Gå til innhold

Har eg rett til å vera skuffa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn på 4, 7 og  8 år. Han  i midten har ADHD og autisme. Neste torsdag og fredag skal vi på todagers autisme kurs og det har 1 time og 45 minutt å kjøre dit kurset er. Vi spurte om svigerforeldre kunne hjelpe oss med levering og pass av unger (de bor i nabohuset) . De kunne få de i veg på morgonen, men kunne ikke ha de på overnatting. Hadde gledet meg til eit døgn på hotell, det skjer jo aldri 😔 vil spør om nor kan komme å hjelpe oss (men hun er alene og bor 3 timer unna. Tror ikke svigerforeldre har planer, men generelt er det kjempe vanskelig å få de til å ville ha ungene på overnatting. 

Anonymkode: 8a73b...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nor=mor

Skrevet

Kjipt gjort av svigers! Jeg ville spurt moren min hvis jeg var deg! Klønete å kjøre frem og tilbake kun for å legge ungene og stå opp med dem. 

Anonymkode: b866e...c4b

Skrevet

Veldig kjipt gjort ja.

Spør din mor. Det vil også sende noen relevante signaler til svigers..

Hva sier mannen din om dette egentlig? Høres ut som om dere kunne trenge et avbrekk..

Anonymkode: e218a...2ec

Skrevet

Absolutt eit avbrekk kunne trengtes ja. Eg spør mor, og søster mi som skal levere hjemmeeksamen klokka 14  neste torsdag tilbydde seg å komma å hjelpe etter at ho har levert. (ho har og 3 timer reiseveg) i legging for så å reise tilbake fredag til ein avtale ho har fredag klokka 11. HI

Skrevet

Ville fått mannen til å spørre foreldrene sine en gang til jeg. Få de til å skjønne for et problem det er for dere.

Anonymkode: 2838f...dae

Skrevet

Er man familie så stiller man opp når det trengs. Det er ikke akkurat for moro skyld dere drar, selv om det ville bli en god natt på hotell.

Skrevet

Klart du har rett til å bli skuffet. Det hadde jeg blitt og. 

Anonymkode: ea16f...a13

Skrevet

Jeg hadde også vært skuffa. Kan det hjelpe å dele ungene? Kanskje det er lettere å si ja til ett barn enn to? Men synes godt de kunne ha hjulpet til uansett.  

Skrevet

ikke alle som ønsker og ha overnatting og det skal respekteres ikke noe og furte over

Anonymkode: 43fbc...dde

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble skuffa🤨🙁 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

ikke alle som ønsker og ha overnatting og det skal respekteres ikke noe og furte over

Å pfft! Gå og legg deg. 

Anonymkode: c9282...061

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å pfft! Gå og legg deg. 

Anonymkode: c9282...061

Nei... blir for dumt og sitte og klage over dette, og det er svigerforeldre, ikke overrasket over det heller

Skrevet

Selvfølgelig er det lov til å bli skuffet. Man stiller opp for hverandre, om man har mulighet. Det er ingen selvfølge at besteforeldre eller andre skal stille opp støtt og stadig for at vi skal få reise på fester eller ha alenetid fordi vi synes det er deilig. Men det er en selvfølge å stille opp når andre trenger det og man selv har anledning til å gjøre det, selv om det betyr at man må strekke seg litt ekstra og selv om man synes det er stress med overnatting. 

Nå vet vi ingenting om hvorfor de ikke kan, og det er selvfølgelig mulig at det er en god grunn, men den bør være god.

Skrevet

Psst... og det fordrer selvfølgelig at man selv også stiller opp for besteforeldrene når de trenger hjelp til noe.

Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet, man stiller opp for familie. 

Har litt den samme dynamikken her, svigermor kan kun hjelpe med små ting, og nekter svigerfar å hjelpe oss med større ting🤔Den andre sønnen derimot får alt han vil og mye mer. Jeg syns det er sårt å se på for min mann, for det er alltid min mann som hjelper dem og det er han de ringer om det er noe. Storebroren har jo nok med sitt stakkars..Broren er så utrolig bortskjemt at det er helt sjukt, han har faste dager der mor tar han med til frisør feks, og hans bursdag blir feiret hjemme hos foreldrene, til samboerens store frustrasjon. For han har samboer, og hun har to barn fra før, og nå venter de en sammen. Så da må jo svigermor kjøpe alt til denne babyen, og selvsagt gi dem penger, de har tilogmed gitt dem bilen sin og kjøpt seg ny selv!?! For broren klarte ikke å betale avdragene på sin bil(som sto på foreldrene og dermed fikk de problemer)..

Så når vi har spurt om kattepass (som er det eneste vi noen gang har spurt om), sier moren nei til at faren får gå hjem til oss to ganger om dagen og sjekke dem. Vi bor 5min unna..

Min mann er stille fortvilet og sint, men han sier aldri noe til dem, han mener de er familie og da må man ta vare på dem. Mine foreldre stiller derimot opp når vi trenger hjelp da. Dette var forresten også en "greie" svigermor reagerte på, for vi trengte nye hvitevarer og fikk forskudd på bryllupsgaven av mine foreldre, slik at vi kunne kjøpe det når vi trengte det og ikke 5 mnd senere😅 

Samtidig er de hyggelige og greie, og de er glad i min mann også, det er bare det at svigermor er blind når det gjelder eldste sønnen, og faren orker ikke å stå i mot sin kone og hennes raseri..

Oj, dette ble laaangt!🙈Hadde mye på hjertet når jeg satte i gang😅Men poenget er at jeg syns du har grunn til å bli skuffet, man bør hjelpe hverandre i en familie, spesielt i slike situasjoner som du forteller om her!❤

Anonymkode: 96c75...6c1

Skrevet

Mi mor skal komme å hjelpe oss 😊 HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...