Gå til innhold

Fritak for svømming 3. trinn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som går i tredje trinn. De har begynt med svømming for noen få uker siden, og han HATER det! Når jeg spør hvorfor får jeg til svar at det stinker, dusjen er for varm og vannet for kaldt. Alt dette stemmer ( jeg har vært i denne svømmehallen selv), men det er ikke samsvar mellom graden av motstand og disse tross alt bagatellmessige problemene. Jeg føler derfor at det stikker mer under. Han er en ok svømmer og ikke redd for vann. Han har hatt noen sosiale utfordringer den siste tiden og jeg mistenker at det foregår noe i tilknytning til det. Jeg vet at jeg må til bunns i saken, men inntil det: Noen forslag til hvordan jeg bør gå frem for at han skal få slippe svømmingen? Kan jeg ta han ut for hjemmeundervisning i bare svømming? Er det lett å få legeerklæring på fritak fra svømming på psykologisk grunnlag? Andre forslag? Jeg er mobbeoffer selv, og er villig til å strekke meg langt, inkludert blank løgn, for å få gutten ut av svømmeundervisningen når han viser så intens motstand mot det.

Anonymkode: e4dc7...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo heller alliere deg med lærer som kan følge med neste gang, for om det skulle vært mobbing da feks så blir jo ikke det borte selv om han dropper svømmeundervisningen. -Da bare fortsetter den et annet sted.

husk at ditt barn er ikke deg og din fortid

Anonymkode: 127e0...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du ødelegger for sønnen din! Du kan ikke lære han at det er greit å gi opp fordi ting er vanskelig/kjedelig/osv. Svømmetrening er obligatorisk, selv om mange synes det er utfordrende, men det er viktig å være med på. Tar du sønnen din ut av svømmeundervisningen vil jo de andre barna oppleve han som «annerledes» og han kan få enda større sosiale utfordringer. 

Anonymkode: f703b...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...