Gå til innhold

Må vi holde oss inne imorgen? Solbrent

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 åringen har blitt solbrent på armene,nakken og i ansiktet selv om vi bare var ute noen få timer idag og jeg hadde selvsagt tatt på solkrem. Imorgen er det meldt 21 grader å vi skulle egentlig på båttur med familien. Må jeg holde han inne imorgen istedet? Er ikke så lett å unngå at han får mer sol i ansiktet,å nekte han å gå i t skjorte i 21 grader fordi han er blitt solbrent. 

Anonymkode: 6958f...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

6 åringen har blitt solbrent på armene,nakken og i ansiktet selv om vi bare var ute noen få timer idag og jeg hadde selvsagt tatt på solkrem. Imorgen er det meldt 21 grader å vi skulle egentlig på båttur med familien. Må jeg holde han inne imorgen istedet? Er ikke så lett å unngå at han får mer sol i ansiktet,å nekte han å gå i t skjorte i 21 grader fordi han er blitt solbrent. 

hvis han er skikkelig solbrent, så hadde jeg holdt han unna solen igjen. Han kan få soleksem, og det er noe skikkelig dritt

Anonymkode: 10a52...643

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvis han er skikkelig solbrent, så hadde jeg holdt han unna solen igjen. Han kan få soleksem, og det er noe skikkelig dritt

Enig - det kan bli veldig smertefullt om han er veldig solbrent og så får mer sol på seg. Hudskader kan han få også.

På sjøen får man jo enda mer stråler på seg også pga. refleksjonene fra sjøen. Skal dere på sjøen må du passe på å dekke til alle områder han er solbrent og i tillegg smøre ham med høy faktor/solblokk ofte (dvs. høy solfaktor/solblokk + hatt, langermet skjorte). Og pass for all del på at han ikke også blir brent på beina og føttene!

Anonymkode: c1b84...ea3

Skrevet

Han sier at det ikke gjør vondt,men ser jo at han er rød i ansiktet pga han er solbrent og er varm der. Skal prøve å få taki en solkrem med høyere faktor imorgen men spørs om bensinstasjoner selger det.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sier at det ikke gjør vondt,men ser jo at han er rød i ansiktet pga han er solbrent og er varm der. Skal prøve å få taki en solkrem med høyere faktor imorgen men spørs om bensinstasjoner selger det.

Jeg ble ganske solbrent på brystet for mange år siden, og plages av det enda. Det var ikke noe særlig vondt, men jeg var veldig rød, men siden det ikke var vondt så smørte jeg meg godt og gikk på stranda igjen dagen etterpå. Endte skikkelig rød og med soleksem. Etter dette får jeg fort soleksem, selv uten at jeg er blitt rød eller brent, og det klør noe helt forjævlig og da kan jeg ikke være i sola i det hele tatt. Må alltid smøre meg med veldig høy faktor der. Jeg var ung og dum, og angrer som en hund på at jeg ikke passet meg bedre. Det er dumt å sole solbrent hud, selv med solkrem.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Varmen i huden er jo en tegn på lokal infeksjon der han er brent. Da er det som a...643 sier, det er ikke nok med høy solfaktor i morgen.

Du risikerer å angre mye, mye mer om du lar ham utsettes for sol før huden er helet. Solfaktor OG dekkende klær!

Da jeg vokste opp var det omtrent ingen som brukte solkrem. Husker flere mente det var hysteri å bruke solfaktor 2-4 i syden (det var det vi fikk tak i). Og jada, jeg ble solbrent, veldig solbrent. Som a...643 ble jeg etter det solbrent hver gang jeg fikk sol på det området i mange år etterpå. Jeg husker fremdeles fortvilelsen og smerten på nettene i syden da jeg var lita - gråt og gråt for ingenting hjalp, de la kalde, våte håndklær på meg, noen ganger fikk jeg feber også. På den tiden visste de ikke bedre, og mine foreldre fikk ikke tak i solkrem med høyere solfaktor.

Anonymkode: c1b84...ea3

Skrevet

Om dere skal være med på båttur så på med dekkende luftige klær og solkrem, han bør ha på en god caps eller solhatt som skygger godt. 

Skrevet

Og smør med sunblock !!

Anonymkode: 092e7...d22

Skrevet

På sjøen er det litt vind. Smør med høy faktor og ha på lett genser og caps. Trenger ikke bli helt hysterisk å holde seg inne. Bare å smøre og dekke til brente steder med klær. 

Anonymkode: 3e058...1b1

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På sjøen er det litt vind. Smør med høy faktor og ha på lett genser og caps. Trenger ikke bli helt hysterisk å holde seg inne. Bare å smøre og dekke til brente steder med klær. 

Hvordan dekker man til ansiktet med klær?

Jeg støtter råd om å bli hjemme, holde seg unna sola. I tillegg smøre med after sun eller aloe vera jevnlig, det lindrer og kjøler. 

Og når det er gått over; smøre ofte med høy faktor, dekke til utsatte områder og ta pauser fra sola!

Anonymkode: afa61...a5e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg støtter råd om å bli hjemme, holde seg unna sola. I tillegg smøre med after sun eller aloe vera jevnlig, det lindrer og kjøler. 

Og når det er gått over; smøre ofte med høy faktor, dekke til utsatte områder og ta pauser fra sola!

Caps? 

Jeg hadde brukt en god sunblock, langermet genser og caps og så kost meg på båttur. 

Anonymkode: 31ba7...8d0

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og smør med sunblock !!

Anonymkode: 092e7...d22

Har jo ikke det her å butikkene er er stengt.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En caps dekker da mye. 

Herregud for en hysterisk generasjon som oppdrar unger nå. Holde seg inne en solskinnsdag fordi man er solbrent. Bruk huet, sitt mest mulig i skyggen, bruk fornuftige klær og smør godt. 

Skrevet

Ikke ta unødvendige sjanser med en 6-åring. Han skal ha huden sin lenge! Vær i skyggen i dag, med caps og lange armer.

Anonymkode: 2a862...253

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ta unødvendige sjanser med en 6-åring. Han skal ha huden sin lenge! Vær i skyggen i dag, med caps og lange armer.

Anonymkode: 2a862...253

Det er helt overskyet,kaldt og blåser en del så tror vi tar en innedag på Leos lekeland idag :) Men tusen takk for alle svarene her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...