Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Datteren min på 11 er helt hektet på topper som viser litt av magen. Ikke noe utfordrende, men der litt av magen vises. Hun lurer på om hun kan bruke den på ferie i Tyrkia. Jeg tenker at siden det er et muslimsk land så kan hun ikke det. Er jeg streng? Anonymkode: 8ac60...1ff
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Det går fint. Det er så mye turister der at de har sett verre. Det går riktignok an å fortelle henne at det ikke er greit av hensyn til de som bor der. Men, tror ærlig talt ikke de bryr seg Anonymkode: c1b9b...f8c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Enn på skolen med åpen jakke over? Hi Anonymkode: 8ac60...1ff
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enn på skolen med åpen jakke over? Hi Anonymkode: 8ac60...1ff Jeg ga meg på det da min var 12. Det gikk fort over. Så kommer an på hva du selv tenker er greit Anonymkode: c1b9b...f8c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Jeg har nok blitt mer konservativ etter hvor eldre jeg har blitt. Jeg vil si nei. Det er ikke pent. Anonymkode: aba5c...12c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 Shit.. jeg lot min åtteåring gå med en «magetopp». Den var i 10-12 års størrelse så det er i grunn en litt kort t-skjorte. (Arv fra større barn) MEN! Hun ELSKER den! Altså elsker magetopp! Elsket å ha magen fri. Huff. Hva kommer jeg til å stri med... Anonymkode: 61789...309
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 Det hadde min datter fått lov til. Husker hva jeg selv gikk med, og jeg ville gått gjennom ild og vann for å få selv bestemme hva jeg gikk med. Har blitt en dannet dame av meg til tross for elding stilsans i ungdommen😂 Anonymkode: 74eec...c59
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 Jeg får helt spasmer når jeg ser barn med magetopp. Spesielt hvis disse barna er lubne. Da skjønner jeg ikke hvorfor foreldrene tillater det.  Anonymkode: 01e89...695
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 Min 11 åring får ikke lov. Skal hun ha korte topper, så må hun ha en trøye under som dekker magen. Mulig jeg er prippen, men jeg synes slike topper er utfordrende og seksualiserte. Husker når jeg brukte slike topper på 90 tallet, kjærestene mine syntes det var sexy. Anonymkode: dcb3b...cc7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #10 Skrevet 14. mai 2018 Jeg tar en prat om hvilke signalet man sender ut (eller ønsker å sende ut) ift hva man kler seg i, når den tid kommer. Og håper at jeg har gitt de selvtillit nok til å ikke følge strømmen, og spille på kropp. Men magetopp er ikke fint, og så sexualisert, at jeg er ikke fan. Til nød på en veldreid 20-åring. Men ytterst få har kropp til det nå. I Tyrkia vil hun bli sett på og tenkt ikke respektfulle tanker om. Ingen vil si noe, men vil man virkelig bli oppfattet som et stykke kjøtt «bare fordi man kan»? 🤔 Anonymkode: fd898...af2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #11 Skrevet 14. mai 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg får helt spasmer når jeg ser barn med magetopp. Spesielt hvis disse barna er lubne. Da skjønner jeg ikke hvorfor foreldrene tillater det.  Anonymkode: 01e89...695 Hæ??? Så lubne barn må kle seg mer tekkelig enn normalvektige barn? Det er jo helt absurd. Men jeg er enig i at magetopp ikke er noe særlig på barn, verken på skolen eller i Tyrkia. Anonymkode: ea503...698
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Skrevet 14. mai 2018 Var akkurat på hm for å se på noen klær til jentene mine, og måtte nesten le. Bring me back altså, det var som å se klærne vi brukte på tidlig 90-tallet, og korte topper er kjempepopulært igjen. Sånn er bare moten i år. Jeg ser ingen grunn til å nekte min 11 åring å gå sånn ihvertfall, det er ikke noe usømmelig i det, bukse med høyt liv og korte topper, ser litt mage om hun tar armene i været. Men jeg har kanskje ikke sett de verste magetoppene? De var ihvertfall ikke særlig sexy de jeg så... Var snakk om slike topper/gensere som dette: http://www2.hm.com/no_no/productpage.0568047010.html Men akkurat i tyrkia måtte sånne topper vært hjemme, der går man ikke kledd sånn, ferdig snakka.   Anonymkode: 264aa...02a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #13 Skrevet 14. mai 2018 Ikke aktuelt for mine på 12 og 14 å bruke det. De får rett og slett ikke lov. Og det aksepterer de helt fint. Utrolig stygge plagg. Anonymkode: d1748...c35
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #14 Skrevet 14. mai 2018 Magetopper er helt in igjen, og det flommer over av det i butikkene. Og dette har min 12åring selvsagt fått med seg, sammen med resten av jentene i klassen. Så hun får gå med dem, men må ha singlet under, jeg syns ikke noe om at de skal gå med magen bar, jeg syns det sender ut feile signaler. Heldigvis forstår datteren hva jeg mener og godtar å bruke singlet under. Anonymkode: 3af02...95a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #15 Skrevet 14. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hæ??? Så lubne barn må kle seg mer tekkelig enn normalvektige barn? Det er jo helt absurd. Men jeg er enig i at magetopp ikke er noe særlig på barn, verken på skolen eller i Tyrkia. Anonymkode: ea503...698 Nei, det er ikke absurd. Ingen barn skal ha magetopp, der er vi enige. Men, det blir altså en halv grad verre når det er en tykk pølsemage som henger mellom bukse og der toppen stopper. Anonymkode: 01e89...695
ulenissen Skrevet 14. mai 2018 #16 Skrevet 14. mai 2018 Hjelpe meg! Her var det mange kipe mødre! Jeg var ung tidlig på 90 tallet og gikk med magetopp (som viste mer mage da enn nå siden buksene var lavere i livet). Kunne ikke falt meg inn å bruke det i dag, og synes generelt sett 90-talls moten som nå komme tilbake er horribel. Men å nekte ungene å kle seg i motebildet fordi jeg ikke liker det kunne ikke falt meg inn. Da snakker vi ikke om småbarn men om snart tennåringer og tennåringer!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #17 Skrevet 14. mai 2018 7 minutter siden, ulenissen skrev: Hjelpe meg! Her var det mange kipe mødre! Jeg var ung tidlig på 90 tallet og gikk med magetopp (som viste mer mage da enn nå siden buksene var lavere i livet). Kunne ikke falt meg inn å bruke det i dag, og synes generelt sett 90-talls moten som nå komme tilbake er horribel. Men å nekte ungene å kle seg i motebildet fordi jeg ikke liker det kunne ikke falt meg inn. Da snakker vi ikke om småbarn men om snart tennåringer og tennåringer! Enig med deg, gikk med det jeg og. De magetoppene vi hadde var veldig mye kortere enn den korte hettegenseren som det ble linket til over her, den var jo veldig sømmelig Anonymkode: 81399...08e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #18 Skrevet 14. mai 2018 Magetopp for meg er kroppsnært og slutter midt på magen. De jeg har sett i det siste er videre og slutter rett ved buksa. Spesielt de collegegenserne som er nå synes jeg er greit. Hadde aldri latt min tenåring gå med de trange fæle som var da jeg var ung. Du sier den ikke er utfordrende så da regner jeg med det den større og lengre varianten. Synes det er helt greit. Anonymkode: 6771b...f0e
Joggesko Skrevet 14. mai 2018 #19 Skrevet 14. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fÃ¥r helt spasmer nÃ¥r jeg ser barn med magetopp. Spesielt hvis disse barna er lubne. Da skjønner jeg ikke hvorfor foreldrene tillater det.  Anonymkode: 01e89...695 Det er det styggeste jeg har lest pÃ¥ evig lenge. En lubben barnemage er ikke noe som skal skjules mer enn en tynn barnemage.Â
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #20 Skrevet 14. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Var akkurat på hm for å se på noen klær til jentene mine, og måtte nesten le. Bring me back altså, det var som å se klærne vi brukte på tidlig 90-tallet, og korte topper er kjempepopulært igjen. Sånn er bare moten i år. Jeg ser ingen grunn til å nekte min 11 åring å gå sånn ihvertfall, det er ikke noe usømmelig i det, bukse med høyt liv og korte topper, ser litt mage om hun tar armene i været. Men jeg har kanskje ikke sett de verste magetoppene? De var ihvertfall ikke særlig sexy de jeg så... Var snakk om slike topper/gensere som dette: http://www2.hm.com/no_no/productpage.0568047010.html Men akkurat i tyrkia måtte sånne topper vært hjemme, der går man ikke kledd sånn, ferdig snakka.   Anonymkode: 264aa...02a Det kaller ikke jeg magetopp. Den er innafor. Anonymkode: dcb3b...cc7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #21 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kaller ikke jeg magetopp. Den er innafor. Anonymkode: dcb3b...cc7 Dette kaller jeg magetopp. https://www.google.com/search?q=magetopp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJjKTkoYXbAhWSOSwKHaUQC3IQ_AUICigB&biw=1242&bih=592#imgrc=gVD_BJ5Oz68utM: Anonymkode: dcb3b...cc7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #22 Skrevet 14. mai 2018 Som lærer kan jeg hilse fra en god andel av mine kolleger og si at vi setter pris på det om dere _ikke_ sender døtrene deres på skolen i magetopper. Ingen av oss har lyst på en masse påtrengende hud midt i fleisen. Magetopp må de gjerne gå med så mye de vil på fritida, men la den ligge hjemme i skoletida, vær så snill. På forhånd tusen takk. Anonymkode: 3bac2...b7a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #24 Skrevet 15. mai 2018 Men gutta kan løpe rundt i skolegården i bare shorts om det blir varmt? Vi vil frigjøres fra seksualisering men likevel er begreper som «tekkelig» relevant. Og ja, jeg har selv en datter og kjenner på det samme (hun får ikke bikinikropp feks, som fireåring). Mener det er et paradoks bare. Anonymkode: a225f...823
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #25 Skrevet 16. mai 2018 Wow! Blir helt sjokka av å lese tråden! Har en datter på 13 som går med magetopper. Ja, jeg gjør det til og med selv! Slå den, dere Jeg synes ikke det er seksualisert i det hele tatt! Når ble en barmemage et seksuelt objekt? Eller en voksen mage, for den saks skyld? Når ble Norge så pripne?? Er dere imot å vise bare skuldre også? Ryggen? Lår? Hva med å amme offentlig? Nei slipp kvinnekroppen fri, sier nå jeg. Anonymkode: 86d85...b60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå