Gå til innhold

Jeg liker ikke å ha....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sex med samboeren min.Han tenner meg overhodet ikke.

Han har aldri vært tynn, men jeg synes han er blitt enda tykkere og det det irriterer meg at han ikke kan spise sunt og trene litt når jeg gjør det.

Aldersforskjellen mellom oss vises tydeligere nå også,han har håravfall og ser mer sliten ut.Er 18 år mellom oss.

Flere som har det slik?Føler meg stygg som tenker slik, men jeg føler meg såpass ung enda...(er 28)...

Anonymkode: e63b1...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18 år er mange år...hva trodde du egentligt?

Anonymkode: efde0...f7b

Skrevet

Føltes ikke ut som det ble et problem når vi ble sammrn for 9 år siden.Vi har barn sammen også,tvillinger:-)Jeg holder meg mest her pga de.....hvor riktig det er vet jeg ikke.

Skrevet

Han var vel like reflektert som 28-åring som du er nå..

De 18 årene vil bare bli mer og mer merkbare.

Anonymkode: 38aa3...4a2

Skrevet

Hva trodde du da? At han ville være evig ung? 18 år er mye.

Anonymkode: 1916c...911

Skrevet

Nei, men jeg tenkte ikke at det ble noe problem før vi ble enda gamlere...

Skrevet

Han er en hel voksen person eldre enn deg. Dere er hver deres generasjon.  Hva ventet du deg? 

Anonymkode: f6821...43b

Skrevet

Jeg vet ikke.Kjærlighet gjør blind sies det.Der og da var det vell det.Jeg tok feil.

Skrevet

Ingen andre med erfaringer med aldersforskjell?

Skrevet

Tror ikke det er aldersforskjellen. Like vanlig hos par i samme alder. Mer at en går lei etter en del år.

Anonymkode: 84dac...3c5

Skrevet

Er mange år siden jeg var sammen med en som var nesten like mye eldre enn meg, og det ble ikke slutt mellom oss pga. alderen. Den gangen var det greit, men jeg hadde aldri blitt sammen med en som var så mye eldre enn meg i dag.

Jeg tror at hvis et forhold mellom to med så stor aldersforskjell stiller andre krav til begge to. Av den yngste krever det å være mer overbærende med ev. aldersendringer. Men jeg tror det krever (bør kreve, kanskje) mer av den eldste. Hvis man ønsker å fortsette å være attraktiv for partneren så bør den eldste passe på å holde seg noenlunde i form. Ikke bare pga. det med det seksuelle, men like mye for å ikke bli unødvendig raskt gammel slik at man etterhvert begynner å belaste partneren med egne unødvendige aldersforandringer. Å være såpass mye eldre enn sin partner og ikke ta ekstra vare på egen helse, det mener jeg er respektløst - også med tanke på barn som helst bør få beholde en frisk far så lenge som mulig.

Da dere ble sammen, var han mer aktiv og spiste han sunnere da? I så fall tror jeg det kan være en inngangsport for en samtale med ham om dette - at du savner den han var tidligere når han tok bedre var på seg selv, at du er bekymret over aldersforskjellen om han ikke begynner å ta vare på seg selv, at du føler dere har såpass forskjellige verdier når det kommer til helse at du er redd dere er i ferd med å skli fra hverandre både mentalt og fysisk. Hvis han ikke var aktiv og spiste sunnere da dere ble sammen og de første årene, da tror jeg det er mindre sjanse for at han vil ta tak i egen helse - men det er jo også et valg han tar i så fall.

Men utover akkurat det med tenning så får jeg litt inntrykk av at det kanskje også er andre ting som gjør at du ikke tenner på ham lenger enn bare hans vekt/utseende? Hvordan er forholdet ellers? Det du skriver om håret hans gir meg litt inntrykk av at du kanskje ikke har særlig stor respekt for ham lenger - i så fall, tenk litt gjennom hvorfor, og hva annet som ev. ikke fungerer i forholdet deres.

For få dager siden kom jeg tilfeldigvis i snakk med en mann. Første tanke var at han var for gammel for meg fordi jeg ønsker meg en mann som er mer jevnaldrende med meg. Etter å ha snakket sammen en god stund så ble han rett og slett mer og mer tiltrekkende. Flott mann som jeg tenkte var i slutten av 50-årene, maks 60 år (jeg er 48 år). Jeg så at han var sterk i kroppen, han hadde en ungdommelig gange, flott holdning, veldig "levende" med interesser og aktiviteter, masse god humor. Han var tilsynelatende en så god "pakke" at jeg tenkte seriøst at dette er mannen jeg kan bli sammen med som er såpass mye eldre enn meg. Vi utvekslet ikke navn en gang, men jeg fant ut at jeg hadde så mye informasjon at jeg kunne finne ham. Googlet ham - og har fremdeles ikke kommet over sjokket. Mannen er 79 år! Helt sprøtt hvor godt han holder seg! Jeg jobber tett på personer i alle aldre og er god på å vurdere alder, og jeg kunne aldri, aldri ha trodd at han var så gammel, absolutt ikke i kropp, og like absolutt ikke mtp. interesser, aktivitetsnivå og... ja, alt, egentlig. 20 år yngre, ja, men nesten 80??? Det er nesten så jeg føler meg litt snytt, for det var en mann som virkelig fascinerte meg. Poenget er at det er mulig å holde seg frisk og sprek lenge, til og med veldig lenge. Din mann, Hi, han har fremdeles noen år før han er 50 år og han kan bli en sprek 50-åring - men om han ikke skjerper seg mtp. egen helse vil din mann trolig være mye eldre i fysisk alder enn "min" nesten 80-åring er.

Men tenk litt gjennom hele forholdet deres, for inntrykket jeg får av det lille du har skrevet er at det er mer som spiller inn på din tenning på ham enn bare at han har lagt på seg noen kilo og blitt tynnere i håret.

Anonymkode: 45ba7...fdb

Skrevet

Ja det kan jeg skrive under på,at kjærlighet gjør blind! Dater en nå som jeg ikke tar tenkt på som tjukk eller noe sånt,har vært så forelsket at jeg ikke har lagt merket til det. Men når vi skulle ha sex første gang så fikk jeg se hvor diger mage han egentlig har. Heldigvis er jeg like tent på han uansett. Men spørs hvordan det blir med årene om han forsatt legger på seg mye... Får vel kanskje oppfordre han til å faktisk BRUKE fitbit klokken han har å konkurrere med meg. Han er ganske konkurransemenneske så kanskje det vil fungere.

Anonymkode: f615d...697

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre med erfaringer med aldersforskjell?

Joda. Min var 13 år eldre enn meg. Men det førte likevel ikke til at jeg følte meg høyt hevet over ham, eller at jeg foraktet hans alderstegn. Vi er alle på samme vei. Hva hadde du følt hvis du fikk vite at han hadde skrevetnom deg på et nettforum, og f eks klaget på at du hadde hengepatter etter å ha ammet barna deres? Ville du syns det var rettferdig mot deg; tatt i betraktning at du ikke kan noe for det? 

Anonymkode: 229eb...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...