Gå til innhold

17 mai er et pengesluk når man har barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på arrangement på skolen med leker og div og etterpå i byen og tivoli en tur. Det går jo utrolig mye penger på slike dager så jeg lurer på hvor mye dere bruker på en slik dag?

nå hadde bare jeg med meg yngste sønnen min men tenker at for de som har 3-4 barn må jo slike dager være veldig kostbare.

Anonymkode: 4932a...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år ble det ikke så ille syns jeg. En is i byen til hver. Aktiviteter + popcorn og is på skolen etterpå. Kanskje 400 til sammen. Spiste hjemme mellom slagene og sto over tivoli. Var gratis potetløp + sekkeløp på skolen.

Anonymkode: 3dd7d...9fe

Skrevet

Er bare meg og treåringen min. Vi har brukt ca 200 kroner på pølser, is og brus idag. De solgte f*ader meg ballonger her også, til 150 per stykk. Klarte å unngå dem, til og med uten at ungen hylte. 

Anonymkode: f51eb...258

Skrevet

Tre barn på barneskolen. Gikk 250 totalt inkludert meg og mannen.

Gassballonger er heldigvis ikke lov her, og tivoli tar vi heller en annen gang.

Anonymkode: dcab4...dcf

Skrevet

I år har jeg brukt 0 kroner på 17 mai.

Skrevet

Tivoli? Ja, da ber du jo om å bli bankerott..

Vi brukte 50 kr på en is til hvert barn etter toget, og 100 kr på pølser og rømmegrøt på skolen. Fullt overkommelig.

Middagen og desserten ble litt mer fancy enn en vanlig tordag riktignok, og ingredienser til kake kostet en liten sum.

Anonymkode: 31579...599

Skrevet

Men her er lekene på barneskolen også ganske dyre. Vet ikke alle prisene men hvertfall mellom 20-40 kr for hver ting de skal gjøre. Og så koster lodd 30 kr stk. 

HI

Skrevet

Her er ikke tivoli. Kake, vaffel, brus, kaffe og en is ble akkurat 100 kr. Det er alt vi hadde lyst på i dag. Forhåndkjøpte lodd for kr 50 for noen uker siden da. Og sønnen fikk seg ny skjorte på cubus for kr 149. Jeg er altså ikke ruinert ☺

Anonymkode: 1ecbe...ac4

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men her er lekene på barneskolen også ganske dyre. Vet ikke alle prisene men hvertfall mellom 20-40 kr for hver ting de skal gjøre. Og så koster lodd 30 kr stk. 

HI

Uff, her er lekene gratis.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er ikke tivoli. Kake, vaffel, brus, kaffe og en is ble akkurat 100 kr. Det er alt vi hadde lyst på i dag. Forhåndkjøpte lodd for kr 50 for noen uker siden da. Og sønnen fikk seg ny skjorte på cubus for kr 149. Jeg er altså ikke ruinert ☺

Å steike, da skjønner jeg at det blir dyrt. Her betaler vi 5 kr for lodd og ca 3 kr for leker (3 billetter for 10 kr).

Skrevet

Vi har tre barn og har brukt 2000 kr, i tillegg har vi brukt en del på mat, kaker hjemme. Hadde gjester :) 

Anonymkode: a459c...e82

Skrevet

Vi har 2 barn.

Etter toget er det gratis bolle og brus for dem som har gått. Deretter er det gratis leker der ungene kan vinne småting. 

Mannen, ungene og jeg brukte 200 kr på mat, drikke og lodd. 

I tillegg har vi grillet hjemme med storfamilien, men det koster ikke så mye mer enn en vanlig søndagsmiddag.

Anonymkode: 2b47b...b29

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Å Herrefred!?? Her er alle lekene gratis, lodd kr 5, kake kr 5-10 ,is kr 10 , brus kr 25, pølse kr 15.

Anonymkode: e6bce...aee

Skrevet

Vi har nesten ikke brukt noe. Gikk i toget, så dro vi hjem og var hjemme resten av dagen. Skjer ikke noe på skolen her, og vi orket ikke dra inn til et overfylt sentrum for å stå i eviglange køer for å betale en formue. :P

Hadde familien på besøk og grillet, spiste masse is og hadde leker i hagen helt gratis. ;)

Anonymkode: 3fc9c...eb9

Skrevet

Har fire barn og de fikk 200 kr hver, det holdt fint, de hadde med penger hjem igjen alle sammen.

Penklær må de ha uansett, så det gidder jeg ikke ta med alså. I år hadde eldste klær, yngste arvet festdrakt nest yngste hadde i fjor, og nest yngste arvet en festdrakt etter kusinen sin. Eneste jeg måtte kjøpe til i år var altså nest eldste og de klærne har også blitt brukt i barnedåp og de kommer til å bli brukt i månedene som kommer.

Mens vi så toget og var i byen brukte de ingen penger, og på skolen koster kaker 10 kr, brus 25 kr, pølse 15 kr og saftis 10 kr. Lekene koster fra 10 til 20 kr, de brukte under 200 kr hver til sammen.

Anonymkode: c8abb...fc0

Skrevet

Hos oss kjøper man et ark med mange ting som tombola, lykkehjul ol til 100 kr. Gratis med sekkeløp og potetløp.

Anonymkode: 3dd7d...9fe

Skrevet

Vi brukte 120kr i dag på is, pølse og kaffe. Pølser og brus var gratis for barna.

Anonymkode: 23bb9...efe

Skrevet

Tre voksne og to barneskolebarn. 300kr 

Anonymkode: 2a1b6...63e

Skrevet

Lekene har vært gratis, utenom skyting med luftgevær som nok kosta 20 kr. Bruker penger på brus, is, pølse og kaker. Vi har nok brukt ca.400 kr (2 voksne og 2 barn). Men nå har unga fått noen is av besteforeldre å, så kunne nok blitt kanskje 100 kr til. Akkurat på 17.mai får unga spise så mange is de vil, og eldstemann spiste nok ihvertfall 7 🙈 Mesteparten saftis da 😉 Syns 17.mai skal være ulik alle andre dager. Da skal vi feire og kose oss. Men det bør absolutt være sånn at alle har råd til en pølse og is. Altså, ingen skyhøye priser.

Anonymkode: 958f1...6ad

Skrevet

Vi brukte 90 kr på skolen kake, kaffe  , brus og is. 

Men i fjor gikk det mye penger for da var i  Oslo og på Tivoli. 

Anonymkode: ca10e...840

Skrevet

Lekene her er gratis. Jeg har brukt til sammen 50 kr - for to is :)

Anonymkode: 284c5...7ff

Skrevet

Jeg bruker gjerne penger på det lokale skolearrangementet. Pengene går til leirskole for 7 klasse. Fin måte å finansiere klassetur så alle har mulighet til å være med.

Her betaler man for leker, lodd, kaker og is. Helt greie priser og fint opplegg!

Anonymkode: cf78e...d73

Skrevet

Pleier å fylle fryser og skap med is og god mat. Og så tar vi med brus vi har kjøpt på butikken.. leker er heldigvis gratis! Ikke for å ikke støtte de som selger, men er alene med tre barn, så har ikke god råd!

Anonymkode: 272ac...4bc

Skrevet

Gratis is og pølse på skolen. Gratis leker. Jeg brukte 20 kr på en kopp kaffe og 20 kr på to stykker kake. Altså tilsammen 40 kr..

Anonymkode: 5f7f6...c64

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Her er alle lekene på skolen gratis...

Jr ba kun om vann, vi hadde spist før vi kom. Is ba han ikke om, men husket det når vi kom hjem (hadde det i fryseren).

Eneste jeg brukte penger på var lunch med gjester hjemme, og så kjøpte Jr seg en balong (ikke gass) til 15kr på skolen. 

Tivoli gidder vi ikke. Leker heller hjemme i gata med alle barna samlet.

Anonymkode: cf38f...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...