Gå til innhold

Gravid uke 21..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg kjenner mindre liv for tiden.. vanskelig å dømme nå? For tidlig?

Jeg blir så redd 😔😔😔

Anonymkode: 3e396...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hysterisk, ikke normalt at den rører seg hele tiden før uke 25

Anonymkode: 6f756...505

Skrevet

Sannsynligheten for at det skjer noe så sent er veldig minimal :) Kjøp deg en babydoppler? Jeg har en fra angelsounds! Anbefales! :) 

Anonymkode: 8c544...e06

Skrevet

Jeg forstår deg. Kjente selv liv til faste tider, daglig, fra rundt uke 15 selv. Ble jeg urolig så kontaktet jeg min faste Jm og fikk en ekstra sjekk :) 

Ikke skaff deg hjemmedopler, det er bare falsk trygghet. Hjerterytmen er den siste som stopper, og alene sier det ikke noe om fosteret har det bra (for andre en faglærte). 

Denne siden er fin å ha fremover: https://kjennliv.no/:) 

Anonymkode: 67157...b10

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

hysterisk, ikke normalt at den rører seg hele tiden før uke 25

Hva som er normalt for deg stemmer ikke alltid med andre. Oppfør deg

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler jeg kjenner mindre liv for tiden.. vanskelig å dømme nå? For tidlig?

Jeg blir så redd 😔😔😔

Anonymkode: 3e396...da1

Ikke bli redd. Men jeg skjønner deg godt! Er sånn sjæl og jeg er straks 25 uker. Var hos jordmor i går og hjertet slo :) Vi var på fødselskurs på lørdag, å da sa jordmor at vi skal kjenne liv hver dag, men det er ingen fasit om hvor ofte. Hu sa så lenge dere kjenner en gang er alt bra (veit om de som sier noe annet å) men jeg roer meg bare jeg kjenner litt....

Drikk no kaldt og søtt og legg deg på ryggen, så kan det være babyn gir liv vettu :) men ikke bekymre deg for mye, mest sannsynlig så er alt bra.... Og er du alt for redd, så ring jordmor/føden å snakk med de :)

Skrevet

Altså en gang om dagen 😂

Skrevet
2 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Altså en gang om dagen 😂

Og i uke 21 kjente jeg ikke liv hver dag heller :) var først i uke 23. Å da kjente jeg utenpå å :)

Skrevet

Kjente liv første gang rundt uke 20-21.. Så ble det ikke noe særlig mer før jeg nærmet meg uke 23-24.. :) Så helt normalt!

Anonymkode: a7744...8a8

Skrevet

Hvis du kjenner mindre liv enn vanlig skal dette ALLTID sjekkes. Ring føden og fortell dem hva som skjer, så vil de helt sikkert ha deg inn for en sjekk. Det er bedre at det blir sjekket og alt er normalt enn at du skal gå og bekymre deg.

Når det er sagt, så tidlig er det ikke forventet at man kjenner liv hver dag, og babyen er så liten at hvis den ligger og sparker mot ryggen din kan det godt hende du ikke kjenner det i det hele tatt.

Man forventer ikke å kjenne liv hver dag før uke 28.

Skrevet

Jordmoren min sier at det ikke er før i uke 24 man bør kjenne liv hver dag, etter uke 24 skal man kontakte jordmor eller lege dersom man ikke kjenner liv hver dag. Dette står også skrevet i boken nytt liv som er skrevet av en fødselslege på Ullevål. Så jeg ville ikke bekymret meg når du ikke er lenger på vei enn du er nå. Jeg er også 21 uker og jeg kjente liv hver dag den siste tiden før jeg plutselig ikke kjente noe på et par dager. Men nå er babyen plutselig aktiv igjen og jeg kjenner liv igjen:) 

Anonymkode: 4998f...5fb

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva som er normalt for deg stemmer ikke alltid med andre. Oppfør deg

sier det jeg vil og erfarer selv jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...