Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 Han er mye mer intressert og henge med Kamerater enn med meg og babyen på 3mnd, har ingenting imot at han hadde gjort det på ettermiddag/kvelden, babyen er i seng alt fra 19-21 og sover stort sett til 4-5 før mat en gang ,før babyen sover til 9-10 igjen. Han var med og så på barnetoget for der går søskene mine på 9,11 og 13,og søsteren hans som er 11 + tantebarnet vårt som går i 1 klasse, det er søsteren hans sin gutt,og så spiste vi lunsj sammens med foreldrene våre, søsken og tantebarn, så skulle vi hjem,med engang vi kom hjem begynte han og mase, prøvde og si at jeg ville ha han hjemme fordi det hadde vert hyggelig,men lot han dra. Han fester ca hver 3 helg, er helt greit han henger med Kamerater ellers,men akkurat i skjærtorsdag,langfredag, 17 mai og juletiden ønsker jeg at vi er sammen, spesielt etter at vår sønn ble født. Er jeg kravstor? vi er 20 og 22, hvis dere lurer Anonymkode: 60f65...46d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Han er umoden og tydelig inne klar for å farsrollen Anonymkode: 50aa1...0f3
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 17. mai 2018 #3 Skrevet 17. mai 2018 Jeg synes ikke du er kravstor.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #4 Skrevet 17. mai 2018 Han ble nok far for tidlig, høres det ut som. Jeg syns ikke du er kravstor, men jeg ville nok også vært litt tålmodig i og med at han er så ung. At han f.eks vil feste en av påskedagene syns jeg er helt naturlig, men da syns jeg du skal kunne si at "i år er det min tur!" så tar du skjærtorsdag til neste år med venninnene dine. Egentid med venner er viktig, men kanskje ikke på 17 mai og julaften for eksempel. Anonymkode: f8cce...b6a
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #5 Skrevet 17. mai 2018 Han har blitt far for tidlig. Han er ikke klar for å være far. Han er umoden. Anonymkode: 673dc...1a6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han ble nok far for tidlig, høres det ut som. Jeg syns ikke du er kravstor, men jeg ville nok også vært litt tålmodig i og med at han er så ung. At han f.eks vil feste en av påskedagene syns jeg er helt naturlig, men da syns jeg du skal kunne si at "i år er det min tur!" så tar du skjærtorsdag til neste år med venninnene dine. Egentid med venner er viktig, men kanskje ikke på 17 mai og julaften for eksempel. Anonymkode: f8cce...b6a De er 20 og 22. Ofte er det da dama som er yngst. Om det gjelder dem vil vel argumentet gjelde sterkere for Hi. Da burde hun også kunne dra ut hver 3 helg for å feste, 2 dager i påsken og andre store dager. Kan se for meg hva forumet hadde tenkt om en "sånn" mor 🙄 Barnet trenger foreldrene sine og mange familier vil nok ha behov for foreldre som er litt mer engasjert i familien, "vi" og samholdet. Det er i disse periodene det er lett å skli fra hverandre dersom det ikke er nok fokus på parforholdet fremfor egoistiske behov. Det er ikke verre for faren enn for moren å være mye hjemme med barn og familie i helger. Anonymkode: 69dc1...460
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er 20 og 22. Ofte er det da dama som er yngst. Om det gjelder dem vil vel argumentet gjelde sterkere for Hi. Da burde hun også kunne dra ut hver 3 helg for å feste, 2 dager i påsken og andre store dager. Kan se for meg hva forumet hadde tenkt om en "sånn" mor 🙄 Barnet trenger foreldrene sine og mange familier vil nok ha behov for foreldre som er litt mer engasjert i familien, "vi" og samholdet. Det er i disse periodene det er lett å skli fra hverandre dersom det ikke er nok fokus på parforholdet fremfor egoistiske behov. Det er ikke verre for faren enn for moren å være mye hjemme med barn og familie i helger. Anonymkode: 69dc1...460 Mor er mest antakelig mer moden enn far. Umodenhet handler ikke alltid om alder. Anonymkode: 673dc...1a6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #8 Skrevet 17. mai 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mor er mest antakelig mer moden enn far. Umodenhet handler ikke alltid om alder. Anonymkode: 673dc...1a6 De er allikevel voksne etter loven (kjøpe alkohol, stemme, ta opp lån, bli foreldre, ta førerkort, arbeide, eie hus...). Moren har sikkert lyst til å være like umoden og egoistisk, mange er det også, men så tar de seg sammen når ungen melder sin ankomst. Det er liksom en selvfølge, men om faren ikke gjør det så finner vi mange unnskyldninger for ham og skjønner oss i hjel på det... Anonymkode: 69dc1...460
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #9 Skrevet 17. mai 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er allikevel voksne etter loven (kjøpe alkohol, stemme, ta opp lån, bli foreldre, ta førerkort, arbeide, eie hus...). Moren har sikkert lyst til å være like umoden og egoistisk, mange er det også, men så tar de seg sammen når ungen melder sin ankomst. Det er liksom en selvfølge, men om faren ikke gjør det så finner vi mange unnskyldninger for ham og skjønner oss i hjel på det... Anonymkode: 69dc1...460 Ja er ikke det fryktelig rart? Jeg var selv helt i begynnelsen av tjueårene da jeg fikk mitt første barn. Følte jeg ble bråvoksen, og satt stort sett hjemme med babyen. Barnefar fant på alt mulig. Var ute med kamerater mange ganger i uken. Jeg husker jeg hadde en samtale med han da vi begynte å tenke på å få barn nr 2, der jeg sa til han at nå fikk han værsågod bidra litt mer enn han gjorde med første mann. Han innrømte da at han hadde vært «litt» ego den gangen. Men han skyldte da på at han hadde vært så ung. Vel, jeg var fire år yngre enn han, og hadde egentlig samme behov som han for litt egentid av og til. Men selv ikke mine egne foreldre skjønte det, klart barnefar måtte få litt fri fra baby! Det samme gjaldt visst ikke for meg som mor... Anonymkode: f6ea3...09f
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #10 Skrevet 17. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja er ikke det fryktelig rart? Jeg var selv helt i begynnelsen av tjueårene da jeg fikk mitt første barn. Følte jeg ble bråvoksen, og satt stort sett hjemme med babyen. Barnefar fant på alt mulig. Var ute med kamerater mange ganger i uken. Jeg husker jeg hadde en samtale med han da vi begynte å tenke på å få barn nr 2, der jeg sa til han at nå fikk han værsågod bidra litt mer enn han gjorde med første mann. Han innrømte da at han hadde vært «litt» ego den gangen. Men han skyldte da på at han hadde vært så ung. Vel, jeg var fire år yngre enn han, og hadde egentlig samme behov som han for litt egentid av og til. Men selv ikke mine egne foreldre skjønte det, klart barnefar måtte få litt fri fra baby! Det samme gjaldt visst ikke for meg som mor... Anonymkode: f6ea3...09f Sånt gjør meg så utrolig forbanna. Kvinner er dårlige mødre om vi gjør akkurat det samme som fedrene, mens de er unnskyldt fordi....de er menn. Kvinner setter ikke ned foten og FORVENTER at fedrene kan være like kompetente og deltakende. Foreldre til disse mannfolka roser dem fordi de hjelper til med barna. Jeg har aldri, og kommer aldri til å få ros for å være hjemme med egne barn, for å hente eller levere i barnehage eller skifte bleier. Flere har sagt at jeg er så heldig som får så mye hjelp fra mannen min. Det er ingen som har sagt at han er heldig som får så mye hjelp fra meg. Og det er det ingen som skal trenge å si, for det er en selvfølge at jeg tar ansvar. Ikke "hjelper" til... Anonymkode: 69dc1...460
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #11 Skrevet 18. mai 2018 Takk for svar. Jeg skal ta meg en snakk med han idag, han kom hjem kl 02 i natt.. babyen skal på trilletur med farmoren idag, så da kan vi ta en prat , Farmoren er forresten helt oppgitt over sønnen sin, og hun mener jeg også bør begrense at han fester hver 3 helg Anonymkode: 60f65...46d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 Familievernkontoret og få gratis parterapi. Ellers er jeg redd det blir brudd. Han må få litt vett prentet inn i skallen. At han er ung er ingen unnskylding, han er tydeligvis gammel nok til å lage barn men ikke forstå konsekvens. Ordentlig egosentrisk. Anonymkode: 7ea8c...678
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #13 Skrevet 18. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Familievernkontoret og få gratis parterapi. Ellers er jeg redd det blir brudd. Han må få litt vett prentet inn i skallen. At han er ung er ingen unnskylding, han er tydeligvis gammel nok til å lage barn men ikke forstå konsekvens. Ordentlig egosentrisk. Anonymkode: 7ea8c...678 De fleste kan lage barn, det betyr ikke at de er egnet til å være forelder av den grunn. Anonymkode: 673dc...1a6
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #14 Skrevet 18. mai 2018 dette ender nok mest sannsynlig med brudd ,da han sa at han gjør som han vil, orker ikke at jeg og sønnen alltid skal være de siste,men gir det litt til tid,men vi får se Anonymkode: 60f65...46d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #15 Skrevet 18. mai 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Jeg skal ta meg en snakk med han idag, han kom hjem kl 02 i natt.. babyen skal på trilletur med farmoren idag, så da kan vi ta en prat , Farmoren er forresten helt oppgitt over sønnen sin, og hun mener jeg også bør begrense at han fester hver 3 helg Anonymkode: 60f65...46d Men da kan vel hun ta en alvorsprat med sønnen sin? Ikke legge alt ansvaret på deg.. Er tross alt hennes oppdragelse som tydeligvis har sviktet Anonymkode: e134b...09b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #16 Skrevet 18. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: dette ender nok mest sannsynlig med brudd ,da han sa at han gjør som han vil, orker ikke at jeg og sønnen alltid skal være de siste,men gir det litt til tid,men vi får se Anonymkode: 60f65...46d Dette viser at dere begge er veldig umodne. Et parforhold er hardt arbeid, man kaster ikke inn håndkle etter å ha tatt en prat. Det må prøves flere ganger. klart han må bli sitt ansvar bevisst, men du må også kreve litt. Dere må inngå litt kompromiss og svelge noen kameler av og til begge 2.... Helt greit å gå ut med venner, men da må dette gjelde deg og (hvis du vil da).. Anonymkode: a03da...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå