Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Skal jeg bare regne ut slik at jeg deler totalsummen av feriepengene på 4? Og den summen blir da det de trekker meg for den 5.ferieuka? Anonymkode: a1b7b...bde
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Hva de trekker kommer jo an på hva du tjener Her får vi alle feriepengene minus lønn for en uke (5 dager). Du har vel enten fastlønn eller timelønn, og lønnen for en uke blir trekt fra feriepengene dine. Anonymkode: 41202...201
hysterika Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 Du får utbetalt alle feripengende du har opparbeidet deg (står på lønnsslippen, feriepenger til utbetaling). Og så blir du trukket i lønn for 5 uker (du får ikke lønn de ukene du har ferie).
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Akkurat nå, hysterika skrev: Du får utbetalt alle feripengende du har opparbeidet deg (står på lønnsslippen, feriepenger til utbetaling). Og så blir du trukket i lønn for 5 uker (du får ikke lønn de ukene du har ferie). Det er ikke vanlig om man har fastlønn, da blir den femte ferieuken trekt fra feriepengene og det er summen man får utbetalt istedenfor lønn en måned i året (som regel juni). Så får man lønn når man har ferie. Anonymkode: 41202...201
hysterika Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 (endret) 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke vanlig om man har fastlønn, da blir den femte ferieuken trekt fra feriepengene og det er summen man får utbetalt istedenfor lønn en måned i året (som regel juni). Så får man lønn når man har ferie. Anonymkode: 41202...201 Men beløpet man får utbetalt blir akkurat det samme - totalt sett mener jeg. Endret 18. mai 2018 av hysterika
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 På lønnslippen for juni får jeg en månedslønn, blir trukket 30/26 månedslønn og feriepengene blir lagt på. Mannen får feriepenger fratrukket 4/26 månedslønn. Resultatet blir det samme. Anonymkode: cafa6...6c8
Yellow Brick Road Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skal jeg bare regne ut slik at jeg deler totalsummen av feriepengene på 4? Og den summen blir da det de trekker meg for den 5.ferieuka? Anonymkode: a1b7b...bde Nei, feriepenger regnes ut fra hva du tjente i fjor og har ingenting med årets lønn å gjøre. Regnestykket er sånn: Månedslønn - fem uker / fire uker og en dag (alt etter hvor mye ferie du har) + opptjente feriepenger ------------------------------------------------------------------------------------- = utbetalt på lønnslippen i juni Sånn grovt sett. Det gjelder selvfølgelig bare i de tilfellene hvor man har avtale om at alle feriepenger utbetales i en spesiell måned. Noe de fleste har. Endret 18. mai 2018 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: På lønnslippen for juni får jeg en månedslønn, blir trukket 30/26 månedslønn og feriepengene blir lagt på. Mannen får feriepenger fratrukket 4/26 månedslønn. Resultatet blir det samme. Anonymkode: cafa6...6c8 Jeg jobber med lønn, og det hun beskriver over er helt korrekt. Har du fem uker ferie er dette måten man skal beregne det på. Anonymkode: 04faa...d99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå