Gå til innhold

Faen og. Vi blir alene på 17.mai🙁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare meg og ungene. Mannen måtte reise på jobb(offshore) fikk telefon imorges og reiste ut i ettermiddag. 

Mine foreldre gidd ikke å treffes verken til lunsj eller være med for å se på toget i byen eller være med på skolen på ettermiddagen. De skal bare være hjemme å slappe av sa de. Ikke er de gamle heller, i slutten av 50 årene begge to.Mine søsken gidd heller ikke å treffes til noe. De har visstnok nok med sitt.. De ville ikke binde seg til noen avtaler sa de. Så da blir vi alene. De to eldste synes det er trist, de vil jo være med søskenbarna sine, tanter og onkler. Minste barnet mitt fylte nylig 1 år så  hun er fornøyd så lenge jeg er der. Men synes det er litt trist å bli så totalt avvist på den måten. 

Og jeg har spurt både mine søsken og foreldre forrige uke, før vi visste at mannen min måtte reise på jobb. Vi bor også bare 10 min i gåavstand til søsken og 10 min kjøreavstand til mine foreldre. Så det hadde vært fult mulig å treffes til lunsj før msn gikk videre til skolene..

Et lite hjertesukk fra meg bare.

Anonymkode: 92264...7ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med ungene på 17.mai feiringen og la de løpe rundt med vennene sine! Ser ikke helt problemet. Min mann er ute på jobb, og jeg og ungene deltar på feiringa som vanlig. Du må jo bare godta at foreldrene dine ikke vil bli med, de er ferdige med den slags for lengst. Skjønner veldig godt at de heller vil slappe av. Og søsknene dine må da også få lov til å gjøre akkurat som de vil!

Anonymkode: a1704...1bd

Skrevet

Man trenger da ikke treffe hele slekta på 17. mai. Det pleier ikke vi å gjøre. Se på tog eller gå i tog - etter hva som er aktuelt ut fra barnas alder - dra på arrangement i nærmiljøet der barna treffer kjente fra skole eller barnehage. Spis pølser og is og kos dere. Hvis dere bare bor ti minutter fra dine søsken skal vel kanskje de også på samme skolearrangement?

Anonymkode: 93828...e1f

Skrevet (endret)

Jeg skjønner at du blir lei deg, spesielt når mannen også drar, men det er mulig du bare må avskrive familien  for sånne normalt hyggelige familieting framover. Noen er bare ubrukelige til det meste. Neste år kan du kanskje avtale noe med venner etter toget? Og så møter du sikkert kjente på skolen. Både der jeg kommer fra og der jeg bor er alle generasjoner av alle familier på skolens arrangement, ofte er det den ene gangen man ser folk i året. Er svigerfamilie like forstokka? Eller kan du finne på noe med dem?

Endret av sug lut
Skrevet

Her har 12-åringen fått omgangssyke. Han er så lei seg, stakkar. Han hadde planlagt masse gøy med kompiser på skolen, men må nok holde senga...

Anonymkode: 91519...903

Skrevet

det går nok bra ;) finn på koslige ting med barna og gjør den minnerik

Anonymkode: 364b7...bfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...