: 58634...79f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som kan svare? Jeg er en skilt mann som igjen fikk god kontakt med en gamel kjæreste for mange år tilbake. Vi bor langt fra hverandre og treffes ikke så ofte. Når vi har vært i lag, er det utrolig god kjemi. Det går dessverre litt lang tid mellom hver gang vi treffes. Og det oppstår situasjoner der jeg antyder når jeg kommer. Så har det gått galt vedr. det og jeg har ikke vært flink nok til å si tidlig i fra at jeg ikke kommer. Jeg vil så gjerne være mest mulig i lag med henne. Jeg har barn som jeg elsker å følge opp. Og det å flytte litt langt vekk er ikke bare bare. Det føler jeg må være en god prosess. Nå har det også slik at henne har dårlig erfaring med tidligere kjærester og far til sine barn, med løgn etc. Nå vil hun avslutte vårt forhold for hun mener jeg ikke holder avtaler og lyver til henne om når jeg kommer ditt. Har fått følelsen flere ganger under tlf samtaler st hun leitet etter mine feil. Og hun nevner ofte min eks. om kanskje hun vil ha meg tilbake etc. Er det noen som kan komme med noen gode råd.. i villrede Anonymkode: 8c098...113 Den setningen jeg har uthevet i innlegget ditt er det som ville vært en dealbreaker for meg. Det hjelper ikke om du aldri så mye ønsker å være sammen med henne hvis du ikke respekterer henne nok til å gi henne beskjed når du må avlyse avtaler eller endre dem. En gang iblant kan det selvfølgelig oppstå ting i siste liten, som gjør at man må endre planer. Men du sier jo at du vet at du ikke kan komme til henne og likevel sier du ikke fra. Tror du må tenke på hvordan dette oppfattes for henne. Hun gleder seg til å se deg, dere gjør en avtale, hun legger planer etter det at du skal komme til henne, kanskje sier hun nei til andre ting eller turer med venner fordi hun vet du kommer og hun vil være sammen med deg ... og så oppdager hun gang på gang at du endrer planer og ikke sier fra før i siste liten til henne. Det er sårende og det er respektløst av deg. Og hvis det er slik at det stadig vekk skjer ting som gjør at du må endre, da må du enten endre noe i livet ditt eller bli bedre på å planlegge, eller innse at du nå har et liv som ikke er forenelig med å være i et forhold fordi du ikke greier å følge det opp. Jeg hadde nok slått opp med deg om du var min kjærest, jeg mener det er respektløst å ikke si fra før i siste liten at det ikke blir noe av møter. Det får ikke henne til å tro at du er seriøs med henne hvis du ikke viser henne såpass respekt at du kommuniserer godt med henne og respekterer at hennes tid er like viktig som din. Det hjelper ikke at du er inderlig glad i henne og vil være med henne, heller ikke at du sier det, hvis du stadig i praksis viser at hun er langt nede på din prioriteringsliste, og at du heller ikke har respekt nok til å si fra med det samme du vet om endringer i planer som også angår henne. Dere må snakke sammen, finne ut hvor dere står, hva dere forventer i et forhold, hva som er viktig for dere, hvordan dere kan finne kompromisser som gjør at begge har det godt i forholdet. Slik det er nå har hun det ikke godt, hun går på ene skuffelsen etter den andre og blir såret, og når hun føler du ikke respekterer henne så er det rett før det blir slutt om dere ikke tar tak i de utfordringene et langdistanseforhold har. Anonymkode: a7756...a56
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 Jeg hadde reagert helt likt som henne. Jeg har vært i samme situasjon, med én som bygger opp forhåpninger hos meg, for så å ikke si fra, eller avlyse i siste øyeblikk. Det er utrolig sårende! Ikke legg planer med henne, før du er 100% sikker på at du får det til. Å stadig bli nedprioritert, slik du gjør med henne nå, er ødeleggende for selvbildet hennes. Du ønsker sikkert å være med henne, og synes det er dumt at planen endres, men handlingene dine, viser at du setter henne sist, og at du ikke er til å stole på. Anonymkode: 2dac4...a31
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #8 Skrevet 20. mai 2018 Er forholdet liv laga dersom dere bor så langt fra hverandre da? Kanskje like greit det avsluttes. Anonymkode: 4e402...a2b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #9 Skrevet 20. mai 2018 Jeg ser ikke vitsen med å pleie dette forholdet. Avstandsforhold funker sjeldent i lengden og med tanke på at du selv hevder at du elsker å bruke tid på ungene regner jeg med at det ikke er aktuelt for deg å ditche ungene til fordel for et kjærlighetsforhold. Det burde heller ikke være aktuelt å flytte ungene vekk fra sin mor (gitt at mor er i bildet, selvfølgelig). Med andre ord: dette er dødfødt! Anonymkode: 3786c...028
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #10 Skrevet 20. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke vitsen med å pleie dette forholdet. Avstandsforhold funker sjeldent i lengden og med tanke på at du selv hevder at du elsker å bruke tid på ungene regner jeg med at det ikke er aktuelt for deg å ditche ungene til fordel for et kjærlighetsforhold. Det burde heller ikke være aktuelt å flytte ungene vekk fra sin mor (gitt at mor er i bildet, selvfølgelig). Med andre ord: dette er dødfødt! Anonymkode: 3786c...028 Dersom man er innstilt på å bo hver for seg til ungene flytter ut er det vel ikke noe problem. Mye bedre det enn å la stakkars barn måtte bo sammen med mammas eller pappas kjæreste som de aldri har valgt å bo med. Skulle jeg bli singel er det i alle fall dette jeg ville valgt. Barna mine skal slippe å måtte bo med en annen voksen de ikke er i familie med. Anonymkode: 58634...79f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #11 Skrevet 20. mai 2018 Selvsagt er hun dritt lei! Hun planlegger ut i fra at du skal komme, og du har ikke en gang respekt nok for henne til å si i fra at du ikke kan komme likevel. Jeg hadde aldri i livet giddet å bruke tid på en mann som så åpenbart tok meg som en selvfølge ved å tro at han bare kan slenge innom når det passer seg, og at jeg ikke har annet å gjøre i livet enn å vente på ham. Anonymkode: bec0f...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå