GĂ„ til innhold

Generell studiekompetanse...😕

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare gÄtt to grunnkurs(almenn 1 Äret og helse og sosial 1 Äret)pÄ videregÄende og har dermed ikke studiekompetanse.

Er det noen som vet hvordan jeg gÄr frem for Ä fÄ det?Finnes det nettstudier?

Anonymkode: b673f...2bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok det pĂ„ voksenopplĂŠringen her pĂ„ den lokale vgs. HĂžr med Karrieresenteret i ditt omrĂ„de hvilke muligheter du har😊

Anonymkode: ac3b5...563

Skrevet

Du kan enten melde deg som privatist eller sÞke pÄ studiekompetanse for voksne. FÞr het det voksengymnas.

Masse Ä velge i. Men de pÄ nett koster litt.

Vil anbefale Ă„ ta det. Tok det selv og gĂ„r pĂ„ hĂžyskole nĂ„đŸ‘

Anonymkode: 808d7...b32

Skrevet

Hvor gammel er du? Har du yrkeserfaring som er relevant til noen studier? Jeg fikk studiekompetanse ved Ä fullfÞre Ärsstudier ved hÞyskole, hvor jeg fikk plass basert pÄ yrkeskompetanse. Ellers kan du ta gjennom NKI og liknende nettstudier, men det koster en del.

Anonymkode: 7ba00...f49

Skrevet

Jeg valgte Ä ta de fem fagene man mÄ ha, naturfag, matte, norsk og nynorsk (telles som ett fag), samfunnsfag og engelsk, og etter det sÞkte jeg plass pÄ universitetet med 23/5 regelen (over 23 Är gammel + de 5 fagene. 

Tok det privat, ringte videregÄende i min by og spurte om hjelp til pensum osv, de var fantastisk behjelpelige! Fikk nummeret til veilederen pÄ VGS og fikk da ogsÄ hjelp til hvordan jeg skulle melde meg opp til eksamen osv.

Har du selvdisiplin nok kan det jeg gjorde funke, om ikke og du i tillegg har mulighet til faste undervisningsdager osv ville jeg meldt meg pÄ voksenopplÊring :)

Anonymkode: 0404b...c5b

Skrevet

Ta kontakt med voksenopplÊringa i fylket du bor i. Du har krav pÄ VGS, men fylkene er ikke sÄ flinke til Ä opplyse om dette.

Anonymkode: 2ba99...f3e

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...