Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 På pakningsvedlegget står det kun én per dag. Tar på morgenen, men nå er jeg helt utkjørt. Ser ut som om jeg har grått i timesvis. Snørr og tårer renner, hans, øyne og nese klør og svir, og ansiktet er skikkelig hovent. Kan jeg ta en tablett i kveld? Noen som vet? Anonymkode: 7f7a5...862
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Det har mannen min gjort i de verste periodene med pollenspredning. Men du kan sikkert ringe legevakten for å høre om det er ok Anonymkode: fe32b...91c
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #3 Skrevet 17. mai 2018 Du får ikke mer effekt av to. Gå til lege og få deg ordentlige medisiner; Aerius, Dymista og Opotanol Anonymkode: 77830...97f
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #4 Skrevet 17. mai 2018 Takk for svar. Må kanskje be om andre medisiner ja, men tror det er ekstra ille i år. Det føles i hvertfall slik. Anonymkode: 7f7a5...862
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #5 Skrevet 17. mai 2018 Jeg hadde en allergisk reaksjon for kort tid tilbake. Fikk da beskjed av legen om å ta to tabletter over en to ukers periode. Anonymkode: 73ca5...696
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 Ring legen i morgen og be om Kenacort-T injeksjon, kortisonsprøyte man får om allergien ikke holdes nok i sjakk ved allergitabletter, noe det helt tydelig ikke gjør for deg. Sprøyta virker for de fleste ganske umiddelbart, og man blir helt symptomfri i 4-12 uker. Anonymkode: 4aeaf...1e2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ring legen i morgen og be om Kenacort-T injeksjon, kortisonsprøyte man får om allergien ikke holdes nok i sjakk ved allergitabletter, noe det helt tydelig ikke gjør for deg. Sprøyta virker for de fleste ganske umiddelbart, og man blir helt symptomfri i 4-12 uker. Anonymkode: 4aeaf...1e2 Men kortison har store bivirkninger på lang sikt, blant annet benskjørhet. Så de fleste leger har begynt å gå bort fra denne behandlingsmetoden. Anonymkode: 78653...edf
VictoriaS Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 Jeg tok denne kortisonsprøyta, da jeg ikke hadde god nok effekt av Cetirizin, den fungerte ihvertfall kjempebra for meg! Sprøyten har en varighet på 3 mnd, dvs effekten kan dabbe av etter ca 4-12 uker, og du får ikke ny sprøyte før etter tre mnd har gått. Dette pga at det er en kortisonsprøyte, og man vil unngå å gi for mye til kroppen over kort tid. Jeg var så og si allergifri i to av de tre mnd <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå