Gå til innhold

Ok sko til bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig en ganske streng «bunadsdame» men vurderer å fravike prinsippene mine her nå.

Er dette ok sko til en bunad, når hun som skal ha på seg bunaden er 5 år? Disse er egentlig helt nye, og er kun brukt en gang. Den praktiske og økonomiske delen av meg sier at dette er helt supert. Men den strenge bunadsdamen som mener vi skal holde på tradisjonene skriker nei? 😂

D15430AA-F9DC-435A-919F-2ACBE166830C.jpeg

Anonymkode: 00411...5fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg :)

Anonymkode: 96dab...bb9

Skrevet

Nei! Du finner kjempebillige bunadsko på obs og spar kjøp.

Anonymkode: d82dc...c3f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, men de er jo jævelige å gå i. Små føtter trenger ikke klamme plastsko med stiv kant.

Anonymkode: 00411...5fe

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Billigdritt er ikke fest.

Bruk skoene, HI. 

Anonymkode: b08d3...819

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, som er dødsstive og som ungen har vokst ut av innen neste gang bunaden skal brukes.

Hi! Når du allerede har de skoene, og jenta de syns de er greie å gå i så sier jeg kjør på! 

Hilsen hun som har kjøpt inn bunadssko fra sparkjøp, og skal ut å finne svarte joggesko i morgen. Frøkna syns ikke de er behagelige, og hun skal tross alt gå et stykke med dem. Det blir bunad og joggesko 😁

Anonymkode: c0e4e...55b

Skrevet

Ja, til barn kan man bruke de skoene som er komfortable! Min brukte joggesko til festdrakten ifjor da hun var 5. Skal være ute å løpe, gå og leke hele dagen så viktig å ha gode sko

Anonymkode: 12177...931

Skrevet

Ja, det kan hun. Kan bruke joggesko og

Anonymkode: 8f0d7...17f

Skrevet

vi som går med  barna i tog , ber foreldre om å  bruke mørke joggesko om de har eller de skoene de er vant til å gå i, 

Anonymkode: 13f26...097

Skrevet

På skolen her oppfordrer de barna til å gå med joggesko, selv til bunad. Selvsagt kan de skoene der brukes. Mye gåing på 17. mai! 

Anonymkode: a2cc7...a05

Skrevet

Jeg kjøpte helt like i går 😊5 åringen her skal bruke de til festdrakten sin. 

Anonymkode: 9566a...6d3

Skrevet

Bruk de skoene, ingen vits å kjøpe sko som ikke er gode å gå med og når du har noen sorte og ganske nøytrale sko. 

Her forsvinner ene ungen ut døra i sorte joggesko og den andre i sorte converse på 17mai i år. Yngstes skole vil ha joggesko på ungenes bein (står joggesko i info fra skolen, siden godt inngåtte sko ikke fungerte å skrive øfr. Her kan de ha bunadsko eller pensko, men de skal være godt inngåtte for å slippe vonde og føtter med gnagsår. Sier seg igrunn selv syns jeg at 4timer i tog ikke er foregå i nye sko. Om en unge får vondt er greit nok, men problemet kommer når det blir mange. Blir ikke noe koselig for noen å gå i tog da) Og eldste som gikk på skolen før syns det fortatt er best med andre sko akkurat i toget og jeg vet hun ikke er alene om å gå i slike sko. 

Igår gikk de i bunadsko i konfirmasjon. Begge hadde helt nye, men skikkelige bunadsko. Eldste fikk nye til konfirmasjon og yngste hadde mine nye, de passet henne nesten. Begge sa de var gode å gå i, men å gå tog i 4timer orket de ikke. (De går ikke i 4timer, men fra vi leverer til vi henter de tar det fire timer. De går fra ett sykehjem, innom ulike steder før de havner i byen og møter alle skolene for å gå i byen. Så mye gåing og masse ståing)

Anonymkode: e31c2...70c

Skrevet

Bunadsko er på ingen måte obligatorisk, og har heller ikkje noko historisk berettigelse. 

Skoa er absolutt innafor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...