Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Eller innafor? Skal selfølgelig gjør det med frisøren 😎 Anonymkode: 83f8a...f8f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Unødvendig på så små barn. Anonymkode: eb488...37e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 Om min datter på 12 ønsker seg noen striper ser jeg ingen grunn til å nekte henne. Ville ikke gått jevnlig til frisør og ville vært nøye på hva de bruker i håret. Men å pynte seg innimellom med et par striper i håret er for meg helt uskyldig. Ikke det verste de kan ønske seg, man må velge sine kamper. Tatoveringer og piercing feks, helt uaktuelt. 😊 Anonymkode: 2b9e3...9d7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 Jeg vil si det er innafor... Er jo bare hår...ikke en permanent tatovering e.l. Anonymkode: 77a6a...b67
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 Innafor! Når barnet mitt ønsker å gjøre noen ting med utseende for å uttrykke seg selv, så skal jeg forsøke å være støttende (med mindre det er ting som hull i ørene før jeg mener han/hun er voksen nok til det). Han/hun skal få uttrykke seg selv. Anonymkode: e6c80...374
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #6 Skrevet 15. mai 2018 Synes det er unødvendig tidlig 🤨 Har en 11-åring selv. Anonymkode: adbba...654
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 Jeg gjorde det på mi tiåring for jeg syns hun ville bli så mye finere og det ble veldig pent. Anonymkode: 46c6d...3b2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 Folk har for mye penger... Anonymkode: 58338...e4c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #9 Skrevet 15. mai 2018 Jeg ville sagt nei. Ville føltes som en bekreftelse på at håret hennes ikke er vakkert nok slik det er. Anonymkode: 5cd34...70a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 helt greit synes jeg, min 11 åring ville det til 17 mai, helt greit, så jeg farget det,mens hun tok mørke striper i det Anonymkode: e90cc...33f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #11 Skrevet 16. mai 2018 Nei, og det for at viss du ikke fortsetter å stripe etterveksten ca hver 6-8 uke, vil det se lite pent ut. Så det vil bli vanvittig dyrt å gjør det skikkelig. Sa nei til min datter på 14. Både dyrt og unødvendig Anonymkode: 964b9...b03
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #12 Skrevet 16. mai 2018 Det har min sønn fått flere ganger. Men så er det lett å klippe bort når han går lei da. Anonymkode: 6c60e...da0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #13 Skrevet 16. mai 2018 Siden du spør... ja det er galskap i mine øyne. Da jeg vokste opp var hårfarging en måte å gjøre "ungdomsopprør" på. Løsrive seg fra hvordan mamma sa jeg skulle ha håret,og bestemme selv. Når dette da er noe selv små barn får lov til , hva skal de da "frike" litt ut med som ungdommer? Blir bare verre og verre ift.pushing av grenser,opprørene blir mer ekstreme. Men lykke til det måå jo ikke bli sånn. Anonymkode: ce24d...a62
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #14 Skrevet 16. mai 2018 Dere som maser om at hårfarge er ungdomsopprør (gufs fra 50-tallet?) og at de må lære seg at håret er fint som det er: slapp av. Å leke med utseendet hører til barndommen, det er derfor alle unger får hårfargespray av frisøren etter de har klippet seg, liker ansiktsmaling, kle seg ut osv osv. Eller er grunnen til at 4-åringen min fikk rosa hårspray etter hun klippet seg, og sminket seg forrige karneval som en løve tegn på at hun egentlig føler seg stygg? Hi, jeg ville latt henne få leke med utseendet. Men kanskje begynn med en glansvask som vaskes ut? Anonymkode: ef889...6ad
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #15 Skrevet 16. mai 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Siden du spør... ja det er galskap i mine øyne. Da jeg vokste opp var hårfarging en måte å gjøre "ungdomsopprør" på. Løsrive seg fra hvordan mamma sa jeg skulle ha håret,og bestemme selv. Når dette da er noe selv små barn får lov til , hva skal de da "frike" litt ut med som ungdommer? Blir bare verre og verre ift.pushing av grenser,opprørene blir mer ekstreme. Men lykke til det måå jo ikke bli sånn. Anonymkode: ce24d...a62 Faktisk er det omvendt, ungdom har aldri vært så skikkelige som nå. Og samtidig så redde for å gjøre feil. Anonymkode: ef889...6ad
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #16 Skrevet 16. mai 2018 Min 11-åring fikk lov til å ta tynne lyse striper i håret. Hun får veldig lyst hår på sommeren og så mørkner der på vinteren. Stripene vises ikke veldig godt, men ser naturlig ut og trenger ingen ettervekstbehandling. Hun var veldig plaget med fett hår og stripene hjalp absolutt på dette. Anonymkode: 51c03...4f8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #17 Skrevet 16. mai 2018 Det er bare hår. Min 10-åring ønsker å farge tuppene i en kontrast-farge, så det skal hun få. Bruker ikke masse penger på det, men gjør det hjemme. Når hun er lei er det bare å klippe det av. Det som er så fantastisk med hår er at det vokser ut igjen og alle stiltester forsvinner. Anonymkode: ed9e3...9ea
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #18 Skrevet 16. mai 2018 Ja herregud, det er bare hår ☺️ Jeg farget tuppene til jenta mi på 4år knall rosa i tuppene. Gjett om hun var stolt og kry. Etter noen uker var det vasket ut ☺️ Samme med sønnene mine på 8-10 år. Dei har hatt alle mulige farger i håret. Anonymkode: b1488...c8d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #19 Skrevet 16. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjorde det på mi tiåring for jeg syns hun ville bli så mye finere og det ble veldig pent. Anonymkode: 46c6d...3b2 Er det helt ok, altså? Å fortelle en liten tiåring at hun dessverre ikke er helt bra nok, så hun må fikses på for å bli "finere"? Ikke rart det er mye skjønnhetspress på unge jenter, når ikke engang mødrene synes de er pene nok som de er. Anonymkode: 4f900...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #20 Skrevet 16. mai 2018 Har selv en jente på snart 11 år, og jeg tror ikke hun vet hva striper i håret er for noe en gang;-D men hadde hun spurt om hun kunne får det, så hadde jeg nok ikke nektet henne - men hadde aldri lagt opp til det selv. Anonymkode: 595d4...d2a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #21 Skrevet 16. mai 2018 Ville gått for den varianten som vaskes ut, eller sånn spray som finnes, rett og slett fordi at det er så utrolig stygt med ettervekst og fordi jeg ikke kommer til å betale for frisørtime hver fjerde uke Men ville ikke nektet henne å leke litt med andre farger i håret innimellom. Det er nå fremover de skal finne seg selv og hvem de er. I den prosessen syns jeg de skal få utforske innenfor rimelighetens grenser. Så lenge du er tydelig på at du syns hun er flott akkurat som hun er, så tror jeg ingen tar skade av litt hårfarge. Hun kommer ikke til å få dårlig selvbilde av den grunn. Det er det andre ting som bidrar til. Anonymkode: 4ce95...16e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #22 Skrevet 17. mai 2018 Jepp, totalt unødvendig tidlig. Men jo tidligere de krøkes jo tidligere...ønsker de alt annet og. (Liten tankevekker bare). Mor til jente på 12 år selv Anonymkode: bee2e...e92
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2018 #23 Skrevet 19. mai 2018 Helt topp med striper på små barn. Når de vil ta puppeoperasjon for konfirmasjonspengene så er det selvsagt innafor! At vi lever i et samfunn med ekstremt press på unge når det gjelder utseende og presentasjoner har vel ingen sammenheng med dette. Nei da så pass må de få lov til. Er dere så hjernedøde? Anonymkode: e48dd...f2e
mamma_bergen Skrevet 19. mai 2018 #24 Skrevet 19. mai 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt topp med striper på små barn. Når de vil ta puppeoperasjon for konfirmasjonspengene så er det selvsagt innafor! At vi lever i et samfunn med ekstremt press på unge når det gjelder utseende og presentasjoner har vel ingen sammenheng med dette. Nei da så pass må de få lov til. Er dere så hjernedøde? Anonymkode: e48dd...f2e Haha, du kan ikke være seriøs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå