Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Hei, er det noen bioingeniører her som kan svare om det er vanskelig matte på studiet? Jeg er ikke så glad i matte men ønsker å utdanne meg til bioingeniør. Er det noen andre studier dere kommer på som har minimalt med matte? Anonymkode: 5e8b9...154
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Fysioterapi har minimalt, bittelitt i biomekanikk, men det er ikke mange timene. Anonymkode: a79f8...f4b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fysioterapi har minimalt, bittelitt i biomekanikk, men det er ikke mange timene. Anonymkode: a79f8...f4b Fysioterapi?! Jeg må bare si: Velg noe annet. Det er HORDER av søkere på hver stilling. Folk med doktorgrader søker på stillinger som labassistenter pga få jobber. Anonymkode: 57661...07f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fysioterapi?! Jeg må bare si: Velg noe annet. Det er HORDER av søkere på hver stilling. Folk med doktorgrader søker på stillinger som labassistenter pga få jobber. Anonymkode: 57661...07f Nå er det mange måter å jobbe som fysioterapeut, så det er ikke umulig. Men nå spurte jo Hi om studier med lite matematikk, og det var det jeg svarte på. Dessuten, det vil bli behov for flere fysioterapeuter fremover, og ordningen med refusjon/driftstilskudd er så utdatert at den kommer til å bli endret, noe som vil gjøre det enklere på sikt å praktisere privat også. Anonymkode: a79f8...f4b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 Det er bedre å sette seg litt inn i mattematikk enn å bli noe der det finnes få jobber. Gå for bioingenør Anonymkode: f6f6b...2ea
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bedre å sette seg litt inn i mattematikk enn å bli noe der det finnes få jobber. Gå for bioingenør Anonymkode: f6f6b...2ea Jobbmarkedet for bioingeniører er ekstremt stramt nå. Anonymkode: 57661...07f
lavendelblomst Skrevet 19. mai 2018 #7 Skrevet 19. mai 2018 Regner med at du har R1 og R2 ifra før og kjemi eller fysikk ifra før. Hvis ikke, trenger du dette eller du kan ta forkurs/realfagskurs. Da får du et innblikk i hvor vanskelig det. Og det er ikke lett, men du får det til, hvis du har basiskunnskaper i matte.
Sommer2022 Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 (endret) På 19.05.2018 den 8.01, lavendelblomst skrev: Regner med at du har R1 og R2 ifra før og kjemi eller fysikk ifra før. Hvis ikke, trenger du dette eller du kan ta forkurs/realfagskurs. Da får du et innblikk i hvor vanskelig det. Og det er ikke lett, men du får det til, hvis du har basiskunnskaper i matte. Man trenger ikke R2, og MÅ ikke ha kjemi/fysikk for å studere bioingeniør. Kravet for bioingeniørstudie er: *Matematikk R1 (eller eventuelt S1+S2). *Og enten kjemi 1/ fysikk 1/ biologi 1. Det er riktignok en fordel å ha hatt kjemi 1 av disse tre valgfagene, siden det er mye kjemi gjennom hele studiet. Når det kommer til spørsmål om det er vanskelig matte i studiet, svarer jeg nei. Jeg ble ferdig med første året nå, og vil definitivt ikke si at det har vært noe vanskelig matte. (Kommer fra meg som fikk karakter 3 i R1). Har kompis i klassen som fikk karakter 2 i R1, og han klarer seg også fint. Kjemi har det vært verre med for min del, men har med hardt arbeid vært overkommelig. Så om det bare er matematikken som hindrer deg fra å starte på det studiet, så er det ubegrunnet frykt vil jeg si. Litt matte er det jo, men har du klart deg gjennom R1, vil du mest sannsynlig klare deg gjennom bio-studiet også. Endret 8. juni 2018 av Sommer2022
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 Det er vel ikke flust av jobber som bioingeniør nå er det det da? Sønnen til en bekjent var ferdig i fjor og han måtte flytte til andre kanten av landet for å få et års vikariat, ingenting ledig på sykehuset her... Anonymkode: 28258...b34
Sommer2022 Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke flust av jobber som bioingeniør nå er det det da? Sønnen til en bekjent var ferdig i fjor og han måtte flytte til andre kanten av landet for å få et års vikariat, ingenting ledig på sykehuset her... Anonymkode: 28258...b34 Vil du fortelle hvor i landet han fikk jobb?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2018 #11 Skrevet 9. juni 2018 Matte er enkel i studiet. Det er mye mer kjemi, så jeg anbefaler å ta kjemi hvis du ikke har hatt. Jeg fikk jobb i fjor i samme by. Jeg bor i Bergen. Jeg fikk jobb på den første stillingen jeg søkte på, det gikk ganske fort. Anonymkode: c5ac5...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå