Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #1 Skrevet 19. mai 2018 Jeg er 32 år og samboer er 47 år.Jeg begynner å merke at det blir et problem etterhvert både m tanke på helse,ønsker i livet,utseende(høres overfladisk ut, men ikke gøy når noen tror det er faren min) synes dere dette er mye forskjell?Noen andre også med erfaringer?Vi har vært sammen i 9 år og har barn sammen. Anonymkode: a816f...1e2
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #2 Skrevet 19. mai 2018 Klart det er stor forskjell. Dere er på helt forskjellige stadier i livet. Du har jo vært med ham i 9 år og har sikkert merket hittil det. I den neste perioden vil forskjellen bli klarere og klarere når helsen til han blir svakere,når han ønsker å være mer hjemme og du ønsker å leve livet til en 30åring. Du har valgt det livet, du har sikkert visst at denne tiden vil komme og du har barn med ham. Venninna mi forlot mannen da han ble syk (to diagnoser på kort tid som gjorde at han kunne ikke være tannlege mer). Det var råttent. Hun var i 30 årene,han i slutten av 50 årene. Hun ønsket å reise, leve livet, han ønsket å være hjemme. Den virkelige drama for venninna begynte da den ene dattera valgte å leve med faren fremfor henne, og senere gjorde det samme den andre dattera. Jeg mener at du har valgt ham, du valgte den aldersforskjellen, du har fått barn med den mannen og du bør stå i det. (såfremt det finnes ikke andre mer alvorlige grunner til skilsmisse) Anonymkode: 6edad...1dd
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #3 Skrevet 19. mai 2018 15 år mellom mine foreldre. Har gått helt fint det, men man må jo være tilpasningsdyktig og «gi og ta» litt mer enn i andre forhold. Anonymkode: cd651...66b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 Jeg er 15 år eldre enn min mann og vi har 1 barn sammen. Har vært sammen i 9 år , giftet oss for 7 år siden. Vi har det fint sammen fortsatt. Vi har samme drømmer og interesser og vi er flink å støtte hverandre. Anonymkode: cb6c4...a50
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 Et virkelig problem blir det ikke før han går av med pensjon og du har 15 år igjen i arbeidslivet. Jeg synes 15 år er altfor mye Anonymkode: fc93d...0b7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 dette synes jeg du virkelig burde tenkt på lenge før... utseendet er da ikke viktig Anonymkode: 50d56...e1a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #7 Skrevet 19. mai 2018 Han er bare 47 år, såsant han ikke har en eller annen sykdom er det ingen grunn til at helsen hans skal sette noen hindringer på hva dere gjør sammen. Om noen mener han ser ut som faren din så vil jeg tro det er todelt, at han kanskje ser eldre ut enn han er - og din selvtillit. Anonymkode: 6f09f...166
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #8 Skrevet 19. mai 2018 25 år mellom meg og min mann og jeg blåser i hva andre tenker. Vi har hatt snart 10 fantastiske år sammen og jeg håper på 10 til. Når han blir gammel og grå er planen at han skal flytte ut i et lite hus ved siden av vårt eget, vi holder på å planlegge det allerede. Han aksepterer at jeg kanskje møter en annen mann når den tid kommer, men er ikke aktuelt for min del enda. Han er snart 60 men tar meget godt vare på helsa, vi kan prate åpent om utfordringene som kan komme. Blir han totalt pleietrengende får han flytte på gamlehjem om 20 år. Er det bare litt hjelp med matlaging, vasking og huske tannlegetimen så hjelper jeg han med det, mot at Han deler litt av pensjonen sin. Så slik har vi det, jeg er glad for at jeg turte å velge kjærligheten den gangen. Anonymkode: cb0a3...3f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #9 Skrevet 19. mai 2018 Det er 12 år mellom mannen min og meg, og eneste grunn til at det har fungert hittil er at han var ungkar da vi traff hverandre mens jeg hadde barn. Så det er jeg som har roet ned han. Mentalt er vi nok på samme nivå, kanskje jeg tilogmed er litt mer mentalt moden enn han... Anonymkode: 3f063...1b8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: 25 år mellom meg og min mann og jeg blåser i hva andre tenker. Vi har hatt snart 10 fantastiske år sammen og jeg håper på 10 til. Når han blir gammel og grå er planen at han skal flytte ut i et lite hus ved siden av vårt eget, vi holder på å planlegge det allerede. Han aksepterer at jeg kanskje møter en annen mann når den tid kommer, men er ikke aktuelt for min del enda. Han er snart 60 men tar meget godt vare på helsa, vi kan prate åpent om utfordringene som kan komme. Blir han totalt pleietrengende får han flytte på gamlehjem om 20 år. Er det bare litt hjelp med matlaging, vasking og huske tannlegetimen så hjelper jeg han med det, mot at Han deler litt av pensjonen sin. Så slik har vi det, jeg er glad for at jeg turte å velge kjærligheten den gangen. Anonymkode: cb0a3...3f8 Haha, dette er muligens det sykeste jeg har hørt! Anonymkode: d58f2...223
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så slik har vi det, jeg er glad for at jeg turte å velge kjærligheten den gangen. Anonymkode: cb0a3...3f8 Naaaaw! Ingenting sier EKTE KJÆRLIGHET som:"Gi meg litt av pensjonen din så skal jeg minne deg på å handle"😍😂 Anonymkode: a2e8c...720
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #12 Skrevet 19. mai 2018 33 minutes ago, Anonym bruker said: Haha, dette er muligens det sykeste jeg har hørt! Anonymkode: d58f2...223 Hva er det som er så sykt med det? 16 minutes ago, Anonym bruker said: Naaaaw! Ingenting sier EKTE KJÆRLIGHET som:"Gi meg litt av pensjonen din så skal jeg minne deg på å handle"😍😂 Anonymkode: a2e8c...720 Jeg har ikke giftet meg med en åttiåring på sykehjem, men en fullt frisk femtiåring. Anonymkode: cb0a3...3f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #13 Skrevet 19. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det bare litt hjelp med matlaging, vasking og huske tannlegetimen så hjelper jeg han med det, mot at Han deler litt av pensjonen sin. Nå kødder du? Skal han betale kona si for dette? Mens du puler rundt i tillegg?? Anonymkode: 38872...3c7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 13 minutes ago, Anonym bruker said: Nå kødder du? Skal han betale kona si for dette? Mens du puler rundt i tillegg?? Anonymkode: 38872...3c7 Hjemmehjelp er ikke heller gratis? Eller sykehjemsplass. Han betaler for sin egen mat og strøm. Anonymkode: cb0a3...3f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #15 Skrevet 19. mai 2018 Jeg så en dokumentar om en mann som giftet seg med en dame eldre enn moren hans. Anonymkode: f95ec...5ba
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #16 Skrevet 19. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: 25 år mellom meg og min mann og jeg blåser i hva andre tenker. Vi har hatt snart 10 fantastiske år sammen og jeg håper på 10 til. Når han blir gammel og grå er planen at han skal flytte ut i et lite hus ved siden av vårt eget, vi holder på å planlegge det allerede. Han aksepterer at jeg kanskje møter en annen mann når den tid kommer, men er ikke aktuelt for min del enda. Han er snart 60 men tar meget godt vare på helsa, vi kan prate åpent om utfordringene som kan komme. Blir han totalt pleietrengende får han flytte på gamlehjem om 20 år. Er det bare litt hjelp med matlaging, vasking og huske tannlegetimen så hjelper jeg han med det, mot at Han deler litt av pensjonen sin. Så slik har vi det, jeg er glad for at jeg turte å velge kjærligheten den gangen. Anonymkode: cb0a3...3f8 Oi oi oi Kjæ rlighet kallerdudet Anonymkode: 7421a...b0e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #17 Skrevet 19. mai 2018 Egentlig ikke et problem, men når han er ÅTTI er du 65. Ikke pensjonist en gang. Aldersforskjellen vil vel merkes jo eldre den eldste blir. Anonymkode: 4896a...4b4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #18 Skrevet 19. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er det som er så sykt med det? Jeg har ikke giftet meg med en åttiåring på sykehjem, men en fullt frisk femtiåring. Anonymkode: cb0a3...3f8 Hva er det som ikke er sykt med det lurer nå jeg!! 🙈😂 Min mann er forøvrig 19 år eldre enn meg. Han tar godt vare på seg selv, så føler ikke dette er noe problem. Men tanken på på at han vil bli gammel før meg har streifet meg, men da tenker jeg at vi er lykkelige nå og får nyte det. Ingen vet hva fremtiden bringer. Skulle alderen bli et problem, eller kjærligheten dø, ja så får vi vel gå fra hverandre da. Den tid den sorg. Kunne hvertfall ikke falt meg inn å sitte nå og planlegge brudd og ny mann. Anonymkode: d58f2...223
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #19 Skrevet 20. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: 25 år mellom meg og min mann og jeg blåser i hva andre tenker. Vi har hatt snart 10 fantastiske år sammen og jeg håper på 10 til. Når han blir gammel og grå er planen at han skal flytte ut i et lite hus ved siden av vårt eget, vi holder på å planlegge det allerede. Han aksepterer at jeg kanskje møter en annen mann når den tid kommer, men er ikke aktuelt for min del enda. Han er snart 60 men tar meget godt vare på helsa, vi kan prate åpent om utfordringene som kan komme. Blir han totalt pleietrengende får han flytte på gamlehjem om 20 år. Er det bare litt hjelp med matlaging, vasking og huske tannlegetimen så hjelper jeg han med det, mot at Han deler litt av pensjonen sin. Så slik har vi det, jeg er glad for at jeg turte å velge kjærligheten den gangen. Anonymkode: cb0a3...3f8 Dette må være noe av det rareste jeg har lest. Hvorfor må han flytte ut når han blir gammel og grå? Anonymkode: 561df...e8e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #20 Skrevet 20. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette må være noe av det rareste jeg har lest. Hvorfor må han flytte ut når han blir gammel og grå? Anonymkode: 561df...e8e Jeg og tenker hjelpes! For en holdning Anonymkode: ffcf0...a23
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #21 Skrevet 20. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette må være noe av det rareste jeg har lest. Hvorfor må han flytte ut når han blir gammel og grå? Anonymkode: 561df...e8e For at hun skal pule...😁 Og må de vel markere hba hun skal gjøre og hva hun skal ikke gjøre for ham...mot en liten del av pensjonen,selvsagt. Slik jeg leser det ut av teksten ihvertfall. Anonymkode: 6edad...1dd
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #22 Skrevet 20. mai 2018 På 19. mai 2018 den 7.51, Anonym bruker skrev: Klart det er stor forskjell. Dere er på helt forskjellige stadier i livet. Du har jo vært med ham i 9 år og har sikkert merket hittil det. I den neste perioden vil forskjellen bli klarere og klarere når helsen til han blir svakere,når han ønsker å være mer hjemme og du ønsker å leve livet til en 30åring. Du har valgt det livet, du har sikkert visst at denne tiden vil komme og du har barn med ham. Venninna mi forlot mannen da han ble syk (to diagnoser på kort tid som gjorde at han kunne ikke være tannlege mer). Det var råttent. Hun var i 30 årene,han i slutten av 50 årene. Hun ønsket å reise, leve livet, han ønsket å være hjemme. Den virkelige drama for venninna begynte da den ene dattera valgte å leve med faren fremfor henne, og senere gjorde det samme den andre dattera. Jeg mener at du har valgt ham, du valgte den aldersforskjellen, du har fått barn med den mannen og du bør stå i det. (såfremt det finnes ikke andre mer alvorlige grunner til skilsmisse) Anonymkode: 6edad...1dd Han er 47 - "svakere"...? Hallo? Anonymkode: a8388...5b5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #23 Skrevet 20. mai 2018 På 19. mai 2018 den 7.05, Anonym bruker skrev: Jeg er 32 år og samboer er 47 år.Jeg begynner å merke at det blir et problem etterhvert både m tanke på helse,ønsker i livet,utseende(høres overfladisk ut, men ikke gøy når noen tror det er faren min) synes dere dette er mye forskjell?Noen andre også med erfaringer?Vi har vært sammen i 9 år og har barn sammen. Anonymkode: a816f...1e2 Min mann var 13 år eldre enn meg. Nå er han død. Og det jeg tenker aller minst på i verden er om andre muligens reagerte på utseendet hans. Jeg tenker mer på at jeg skulle ønske jeg hadde fått flere år med ham, samme om han var pleietrengende eller ikke. Anonymkode: a8388...5b5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #24 Skrevet 20. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: For at hun skal pule...😁 Og må de vel markere hba hun skal gjøre og hva hun skal ikke gjøre for ham...mot en liten del av pensjonen,selvsagt. Slik jeg leser det ut av teksten ihvertfall. Anonymkode: 6edad...1dd Skikkelig kjærlighet med andre ord......... Anonymkode: 561df...e8e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2018 #25 Skrevet 20. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Han er 47 - "svakere"...? Hallo? Anonymkode: a8388...5b5 Jeg er 38 år og jeg er ikke den samme som da jeg var 21åring. Ja,jeg er veltrent,har normal vekt, helse uten problemer men jeg er en helt annen person, har helt andre prioriteter. Jeg ville aldri klart det tempoet jeg hadde som 21åring. Selv om jeg ville vært uten familie. Jeg er i en helt annen fase i livet. Jeg går ut, selv med venninner jeg hadde som 21åring. Likevel ville jeg aldri klart fest etter fest, studier. 48 åring kan også ha god helse,helt på topp, men likevel er han/hun ikke den samme som da han/hun var 21 åring. Anonymkode: 6edad...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå