Gå til innhold

Hjelp! Planlagt KS og diagnosen LS


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg fikk diagnosen LS (lichen schlerosus) etter 2 vaginale fødsel trodd en del tilbakemelding fra meg om vondter der nede etter 1. Fødsel. Har siden forstått at denne diagnosen ofte feilbehandles som eksem/sopp eller lignende... 

Min erfaring er definitivt at LS forverres av «stress» der nede, og da er vaginal fødsel definitivt verstingen. Jeg er nå gravid med nummer 3 og har tenkt lenge på om jeg heller skal prøve å få planlagt KS for å slippe å utsette underetasjen for nok en vaginal fødsel pga ettervirkningene og at huden der nede ikke akkurat er så spenstig som den har vært. 

Jeg var til samtale på et sykehus idag og fikk veldig nedslående tilbakemelding og klar beskjed om at det ikke var medisinsk nødvendig for meg med KS da jeg allerede har født vaginalt to ganger. Jeg opplevde ikke at vedkommende ville høre på hva jeg hadde å si, eller erfaringen min med de to tidligere fødslene. Dette er det verste jeg vet, å stå mot «helsenorge» i all sin prakt og med alle sine regler.. 

Er det noen der ute som har LS og fikk gjennomslag for KS basert på dette? Jeg er egentlig ganske bekymret for hva en fødsel til kan ødelegge der nede da tilstanden har forverres en del på de 5-6 årene jeg har visst det var noe og helt klart ble sterkt forverret av de to fødslene jeg har hatt... 

Håper noen der ute kan svare, og hjelpe meg litt i denne kinkige situasjonen :)

Anonymkode: b39f1...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...