Gå til innhold

Hva bør jeg lage for å bruke opp mye egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har plutselig fått masse egg, ca 150 stykker. Det er det ikke plass til i kjøleskapet. Jeg vet jo at de holder en god stund i romtemperatur også, men hva bør jeg lage? Gjerne noe som kan fryses så jeg har en stund.

Endret av nick_350414
For tidlig posting.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

pannekakerøre
eggmuffins

Du kan og fryse eggene, bare ikke hele

Anonymkode: 7aa8a...6e9

Skrevet

Lag opp paier som du fryser ned. Deler du dem opp før du fryser dem ned kan det også være fint som lunsj. Kan også lages i kakeformer om du ikke har paiformer (men husk at du må fryse dem med kakeformbunnen, ellers kan de gå fra hverandre før du får dem i fryseren). Lag flere bunner, forstek bunnene, og når du har fått første i ovnen med fyll så lager du fyllet til de andre. Lag ulike fyll i dem, du kan fylle dem med nesten hva som helst. Også greit å lage for å bruke opp rester av f.eks. ost og pålegg, grønnsaker som må brukes opp.

Fiskegrateng er det vel også egg i.

Kaker.

Lavkarbo nistemuffins er også fine å fryse.

Sukkerbrød.

Anonymkode: 1f8f4...d56

Skrevet

Eggehviter kan fint fryses til pikekyss, pavlova og annen marengs. Det samme gjelder eggeplommer til feks carbonara.

Ellers er det jo eggelikør som bruker mange eggeplommer.

Sukkerbunner

Brownies 

Quicher

Skrevet

Majones og aioli :)

Anonymkode: 8b439...fec

Skrevet

Du må ihvertfall passe på å lage kaker med egg nå til 17.mai, f.eks gul kake (suksess), pavlova osv. Gul kake og iskaker er fine å putte i fryseren, samme er eplekaker.

Anonymkode: 674e7...c0e

Skrevet

Eggerøre og spekemat

Anonymkode: 56f56...25f

Skrevet

Hjemmelaget is. Der går det mange eggplommer. Så kan du lage pikekyss av eggehvitene. 

Karamellpudding

Skrevet

Jeg hadde laget mye pannekake- og vaffelrøre og frøset det. 

Anonymkode: a132a...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...