Gå til innhold

SMS og epost fra PostNord uren hentekode, men med link?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en pakke som skal leveres med PostNord. Tidligere har jeg fått sms/epost med beskjed om hentested og med kode. Nå står det bare at pakken er klar til henting (ikke hvor), i gen kode men en link til mer informasjon.

Synes dette ser rart ut, og vet at det tidligere har blitt sendt falske hentemeldinger.

Anonymkode: 81238...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hentekoden skal stå i meldingen selv om det er link.

 

jeg fikk følgende fra dem i går (med link) Stjerner = hentekoden (jeg har fjerna den før jeg la den ut):

Hei! Du kan nå hente din pakke med hentekode ***** på COOP ****. Husk ID! Ønsker du å endre hentested eller velge hjemlevering? Klikk på link:

    

 

Anonymkode: 78876...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hentekoden skal stå i meldingen selv om det er link.

 

jeg fikk følgende fra dem i går (med link) Stjerner = hentekoden (jeg har fjerna den før jeg la den ut):

Hei! Du kan nå hente din pakke med hentekode ***** på COOP ****. Husk ID! Ønsker du å endre hentested eller velge hjemlevering? Klikk på link:

    

 

Anonymkode: 78876...61d

Slik pleier mine meldinger også å se ut. I den jeg fikk nå, sto det: "Hei (mitt navn). Din pakke er klar for henting. Husk ID! Gå inn på din brukerprofil som inneholder viktig leveringsinformasjon. Klikk på link:"

Det som får meg til å lure, er at det kommer fra samme epostadresse som jeg har fått reelle hentemeldinger fra tidligere. Svindlere har vel ikke tilgang til samme telefonnummer og epostadresse - eller?

HI

Anonymkode: 81238...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik pleier mine meldinger også å se ut. I den jeg fikk nå, sto det: "Hei (mitt navn). Din pakke er klar for henting. Husk ID! Gå inn på din brukerprofil som inneholder viktig leveringsinformasjon. Klikk på link:"

Det som får meg til å lure, er at det kommer fra samme epostadresse som jeg har fått reelle hentemeldinger fra tidligere. Svindlere har vel ikke tilgang til samme telefonnummer og epostadresse - eller?

HI

Anonymkode: 81238...e59

Den siste jeg fikk var uten kode og måtte klikke på linken i butikken - da kom korrekt kode opp. Pakken før var med kode i sms, så de har tydeligvis ulike måter å gjøre det på.

Anonymkode: 85797...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har begynt med det nå, hentekoden finnes i linken, tror jeg.

Anonymkode: 39630...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med folk som ikke har sånne telefoner, men som har gamle telefoner,  uten nett Hva skal de gjøre, de har jo ingen telefon å vise linken på?

Anonymkode: d0067...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får alltid hentekode i tekstmeldingen, og linken viser bare til hvordan jeg kan velge annet utleveringssted eller få hjemlevering.

Anonymkode: 359a3...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også uten hentekode i går. Måtte ikke oppgi info når jeg trykte på linken

Anonymkode: 4a574...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått nytt system tror jeg, var samme med meg, det skal være ekstra sikkert 😜

Anonymkode: 33ffe...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde fjetnet den en stund, men så sa de at dette var ett dataproblem. Det kom tilbake etter en ukes tid, nå kommer noen mld slik igjen. 

Jeg jobber på ett utleveringssted for PostNord, jeg var nok en av de som ringte dette inn og var mest hissig. Mld så suspekt ut, ikke alle mennesker har mobil med internett eller mobil der de kan klikke på en link (det blir faktisk fler og fler slike mobiler fortiden, selv unge mennesker har gått tilbake til slike) for oss som skal finne pakken blir det mye unødvendig tidsbruk, det blir fort kø og sure kunder (og PostNord sier vi ikke har lov til å lete etter en pakke for kunden, vi skal  kun gå utifra hentemld for å lokalisere pakken på vår terminal, så dette er å skyte seg selv i foten syns jeg) 

Men jeg tror dette er ett forsøk å få sniki alle til å registrere seg hos de. Selv vil jeg det ikke, jeg er vanligvis ikke så bevist eller ubevist på slikt, men akkurat her så kjenner jeg at jeg irriterer meg grønn. 

Anonymkode: 3b0da...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...