Gå til innhold

Noen som har bestilt fra "Norske bunader"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bunad fra Husfliden som jeg  ønsker meg cape til.

Prisen er det halve om jeg bestiller uoriginal men er redd det skal være fargeforsskjell eller dårlig arbeid.

Selv om prisen er lavere er det jo surt å betale 6000 og ikke bli fornøyd.

Noen som har erfaring med dem?

Anonymkode: 8e4bb...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også original bunad, men kjøpte cape og ny skjorte hos norske bunader. Veldig fornøyd!

Anonymkode: bf3ae...4a9

Skrevet

Du kan jo bestille og heller benytte deg av angreretten dersom det viser seg å ikke være som forventet ☺

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bunad fra Husfliden som jeg  ønsker meg cape til.

Prisen er det halve om jeg bestiller uoriginal men er redd det skal være fargeforsskjell eller dårlig arbeid.

Selv om prisen er lavere er det jo surt å betale 6000 og ikke bli fornøyd.

Noen som har erfaring med dem?

Anonymkode: 8e4bb...8b9

Så et par tilfeller av cape fra norske bunader i dag. Stor fargeforskjell. Styr unna!

Anonymkode: ed59c...619

Skrevet

Selvsagt skal du ikke bestille kinadrit til halve prisen. Det sier seg vel egentlig selv.

Skrevet

Til hvilken bunad koster capet 12 000?? Det er jo sinnsykt🙈

Anonymkode: 0912a...879

Skrevet

Du kan bestille derifra, men da våger du ikke å klage over at Norge mister kulturarv og arbeidsplasser. Bunad er norsk håndverk på sitt beste og å bestille fra Kina er billigere ja, men akk så umoralsk.

Anonymkode: 69903...b61

Skrevet

Har ikkje erfaring, men ein kollega anbefalte dei nyleg til ein anna kollega som treng ny skjorte.  Ho sa at dei brukar same stoffleverandørar som norske bunadsprodusentar.  Ville nok møtt opp i butikken og sett på eksempel eller stoffprøver, om det er mogleg.

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke om de bunadene jeg har sett i dag er representative,  men fy fader det er mye dårlig håndverk og mye kjipt stoff ute og går... Jeg hadde aldri kjøpt og lagt mye i noe såpass obskurt. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan bestille derifra, men da våger du ikke å klage over at Norge mister kulturarv og arbeidsplasser. Bunad er norsk håndverk på sitt beste og å bestille fra Kina er billigere ja, men akk så umoralsk.

Anonymkode: 69903...b61

Pøh, de «norske» bunadene fra Husflidene er som regel sydd i utlandet, særlig i Øst-Europa 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...