Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 Noen som vil dele erfaringer? Hva ville dere lagt vekt på med hensyn til hotell, reise, valg av sted? Andre tips? Anonymkode: 30b04...2f9
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Jeg gjorde, ALDRI igjen. bare stress og mas og fikk ikke koset meg i hele tatt, han hørte ikke etter og bare løp fra meg, hoppe i vannet og var bare kaos. Nå 7 år senere er jeg gift på ny og har 2 barn til på 4 år, vi skal dra til Syden nå til sommeren,men nå er vi jo 2 Anonymkode: 58e04...a52
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #3 Skrevet 17. mai 2018 Har ikke vært der, men vært på mye andre turer alene med barn. Og det viktigste er innstillingen din, ikke se for deg en uke hvor du skal få ligge på stranden, lese bok og kose deg. Ville valgt et sted som ikke lå midt i et utelivområde. Gjerne et hotell/leilighet som ligger litt utenfor, med barnebasseng på stedet og gjerne gåavstand til strand, matbutikk i nærheten. Det er vel det dere trenger. Anonymkode: 48374...f10
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #4 Skrevet 17. mai 2018 Har vært alene i Syden med 3 mindreårige barn. Vi koste oss veldig, men som noen sier det blir ikke en "slapp av med en god bok" ferie. Det som jeg syntes var vanskelig var tanken på hva hvis det skjer noe med meg. Eldste var 12 år og minste var 4. Jeg sørget for at den eldste hadde mobil og kunne ringe til noen hjemme hvis noe skulle skje, som ville ha hjulpet henne med hva hun skulle gjøre for å få hjelp. Anonymkode: d4bfa...b01
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #5 Skrevet 17. mai 2018 Jeg har reist alene med mine barn fra minste var to år. Vi har hatt det veldig fint og jeg har vært uthvilt når vi har kommet hjem. Barna leker fint sammen og de kan være lenge av gangen i bassenget, de elsker å bade. Har investert i bade- og strandleker. På hotellet har jeg hatt solsenga nærme barnebassenget og lagt der og fulgt med på de. På stranda må man være mer på, større område og masse folk. Har alltid på armringer og uv-skjorte. Av hotellfasiliteter har dette vært viktig for meg: Barnebasseng Lekeområde All inclusive Wifi Reiseleder som snakker nordisk. Har vært veldig fornøyd med Ving. TUI kommer jeg aldri til å bruke igjen. Opplevde utrolig dårlig service der. At selskapet jeg reiser med har legeservice. At du når som helst på døgnet kan ringe reiseselskapet også sender de en lege om de ber om det. Reiseforsikring er et must! Jeg har alltid passet på å ha en god slump med penger i back up, dersom jeg skulle trenge at barnas far, min søster eller foreldre skulle kunne reise ned på kort varsel dersom noe skulle skje meg. Har heldigvis ikke hatt bruk for det da. På Gran Canaria snakker mye av helsepersonellet nordisk. Og de har norsk tolk når du er sammen med spansk barnelege/lege. Dette gjelder privatsykehus. Det samme kan gjelde enkelte steder i Spania også. Jeg hadde ikke reist til Bulgaria, for vet om så mange som har blitt matforgiftet der. Vings sunwing hoteller eller ocean beach club hoteller er veldig barnevennlig. Anonymkode: 0f097...42d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 Hadde med fem og et halvt åringen til GC. Det gikk helt fint, men såklart du er på hele tiden. Jeg slappet av å solseng når hun badet. Vi var på et resort som var veldig barnevennlig, og bedet ikke i sjøen. å kvelden ville hun slappe av på rommet og se på ipaden. Ble ikke så mye ro når vi var å restauranters heller. men vi hadde en fin tur altså. Anonymkode: c136f...77b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 Ååååå, jeg skulle kost meg om 5-åringen og jeg kunne dra bare vi to til syden ❤️ Da skulle vi spist god mat og lekt i bassenget og shoppet og kost oss masse! 🤗 Anonymkode: 49e5e...092
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #8 Skrevet 17. mai 2018 Jeg reiser alene med min treåring til sommeren. Vi skal til Gran Canaria, og har bestilt et veldig barnevennlig hotell. Vi bestilte en leilighet med minikjøkken slik at vi innimellom kan lage enkle middager i leiligheten. Den har også separat soverom, slik at jeg kan sitte oppe å se på TV og slappe av etter hun har lagt seg. Dette var veldig viktig for meg, fordi jeg vet at vi kommer til å tilbringe en del tid på rommet for å få pauser fra sola. ViRe har bestilt privat taxi i stedet for charterbuss pga. dårlig sikring i bussen for så små (din er jo 5 år, så han går vel sikkert fint i charterbuss!). Ellers har vi sett oss ut flere aktiviteter for barn i området, både innendørs og utendørs. Regner med vi legger innendørsaktivitetene til de varmeste dagene. Vi har også bestilt frokost, det er gull verdt på hotellferier, syns jeg. Ipad med masse spill og filmer til flyturen er et MUST for oss. Regner med det blir myyye bading på hotellet, og ikke så mye i sjøen. Anonymkode: d5a1d...56d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 Takk for svar alle sammen 😊 Jeg har veldig lyst til å prøve, er innstilt på at det ikke blir mye bok og slaraffenliv for meg, men det er helt i orden. Det eneste jeg ble litt svett av etter å ha lest svarene her, er tanken på at det skulle skje noe med meg. Jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skulle «lært opp» eller forberedt 5åringen på en slik situasjon.... samtidig er jo sjansen for det veldig liten. Anonymkode: 30b04...2f9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen 😊 Jeg har veldig lyst til å prøve, er innstilt på at det ikke blir mye bok og slaraffenliv for meg, men det er helt i orden. Det eneste jeg ble litt svett av etter å ha lest svarene her, er tanken på at det skulle skje noe med meg. Jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skulle «lært opp» eller forberedt 5åringen på en slik situasjon.... samtidig er jo sjansen for det veldig liten. Anonymkode: 30b04...2f9 Kan man leve slik da? Alltid tenke at det verste skal skje? Et reiseselskap vil hjelpe deg, kanskje har du noen som kunne kommet ned på første fly om det skulle være krise? Ha alltid reiseforsikring i orden, i hvert fall. Anonymkode: 0f097...42d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #11 Skrevet 18. mai 2018 Ville kanskje ikke valgt det største hotellet, men et mindre med et oversiktlig bassengområde. Men igjen på et større hotell har de kanskje bamseklubb eller noe. Da kan du få et par timer avslapping. Mine barn har elsket bamseklubben. Da blir de kjent med nye barn som de leker med utenom klubben også. Anonymkode: 99b04...333
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 På 17. mai 2018 den 7.42, Anonym bruker skrev: Jeg gjorde, ALDRI igjen. bare stress og mas og fikk ikke koset meg i hele tatt, han hørte ikke etter og bare løp fra meg, hoppe i vannet og var bare kaos. Nå 7 år senere er jeg gift på ny og har 2 barn til på 4 år, vi skal dra til Syden nå til sommeren,men nå er vi jo 2 Anonymkode: 58e04...a52 Lønner seg å starte oppdragelsen litt før femårsdagen. Anonymkode: 51a07...a5b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #13 Skrevet 18. mai 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan man leve slik da? Alltid tenke at det verste skal skje? Et reiseselskap vil hjelpe deg, kanskje har du noen som kunne kommet ned på første fly om det skulle være krise? Ha alltid reiseforsikring i orden, i hvert fall. Anonymkode: 0f097...42d På dib forventer man alltid det verste. "Alene til syden med barn? Nei, det lå du ikke finne på! Tenk om du sovner om natta!" Anonymkode: 51a07...a5b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 Jeg reise til Mallorca med min 5 åring, alene🙂 vi hadde en kjempefin opplevelse og kosa oss masse! Men så var jeg innstilt på at dette var en tur på hennes prinsipper og at det ble masse bading, is og mye å se på. Hun husker fortsatt turen 6 år senere🙂 Dra i vei og kos dere masse. Anonymkode: 5942a...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå