Gå til innhold

Jeg er ikke invitert...:-( Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har kjent siden videregående, og som dessuten også er min eks-svigerinne. Vi har hatt mye gøy sammen, og våre barn er dessuten fetre og kusiner.Vi er ikke lenger gift med barnefedrene. Jeg er alene, hun fant ny mann for mange år siden.

Hun og den "nye" mannen har i alle år hatt 17. mai-lunsj. Jeg og har pleid å bli invitert. Vi har stort sett pleid å komme, men siden jeg er alene har det noen ganger vært litt hektisk siden jeg også alltid har vært på skolen til barna, der foreldre alltid er veldig involvert i 17-mai-aktivitetene, og barn har elsket å dra dit. I tillegg er det veldig mye hennes nye mann sine venner som kommer, pluss et par av oss gamle av hennes venner pluss familien hans og hennes, så jeg har noen ga nger følt meg litt lost. 
I fjor ble jeg ikke invitert. Jeg traff da sønnen hennes i byen tidligere på dagen 17. mai, og han sa at vi måtte komme (han visste ikke at vi ikke var invitert), men da dro vi ikke, dels fordi jeg ikke var invitert, og dels fordi det var siste året min yngste gikk på barneskolen og hun hadde fryktelig lyst til at vi skulle delta på skolearrangementet (som er akkurat samtidig med lunsjen). 

I går sa  en annen venninne at hadde fått sms med invitasjon til lunsjen i år. Det har ikke jeg fått. Så er jeg litt usikker på om det er fordi hun regner med at jeg vet at jeg alltid er invitert, eller fordi jeg av og til ikke har kommet de siste årene eller bare har vært innom en knapp time, at hun har gått lei og derfor ikke har bedt meg. For et par uker siden SA hun i en samtale med meg (vi var sammen på tur til en annen by i en bursdagsfeiring) at hun skulle arrangere lunsjen i år også, men ikke eksplisitt at jeg måtte komme.

Barna mine har veldig lyst til å gå dit i år. Den eldste er god venn med fetteren sin, så han tror jeg har tenkt seg dit uansett. Den yngste går nå på ungdomsskolen, så det er ingen skolearrangement som kræsjer med lunsjen, og hun har også lyst til å dra til venninnen min

Men jeg syns liksom ikke jeg bare kan komme uten å være bedt, og det er vel også frekt å bare sende melding og spørre om å få komme.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 068d4...c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde sendt en melding og hørt om det var greit vi kom. Sei at du var bittelitt usikker på om dokke var invitert eller ikkje. På en eller annen måte hadde eg iallefall spurt. Ingen vits å sitte heime og lure på om en kunne gått når en ikkje har andre planer.

Høres jo uansett ut som ho inviterer ganske bredt, og med all kontakt dokke har (hatt) høres du ut son en naturlig gjest.

Anonymkode: fa4d8...ff0

Skrevet

Jeg hadde sendt mld og spurt. I alle fall når hun har nevnt det tidligere at hun skal arrangere. Si at du ogungene har så lyst og spør om det er OK.

Anonymkode: 16e51...54f

Skrevet

Hadde også sendt en sms og spurt. Men jeg synes det er veldig rart at hun ikke har sendt invitasjon til deg, når andre har fått. Høres snodig ut å glemme deg bort liksom :-P Og hun kan vel ikke ta det som en selvfølge at du vet at du skal komme, når du tidligere har fått?

Skrevet

Hi her. Jeg er veldig usikker på om jeg vil sende melding og spørre. For hvis hun med vilje ikke har invitert meg, blir det jo litt kleint. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg er veldig usikker på om jeg vil sende melding og spørre. For hvis hun med vilje ikke har invitert meg, blir det jo litt kleint. 

...Lurte på å spørre om hun vil bli med og gå tur etter jobb i dag - i finværet - og evt. bringe det på bane hvis hun sier ja (hvilket hun neppe gjør, da...)

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du kan jo bare sende en sms og spør om hun skal ha noe på 17.mai som hun pleier. Du trenger ikke i første omgang å spørre om å få komme. Svaret du får vil jo kjapt gi deg en forklaring. 

Skrevet
5 minutter siden, Kari Mari skrev:

Men du kan jo bare sende en sms og spør om hun skal ha noe på 17.mai som hun pleier. Du trenger ikke i første omgang å spørre om å få komme. Svaret du får vil jo kjapt gi deg en forklaring. 

Nei, for jeg vet jo at hun skal ha noe på 17.mai som hun pleier, for det sa hun til meg sist vi møttes, men uten å invitere meg.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, for jeg vet jo at hun skal ha noe på 17.mai som hun pleier, for det sa hun til meg sist vi møttes, men uten å invitere meg.

Da ville jeg sendt en sms noe ala dette: Hei! Lurte på om det var ok at vi tok en tur til dere på 17.mai, slik vi har pleid? Bare hvis det passer selvsagt :-) 

Skrevet
8 minutter siden, Kari Mari skrev:

Da ville jeg sendt en sms noe ala dette: Hei! Lurte på om det var ok at vi tok en tur til dere på 17.mai, slik vi har pleid? Bare hvis det passer selvsagt :-) 

Ja, jeg kan kanskje gjøre det. Jeg skal noe med en annen venninne akkurat når denne lunsjen begynner, så jeg kan sende melding og spørre om vi kan komme og om det e´r ok at vi kommer et par timer etter at det har begynt. Det er litt sånn at folk kommer og går i løpet av dagen, og i år er det vel fridag dagen etter, så de holder kanskje på litt utover kvelden også, det gjør de ofte.

Men ideen om å spørre om hun blir med på tur med hundene i finværet i kveld da, var ikke det også litt lurt?

hi

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg kan kanskje gjøre det. Jeg skal noe med en annen venninne akkurat når denne lunsjen begynner, så jeg kan sende melding og spørre om vi kan komme og om det e´r ok at vi kommer et par timer etter at det har begynt. Det er litt sånn at folk kommer og går i løpet av dagen, og i år er det vel fridag dagen etter, så de holder kanskje på litt utover kvelden også, det gjør de ofte.

Men ideen om å spørre om hun blir med på tur med hundene i finværet i kveld da, var ikke det også litt lurt?

hi

Ja, det kan du jo godt spørre om hun vil :-) Kan jo gjerne være at hun sier noe selv da.

Skrevet

Ellers kan du jo ringe henne/sende sms og si at du husker jo at hun nevnte 17 mai her sist dere snakket sammen, og lurte på om det var invitasjonen din. Ville jo vært litt rart at hun nevnte det hvis hun tenkte at du ikke skulle inviteres.

Anonymkode: 6df43...426

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi

Du har jo andre planer.

kanskhe hun er lei av at du kommer når det passer deg innimellom alle andre planer? Man har vel ikke 17.mai lunsj hele dagen?

kanskje hun heller inviterer de som faktisk kommer fordi de synes det er koselig og ikke de som bare dropper innom for å få gratis mat innimellom alle andre planer.

jeg hadde og sluttet å invitere deg dersom du opptrer slik du selv skriver. Selv om man har blitt invitert tidligere er man ikke automatisk invitert resten av livet.

du har prioritert andre ting, noe som er greit, men da har du også valgt bort lunsjen til venninnen din.

Anonymkode: 8f6c8...715

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo andre planer.

kanskhe hun er lei av at du kommer når det passer deg innimellom alle andre planer? Man har vel ikke 17.mai lunsj hele dagen?

kanskje hun heller inviterer de som faktisk kommer fordi de synes det er koselig og ikke de som bare dropper innom for å få gratis mat innimellom alle andre planer.

jeg hadde og sluttet å invitere deg dersom du opptrer slik du selv skriver. Selv om man har blitt invitert tidligere er man ikke automatisk invitert resten av livet.

du har prioritert andre ting, noe som er greit, men da har du også valgt bort lunsjen til venninnen din.

Anonymkode: 8f6c8...715

Neida, hele opplegget er sånn at folk kommer når de kommer, det er liksom FRA et klokkeslett og utover ettermiddag og kveld.

hi

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det HI? 

Anonymkode: 267d1...253

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk det HI? 

Anonymkode: 267d1...253

Jeg lot være å spørre henne (hun kunne ikke bli med da jeg inviterte på dur et par dager før). 
Så kom det er invitasjon på SMS ca en halvtime før det startet (formulert noe sånn som at "som vanlig har vi 17.-mai lunsj hos oss osv, ...håper dere kan komme), da var jeg på vei til den andre avtalen.

Så jeg takket og sa jeg gjerne ville komme, men ikke kunne før litt senere, og det gjorde jeg. Satt der i et par timer, og det var veldig hyggelig.

Skrevet

Kanskje hun har vært her inne og lest...

Anonymkode: 5d276...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...