Gå til innhold

Nabobarn som til stadighet sparker ballen over gjerdet til oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skjer fra trampolinen. Den har et høyt sikkerhetsnett, så det forundrer meg at de får det til.

Problemet er at de må trø i bedet mitt, for å komme seg over gjerdet mellom de to eiendommene. Alle urtene blir tråkket ned.

Trampolinen i seg selv har vi ingen problemer med. Tenker at dette må vi regne med når vi bor så tett som vi gjør. Men det irriterer meg faktisk at de sparket den ballen over til oss "hele dagen".

Anonymkode: dcc83...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt de beskjed? "Det er helt greit at dere henter ballen,men det er fint om dere kan gå her i stede for?" 🙂 Eller rett og slett gi beskjed om at de fra nå og får være mer forsiktig. 

Unger er unger og kan gjøre ting som er tullete noen ganger,men de skal jo ikke ødelegge urtene dine.

Skrevet

Så di i fra til foreldrene at de må gå rundt og ikke over gjerdet fordi det ødelegger plantene dine, men at du helst ser at de prøver å unngå hele scenarioet med ball over gjerde. Det må da være helt uproblematisk å kommunisere? 

Anonymkode: a6bbe...2ba

Skrevet

Jeg forstår ikke hva du ber om råd for? Du må jo bare gi beskjed om at det ikke er greit. 

Anonymkode: d7d5f...633

Skrevet

Har gitt beskjed til både foreldre og barn. Til ingen nytte, dessverre.

Om vi sitter ute er de flinke å regulere ballsparkingen, da går den sjelden over. Noen ganger kommer foreldrene bak og ber dem dempe seg, da er det også greit ei stund. Er når vi sitter inne/ ikke er hjemme, det er verst. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke hva du ber om råd for? Du må jo bare gi beskjed om at det ikke er greit. 

Anonymkode: d7d5f...633

Er bare en frustrasjon som måtte ut😉. 

Skrevet

"Blir plantene mine most en fang til inndrar jeg ballen til nye planter er innkjøpt"

Anonymkode: 65c4e...f4d

Skrevet

Da får du bli den sure heksa som nabo, stjele ballene når dei kommer over 😂😂

Anonymkode: 76de7...d9d

Skrevet

Kan du ikke bare si at det er forbudt å gå over gjerde, men at de kan gå rundt og inn porten når de skal hente ball?

Skrevet

Hadde tatt ballen. Satt kniven i den og kastet den demonstrativt i søpla. Eventuelt spylt ungene med hageslangen hver gang de prøvde å tråkke i bedet. For noen dusteforeldre som ikke kan oppdra ungene sine ordentlig.

Anonymkode: 3b127...31c

Skrevet

Bor du i rekkehus? Da er løsningen å spenne opp et nett, fra husveggen i 2. etasje og ut til en stolpe ved enden av hagen. 

Dette kan du jo selvfølgelig også gjøre i andre typer hage også, og dette vil løse problemet. 

Veldig ergelig å få tråkket i stykker bed til stadighet. 

Anonymkode: e2473...9a3

Skrevet

Ta det opp med foreldrene en gang til, og si at heretter forventer du at de erstatter det som blir ødelagt.

Anonymkode: 1a806...72f

Skrevet

Piggtråd på gjerdet

Anonymkode: d4b33...266

Skrevet

Jeg leste narkobaron og lurte på hva slags nabolag du bor i. *lesebriller*

Skrevet

Si ifra igjen. Tydelig. «Det er ikke noe problem at barna henter ballen i hagen vår, så lenge de går rundt. Men nå er jeg lei av å få plantene mine ødelagt når de tråkker i bedet. Vil dere oppdra barna deres eller vippse meg hver gang jeg må kjøpe nye planter?»

Anonymkode: cff06...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...