Gå til innhold

Tips til hvordan jeg kan forenkle denne kaken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enklere bunn enn det der går vel egentlig ikke, men: 

Du kan kjøpe ferdig marengsbunn i butikk, eller lage porsjons-kaker/desserter med ferdigkjøpte marengstopper. Det blir ikke helt det samme, da du ikke får den der myke kjernen som pavlovabunnen har, men smaken er ikke så forskjellige egentlig. 

Til krem kan du kjøpe ferdig vaniljekrem eller romkrem fra Tine i tillegg til pisket fløte. 

Av ferdige karamellsauser synes jeg den fra Gaute er best, men velassorterte butikker (typ Meny og Jakobs) har også andre typer karamellsaus og flytende karamell som vil kunne egne seg. Ev kan du smelte smørbukkarameller og ringle over. 

Anonymkode: 0f885...ac0

Skrevet

Karamellsausen her er med fløte. Du kan kjøpe flaske-saus, men det blir ikke det samme. 

Ellers er marengsbunn raskt og enkelt å lage. Oppskriften er allerede forenklet med ferdig vaniljekrem. Det lager man raskt og enkelt (og mye bedre) selv med eggeplommene som er til overs fra marengsen. Jeg bruker oppskrift fra krem.no. 

Det er ingen andre ting som kan forenkles i denne oppskriften. Ikke noe som er tidkrevende heller. 

Anonymkode: b126f...a83

Skrevet

Sett mannen på saken. Eller store barn, om du har. 

Anonymkode: ae202...c13

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Karamellsausen her er med fløte. Du kan kjøpe flaske-saus, men det blir ikke det samme. 

Anonymkode: b126f...a83

Nei, det var det jeg også tenkte, så derivat derfor jeg lurte på om smeltede smørbukk, ev med bittelitt fløte i, kunne fungere? 🤔

Anonymkode: 0f885...ac0

Skrevet

OK, men hvilken betydning har hvitvinseddik her da? Vet ikke om jeg gidder å kjøpe det for 2 Ts, liksom... 

Hi 

Anonymkode: 8c0a5...988

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK, men hvilken betydning har hvitvinseddik her da? Vet ikke om jeg gidder å kjøpe det for 2 Ts, liksom... 

Hi 

Det er sikkert er poeng, men jeg pleier ikke å bruke eddik.

Anonymkode: 589b9...f58

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi 

Den gjør kaken myk inni, altså blir den ikke helt stiv som pikekyss men får den seigheten inni

Anonymkode: 0c2f0...105

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi 

Det er eddiken som gir den seige, gode konsistensen. Blir ikke godt uten. Kan erstattes med sitron. 

Anonymkode: ae202...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...