Oktavia Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Jeg har akkurat fått tildelt bgh plass fra august. Men vurderer nå å flytte nærmere min far. Ny kommune. Står jeg da bakerst på lista når jeg søker ny bgh plass? Har ikke bytta bgh før.
Mamma_til_2 Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 (endret) Jeg ville ringt bhg kontoret i den kommunen du ønsker og flytte til og spurt dem. Endret 13. mai 2018 av Mamma_til_2
Superdolly Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Når du flytter til en annen kommune, er det stor sannsynlighet for at du havner bakerst I køen. Det er jo mulig at din «nye» kommune har så god barnehagedekning at du uansett får plass, men det er langt fra sikkert. Barnehageplasser er dyre, og kommunene kjører vanligvis ikke med tomme plasser i tilfelle det skal komme noen innflyttere. Du skal heller ikke bytte barnehage, du skal søke barnehageplass i en annen kommune. Og da rekker du ikke søknadsfristen, som gjerne var i februar/mars en gang. Hun over her hadde et godt råd: Ring barnehagekontoret i den nye kommunen og spør pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå