Gå til innhold

Kan jeg ta to Cetirizin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På pakningsvedlegget står det kun én per dag. Tar på morgenen, men nå er jeg helt utkjørt. Ser ut som om jeg har grått i timesvis. Snørr og tårer renner, hans, øyne og nese klør og svir, og ansiktet er skikkelig hovent. Kan jeg ta en tablett i kveld? Noen som vet?

Anonymkode: 7f7a5...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har mannen min gjort i de verste periodene med pollenspredning. 

Men du kan sikkert ringe legevakten for å høre om det er ok 

Anonymkode: fe32b...91c

Skrevet

Du får ikke mer effekt av to. Gå til lege og få deg ordentlige medisiner; Aerius, Dymista og Opotanol

Anonymkode: 77830...97f

Skrevet

Takk for svar. Må kanskje be om andre medisiner ja, men tror det er ekstra ille i år. Det føles i hvertfall slik. 

Anonymkode: 7f7a5...862

Skrevet

Jeg hadde en allergisk reaksjon for kort tid tilbake. Fikk da beskjed av legen om å ta to tabletter over en to ukers periode.

Anonymkode: 73ca5...696

Skrevet

Ring legen i morgen og be om Kenacort-T injeksjon, kortisonsprøyte man får om allergien ikke holdes nok i sjakk ved allergitabletter, noe det helt tydelig ikke gjør for deg.

Sprøyta virker for de fleste ganske umiddelbart, og man blir helt symptomfri i 4-12 uker.

Anonymkode: 4aeaf...1e2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ring legen i morgen og be om Kenacort-T injeksjon, kortisonsprøyte man får om allergien ikke holdes nok i sjakk ved allergitabletter, noe det helt tydelig ikke gjør for deg.

Sprøyta virker for de fleste ganske umiddelbart, og man blir helt symptomfri i 4-12 uker.

Anonymkode: 4aeaf...1e2

Men kortison har store bivirkninger på lang sikt, blant annet benskjørhet. Så de fleste leger har begynt å gå bort fra denne behandlingsmetoden.

Anonymkode: 78653...edf

Skrevet

Jeg tok denne kortisonsprøyta, da jeg ikke hadde god nok effekt av Cetirizin, den fungerte ihvertfall kjempebra for meg!

Sprøyten har en varighet på 3 mnd, dvs effekten kan dabbe av etter ca 4-12 uker, og du får ikke ny sprøyte før etter tre mnd har gått. Dette pga at det er en kortisonsprøyte, og man vil unngå å gi for mye til kroppen over kort tid.

Jeg var så og si allergifri i to av de tre mnd <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...