Gå til innhold

Hvor engasjert har din mann vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere har ventet barn sammen. Har han 

- blitt med på ultralyd 

- blitt med til jordmor 

- lest og lært om fosteret og/eller fødsel 

- hatt en app 

- snakket med deg om det forestående 

- annet 

- eller lite av dette? 

Anonymkode: 65365...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var med til jordmor 1 gang tror jeg.  Vært med på ultralyd. 

Vi har vel snakket litt om det forestående.

Ikke så mye mer egentlig,  fantes ikke app for 13 år siden.

Anonymkode: 1f6d0...212

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

- blitt med på ultralyd 

- blitt med til jordmor 

- hatt en app 

- annet 

- eller lite av dette? 

Han er med på alle ul. Han er med på alle kontroller. Kan om graviditet og fødsel. Vi snakker sammen om fødsel og babytid :)

Anonymkode: 653ad...178

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han er med på alle ul. Han er med på alle kontroller. Kan om graviditet og fødsel. Vi snakker sammen om fødsel og babytid :)

Anonymkode: 653ad...178

Samma her :), fødselskurs og alt mulig som går :)

Eneste er at han ikke har app, men det gjør meg ingenting. Jeg har 2 apper som han ser på 😎 ålreit å ha en mann som virkelig bryr seg❤️

Skrevet

Han var med til første legetime (for å stadfeste), tidlig ul, oul, en jordmortime og en annen svangerskapskontroll-time hos fastlege. Han lagde lister over hva som skulle handles, vi planla sammen når ting skulle ordnes, han leste hver uke om "denne uken" på internett, leste høyt fra bøker om svangerskapet. Han tok på magen, snakka med den og sbakket mye om det som skulle skje. 

At faren melder seg ut og mener at det er dama sitt ansvar å ordne og planlegge innkjøp feks er usmakelig. Det er deres barn også. Mange synes nesten synd på mannen og snakker om at det er vanskelig for dem å sette seg inn i og se for seg, for svangerskapet skjer jo med dama. De samme mannfolka har ingen problemer med å planlegge guttetur til Himalaya der proviant, overnatting, utstyr skal ordnes, ting skal bestilles, det skal koordineres med mennesker, sovesteder, mat osvosvosv. Men å planlegge hva BARNET deres trenger om 6 mnd? Neeeii, det er dama sitt område, de er ikke så interessert...

Anonymkode: 6945d...b55

Skrevet

Var med på alle kontroller hos jordmor, var med på ultralyd å var like spent som meg 😀, snakket masse om hvor mye vi gledet oss, kjøpte babyklær å utstyr 😀 

Å nå, bytter like mye bleier som meg, tar han med seg når han skal i butikken, leker ute, bader og steller 😀  mannnen min er ekspert på negleklipp, jeg har ikke klippet neglene en eneste gang 😜

Anonymkode: cc0ad...687

Skrevet

Vi venter barn nr 2 om 2-3 uker. Mannen har vært med på alle jordmortimer og UL for begge barna, unntatt én UL og én jordmortime nå den siste mnd. Han var med på fødsels- og ammekurs, og vært med på alle store innkjøp.

Han har ikke brukt en app, men har googlet diverse når han eller vi har lurt på noe. Prater mye om det og viser mye interesse.

Han tar ikke på magen og skjønner ikke helt hvordan anatomien fungerer mtp livmorhals og eggstokker osv, men det er pga han synes det er skummelt og ekkelt med slike kroppslige ting, ikke pga manglende interesse.

Skrevet

Han har vært med på alle ul, til og med da jeg hadde ul en gang i uken mot slutten med andremann. Han har lest bøker, fulgt med på utviklingen, tatt vare på meg og hjemmet da jeg har vært sengliggende, tørket spy, vært med og kjøpt alt utstyr, kjøpt klær. Men mest av alt så støttet han meg psykisk da jeg var så dårlig med hyperemesis.

Skrevet
9 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Samma her :), fødselskurs og alt mulig som går :)

Eneste er at han ikke har app, men det gjør meg ingenting. Jeg har 2 apper som han ser på 😎 ålreit å ha en mann som virkelig bryr seg❤️

Ja for de mennene som ikke gjør det du lister opp bryr seg ikke!!!

Anonymkode: 8446e...b9f

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

- blitt med på ultralyd 

- blitt med til jordmor 

- hatt en app 

- annet 

- eller lite av dette? 

Ja til alt. 

Anonymkode: 3f900...c0e

Skrevet

Var med på tidlig ul og ordinær. Han bryr seg ved å spørre om hvordan det går med meg og lille, hvordan det har gått hos jordmor osv <3 Har ikke noe behov for å ha med meg han på kontroller osv!

Anonymkode: 6ccf1...b10

Skrevet

Han var med på ultralyd og kurs av eget ønske, ellers har han villig blitt med på alt jeg har spurt ham å bli med på (fordi jeg har hatt behov å ha ham der). 

Han hadde rieapp da, og en app som gjorde at telefonen ringte om jeg ringte, selv om den var på lydløs (dette de siste ukene).

Anonymkode: 30e55...aeb

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

- blitt med på ultralyd 

- blitt med til jordmor 

- hatt en app 

- annet 

- eller lite av dette? 

Var med på alle ultralydtimene  (to private av egen interesse og den ordinære), halvparten av jordmortimene, så en episode på TV sammen med meg om fødsel. Ellers ingenting utover det

Anonymkode: 3dc53...715

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var med på alle ultralydtimene  (to private av egen interesse og den ordinære), halvparten av jordmortimene, så en episode på TV sammen med meg om fødsel. Ellers ingenting utover det

Glemte å skrive at han hadde rieapp

Skrevet

I de normale svangerskapene var han med på ordinær ultralyd. Ellers ikke noe. Ingen apper eller bøker. Vi pratet jo om barnet i magen.  Jeg tror jeg hadde fått klaustrofobi om han hang med på alle kontroller. Da svangerskapet ikke var knirkefritt, men mye usikkerhet om det kom til å gå bra var han min store støtte og med på alt.

Anonymkode: 9d9a6...cd5

Skrevet

Han var med på ultralyd og selvsagt på selve fødselen. Ikke noe mer. Tror ikke jeg hadde gidda å drasse han med til alle jordmor-timene, likte godt å ha tiden for meg selv der. Men han spurte alltid hvordan det hadde gått da☺️ Apper og den slags brydde han seg lite om.

Anonymkode: 14f0e...0fd

Skrevet

Ja, han var med på alt begge gangene. Utenom app, det sjekket jeg ikke om fantes engang, yngste er født i 2011. Tror det er ganske vanlig med engasjerte fedre i dag😊 Det viktigste er dog hvordan mannen blir som far når barnet er født☺️

Anonymkode: 5e350...74f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja for de mennene som ikke gjør det du lister opp bryr seg ikke!!!

Anonymkode: 8446e...b9f

Jøsses! Har jeg vel ikke påstått! Sier da det er hyggelig å ha en mann som bryr seg. Min mann!!!! Ikke deres. Ro deg ned.

Skrevet (endret)

Han har vært med på ordinær ul med alle 4 og selvfølgelig på alle fødslene. Klippet navlestrengen på alle gjorde han og. Men var ikke med på alle undersøkelser og kontroller. Vi gikk ikke på fødselsforberedende kurs, hverken han eller jeg har hatt noen apper på tlf. Men vi kom oss nå greit gjennom fødslene uansett. Vi snakket jo sammen om forventninger og sånn, særlig da vi ventet førstemann. Jeg leste endel om fosterets utvikling og fortalte han om det. Men når vi ventet nr 2, 3 og 4, var vi jo etterhvert drevne og da var det jo ikke så spennende. Vi hadde heller ikke så god tid til sånt, særlig da vi ventet nr 4 og tredjemann fortsatt var baby😌. Men han er en engasjert og flott far. Jeg er fornøyd💙

Endret av Me and my monkey
Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

- blitt med på ultralyd 

- blitt med til jordmor 

- hatt en app 

- annet 

- eller lite av dette? 

Alt, pluss litt til :) Han er nyskjerrig på det som skjer, det er jo hans baby også.

Med nummer to var han bare med på to Jm samtaler, for å bli kjent med henne. Men til gjengjeld så var han veldig god hjelp og bidro godt under hjemmefødsel. 

Anonymkode: c2bcb...af9

Skrevet

Han gjorde ingenting i noen av graviditetene. Under fødsel måtte jeg be han legge bort telefonen og han har vært tvunget med på to ul. 

Anonymkode: 6f2ca...899

Skrevet

Alt unntatt app, men det hadde ikke jeg heller. :P Han var med på alt av kontroller, både før og etter fødsel, nesten så jeg syntes det ble litt mye iblant.

Anonymkode: 0284a...831

Skrevet

Han var med på UL, men tok seg ikkje fri frå jobb for å gå til jordmor, det såg eg heller ikkje vitsen med.  Med første fylgde han med på info om fosterutvikling frå veke til veke, og var med på fødselsforberedande kurs.  - og så prøvekøyrde han ruta til kvinneklinikken :Nikke:

Skrevet

Under begge mine svangerskap har han syns det har vært et ork å ta på magen min. Han har ikke sagt èn positiv ting om hvordan jeg har sett ut, og jeg må innrømme at jeg virkelig har trengt støtte (slik som de fleste andre kvinner med en kropp i ekstrem endring). Han har heller ikke èn gang fattet interesse for info ang fosterutvikling under begge svangerskapene.

Han har vært med på noen av UL, jeg hadde kraftige blødninger i starten av begge svangerskapene. Han var med på de ordinære, og den første risiko-UL da vi ikke visste om forsteret fortsatt levde under det første svangerskapet, han var ikke med på denne under neste svangerskap.

Ellers er han en fin fyr, som prioriterer familien fremfor å f.eks dra ut og drikke i helgene, men han har sine minussider...

Anonymkode: b0983...5f4

Skrevet

Han hadde ingen app - og det hadde ikke jeg heller. Fikk barn før smarttelefonene inntok verden.

Anonymkode: 790ad...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...