Gå til innhold

Flere som kjenner seg igjen? El eller gravid?


Amcarfrue

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egget bruker ca 5-6 dager på å utvikle seg før det klekker og fester seg. Så de «symptomene» du har før 6 dpo vil jeg tro er vanlige for alle etter EL, eller ønsketenkning fra din side. Egget har ikke festet seg enda, og du vil dermed ikke ha symptomer på graviditet så tidlig enda. Dette har jeg fått forklart av min lege, ettersom vi har vært igjennom flere prøverørsbehandlinger. Man vil så gjerne ønske at man har symptomer eller tegn på graviditet, har vært gjennom denne runden flere ganger😊er nå gravid igjen, og fikk ikke symptomer før 14-15 dpo.

Prøv å senk skuldrene, det vil bli en lang ventetid hvis du skal gå å tenke på hvert tegn du tror er tegn på graviditet.

Anonymkode: c18f3...c42

Detta er feil. Egg kan feste seg fra 4 til 12 dpo. Har sjølv sittet med positiv g test på 4 dpo og har lest om fleire med positive tester fra 5 dpo. Alle gangane jeg har blitt gravid har jeg fått svake tester på 6 dpo som er blitt barn av 5 ganger. Så det er fult mulig å kjenne fra det Amcarfrue sier.

Anonymkode: 14b2a...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Detta er feil. Egg kan feste seg fra 4 til 12 dpo. Har sjølv sittet med positiv g test på 4 dpo og har lest om fleire med positive tester fra 5 dpo. Alle gangane jeg har blitt gravid har jeg fått svake tester på 6 dpo som er blitt barn av 5 ganger. Så det er fult mulig å kjenne fra det Amcarfrue sier.

Anonymkode: 14b2a...2ad

Som jeg skrev så fikk jeg dette forklart av min lege. Men ettersom Hi kun bruker en app som «bevis» på eggløsning så er det faktisk mulig at hun hadde el før hun trodde og at hun da er lengre på vei. Jeg har selv testet positivt tidlig, men aldri så tidlig som 4 dpo. Men hvis du har bevis på at det er mulig så skal ikke jeg si imot deg på det😉

Anonymkode: c18f3...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Det er det som er greia, at det er ikke bare å la vær og tenke på det eller bare legge det fra seg. Begynner å tenke mer og mer at det bare var el sin skyld. Men aldri opplevd slike «symptomer» rundt el før. Skal prøve mitt beste å la vær og ta hver dag som den kommer, og vente på mens :ler:

setter fortsatt pris på svar, tusen takk alle sammen:hjerte: Og GOD 17’Mai TIL DERE ALLE:skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Detta er feil. Egg kan feste seg fra 4 til 12 dpo. Har sjølv sittet med positiv g test på 4 dpo og har lest om fleire med positive tester fra 5 dpo. Alle gangane jeg har blitt gravid har jeg fått svake tester på 6 dpo som er blitt barn av 5 ganger. Så det er fult mulig å kjenne fra det Amcarfrue sier.

Anonymkode: 14b2a...2ad

Anonym har rett med at jeg bare bruker en app som «bevis» på el. Men utifra den appen har mensen kommet når den skal, og jeg har stabil syklus, og siden el er 14 dager tilbake fra første mensdag, så stemmer appen med el også. Men veit at man ikke ha el hver måned og at el kan komme både før og etter. Men begynner å bli overbevist om at det ikke er noe denne måneden, siden «synpomene» mine blir sakte men sikkert borte nå, eneste som er igjen er litt press nederst i magen innimellom, drømmer hver natt(gjort siden 2dpo) ig jeg drømmer sjeldent, hvertfall nok til å huske dem. Haha. Og har begynt å fryse ekstremt. Sitter inne i 20-22 grader med teppe og sjerf, og satt ute i går med moren min i sola hvor det var 37,5 grad og frøys som det skulle være vinteren. Hahaha, men kan være fordi jeg er sliten etter jobb. Prøver å finne andre unnskyldinger for å ikke bli skuffa når mens kommer :) Moren min syns ikke det var normalt, og om jeg kanskje mangler noe vitaminer eller noe i kroppen. Tok en test 7dpo var det vel, og den var veldig negativ med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egget bruker ca 5-6 dager på å utvikle seg før det klekker og fester seg. Så de «symptomene» du har før 6 dpo vil jeg tro er vanlige for alle etter EL, eller ønsketenkning fra din side. Egget har ikke festet seg enda, og du vil dermed ikke ha symptomer på graviditet så tidlig enda. Dette har jeg fått forklart av min lege, ettersom vi har vært igjennom flere prøverørsbehandlinger. Man vil så gjerne ønske at man har symptomer eller tegn på graviditet, har vært gjennom denne runden flere ganger😊er nå gravid igjen, og fikk ikke symptomer før 14-15 dpo.

Prøv å senk skuldrene, det vil bli en lang ventetid hvis du skal gå å tenke på hvert tegn du tror er tegn på graviditet.

Anonymkode: c18f3...c42

Skal gjøre mitt beste, med å prøøøve å la vær å tenke på det. Hehe.

Gratulerer med bebbis, hvor langt er du på vei? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amcarfrue skrev:

Skal gjøre mitt beste, med å prøøøve å la vær å tenke på det. Hehe.

Gratulerer med bebbis, hvor langt er du på vei? 😍

Vet det er fryktelig vanskelig☺️

Jeg er kun fire uker på vei, oppdaget det for noen dager siden❤️Men jeg har flere aborter bak meg, så jeg tar ikke gleden på forskudd.

Anonymkode: c18f3...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2018 den 3.30, Amcarfrue skrev:

Anonym har rett med at jeg bare bruker en app som «bevis» på el. Men utifra den appen har mensen kommet når den skal, og jeg har stabil syklus, og siden el er 14 dager tilbake fra første mensdag, så stemmer appen med el også. Men veit at man ikke ha el hver måned og at el kan komme både før og etter. Men begynner å bli overbevist om at det ikke er noe denne måneden, siden «synpomene» mine blir sakte men sikkert borte nå, eneste som er igjen er litt press nederst i magen innimellom, drømmer hver natt(gjort siden 2dpo) ig jeg drømmer sjeldent, hvertfall nok til å huske dem. Haha. Og har begynt å fryse ekstremt. Sitter inne i 20-22 grader med teppe og sjerf, og satt ute i går med moren min i sola hvor det var 37,5 grad og frøys som det skulle være vinteren. Hahaha, men kan være fordi jeg er sliten etter jobb. Prøver å finne andre unnskyldinger for å ikke bli skuffa når mens kommer :) Moren min syns ikke det var normalt, og om jeg kanskje mangler noe vitaminer eller noe i kroppen. Tok en test 7dpo var det vel, og den var veldig negativ med en gang. 

Jeg svarte deg tidlig i tråden, fikk symptomer to dager etter sex (til tross for at jeg var overbevist om at el hadde vært mange dager før og at jeg derfor ikke kunne bli gravid den måneden).

Det du skriver her, om at du har begynt å fryse ekstremt, har vært første symptom hos en venninne av meg. Hun fryser aldri, men når hun plutselig begynner å fryse uten å være syk og henter frem ullsokker og teppe, da vet vi at hun er gravid ;) Det har stemt hos henne fire ganger. Kanskje litt dårlig gjort å skrive dette ;)

Det er jo fremdeles tidlig for testing for deg. Tidligste jeg har testet positivt er 9 dpo, mens min gravidfrosne venninne aldri har testet positivt før forventet mensdag eller et par dager etter. Det er nok litt individuelt.

Om det ikke klaffer denne måneden, prøv å nullstille hodet igjen slik at du ikke blir for opphengt i å kjenne etter. Igjen - lykke til :)

Anonymkode: 9948b...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Engeln skrev:

Hvordan går det hi?:)

Jeg veit ikke? Haha, har hatt noe press nederst i magen de siste dagene spesiellt om kvelden men er veldig lite press enn før. Tenker at det kanskje er el som gjør alt dette. Skrev jeg skulle ta test 17.mai men gikk i glemmeboka, så tenker å vente å se om mens som om 4 dager som den skal ellers blir det test på nytt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte deg tidlig i tråden, fikk symptomer to dager etter sex (til tross for at jeg var overbevist om at el hadde vært mange dager før og at jeg derfor ikke kunne bli gravid den måneden).

Det du skriver her, om at du har begynt å fryse ekstremt, har vært første symptom hos en venninne av meg. Hun fryser aldri, men når hun plutselig begynner å fryse uten å være syk og henter frem ullsokker og teppe, da vet vi at hun er gravid ;) Det har stemt hos henne fire ganger. Kanskje litt dårlig gjort å skrive dette ;)

Det er jo fremdeles tidlig for testing for deg. Tidligste jeg har testet positivt er 9 dpo, mens min gravidfrosne venninne aldri har testet positivt før forventet mensdag eller et par dager etter. Det er nok litt individuelt.

Om det ikke klaffer denne måneden, prøv å nullstille hodet igjen slik at du ikke blir for opphengt i å kjenne etter. Igjen - lykke til :)

Anonymkode: 9948b...755

Jeg går i surr med hvem som skriver hva jeg :bond:hahah, ang frysinga så var det bare den dagen. Skal ha mens om 4 dager så venter på den da ellers blir det å ta en test da. Går med tankegang at hele greia er bare jeg som overtenker alt, og at det er el sin skyld evt. Selv om jeg har aldri har opplevd slike symptomer før så er alt over nå. Bittelitt press nederst i magen om kvelden men det er så lite at jeg nesten må kjenne etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overtenker altfor mye. Om du holder på slik så vil du slite deg ut!

Jeg var også slik da vi prøvde på nummer to. Det hadde tatt lang tid å bli gravid med nummer én, men jeg var likevel optimist når det gjaldt å bli gravid på nytt. 

Jeg hadde ALLE tenkelige symptomer den første mnd vi prøvde, og var HELT sikker på at jeg var gravid. Jeg var ekstremt kald, spent og rar i magen, ble lettrørt, hadde metallsmak i munnen, var skikkelig kvalm etc. Men gravid var jeg altså ikke!

Måneden etter orket jeg ikke å tenke på symptomer en gang. Jeg følte meg helt vanlig/normal. Ingenting var annerledes enn til vanlig. Men jeg var gravid! Resultatet er nå to år gammel foresten. 

Poenget mitt er at du må prøve å unngå å «kjenne etter» på alt mulig. Det er mulig å ha drøssevis av symptomer uten å være gravid, samtidig som man kan være helt symptomfri, og likevel være gravid.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe sånne billige strimmeltester for å sjekke når du har eggløsning. Da er du i det minste sikker på når det er størst sjanse for suksess!

Anonymkode: f6b41...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du overtenker altfor mye. Om du holder på slik så vil du slite deg ut!

Jeg var også slik da vi prøvde på nummer to. Det hadde tatt lang tid å bli gravid med nummer én, men jeg var likevel optimist når det gjaldt å bli gravid på nytt. 

Jeg hadde ALLE tenkelige symptomer den første mnd vi prøvde, og var HELT sikker på at jeg var gravid. Jeg var ekstremt kald, spent og rar i magen, ble lettrørt, hadde metallsmak i munnen, var skikkelig kvalm etc. Men gravid var jeg altså ikke!

Måneden etter orket jeg ikke å tenke på symptomer en gang. Jeg følte meg helt vanlig/normal. Ingenting var annerledes enn til vanlig. Men jeg var gravid! Resultatet er nå to år gammel foresten. 

Poenget mitt er at du må prøve å unngå å «kjenne etter» på alt mulig. Det er mulig å ha drøssevis av symptomer uten å være gravid, samtidig som man kan være helt symptomfri, og likevel være gravid.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe sånne billige strimmeltester for å sjekke når du har eggløsning. Da er du i det minste sikker på når det er størst sjanse for suksess!

Anonymkode: f6b41...5c4

Som jeg har skrevet på de siste innlegga så er jeg sikker på at det el-symptomer ikke graviditet. Det er faktisk ikke bare og legge det fra seg heller. Det var første gang jeg har kjent sånne press smerter og så ømme brystvorter før. Derfor jeg stussa på det. Spør heller andre enn å gå og lure meg ihjel :) Men ja, jeg er klar over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 20.00, Amcarfrue skrev:

Jeg veit ikke? Haha, har hatt noe press nederst i magen de siste dagene spesiellt om kvelden men er veldig lite press enn før. Tenker at det kanskje er el som gjør alt dette. Skrev jeg skulle ta test 17.mai men gikk i glemmeboka, så tenker å vente å se om mens som om 4 dager som den skal ellers blir det test på nytt :)

 

Ok. Ikke fått mens? Blir spennende å se da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14/05/2018 den 15.26, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte å kaste opp en uke etter eggløsning, altså 3 uker etter første dag med mens og jeg var gravid! Selv om testen ikke slo ut før over en uke senere.. Så godt mulig du er det også :) lykke til!

Anonymkode: cb59e...4c8

Samme her! 

 

Så kan godt tenkes du er gravid :)

Anonymkode: cb59e...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått siden et pardager etter hva jeg antar var eggløsning med kvalme, mensenmurringer av en annen verden og nå i går kom disse stikkningene somplutselig kommer i bevegelse. Jeg skulle hatt mensen mellom lørdag og i dag. Men den er ikke kommet, og testen er negativ. Så håper at enten mensen kommer snart eller at testen blir positiv sånn at det er en gunn til disse greiene. Tror nesten ikke jeg har vært så kvalm når jeg har vært gravid engang

Anonymkode: 0a75d...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt mensen for to dager siden, tenkte at idag tar jeg en test! Har hatt mensenmurringer hele tiden så har tenkt nå kommer a tante! Men neida, mye kremete utflod men det kan man også få før mens. Men tok en test istad og den var POSTITIV! så har regnet litt på det og er 8 uker :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Amcarfrue skrev:

Skulle hatt mensen for to dager siden, tenkte at idag tar jeg en test! Har hatt mensenmurringer hele tiden så har tenkt nå kommer a tante! Men neida, mye kremete utflod men det kan man også få før mens. Men tok en test istad og den var POSTITIV! så har regnet litt på det og er 8 uker :strix: 

GRARULERER så mye 😍😍😍

Men hvis du skulle hatt mensen for 2 dager siden så er du ikke 8 uker på vei. Men ca 4-5

Anonymkode: e8e5f...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

GRARULERER så mye 😍😍😍

Men hvis du skulle hatt mensen for 2 dager siden så er du ikke 8 uker på vei. Men ca 4-5

Anonymkode: e8e5f...08a

Haha, ja mente 5 :kari:  Tusen takk, skjønner det ikke helt enda egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amcarfrue skrev:

Skulle hatt mensen for to dager siden, tenkte at idag tar jeg en test! Har hatt mensenmurringer hele tiden så har tenkt nå kommer a tante! Men neida, mye kremete utflod men det kan man også få før mens. Men tok en test istad og den var POSTITIV! så har regnet litt på det og er 8 uker :strix: 

Så herlig! Gratulerer! :D

Lykke til videre med graviditeten :)

Anonymkode: 9948b...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amcarfrue skrev:

Haha, ja mente 5 :kari:  Tusen takk, skjønner det ikke helt enda egentlig.

Jo jeg er 8 uker. Fra første dag i siste mens vil det tilsi 7+5, altså den åttende uka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Amcarfrue skrev:

Jo jeg er 8 uker. Fra første dag i siste mens vil det tilsi 7+5, altså den åttende uka :) 

Hahahahah, jeg får ikke med meg noen ting jeg, leste av feil mens :scorpis: Så ja du har riktig :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amcarfrue skrev:

Jo jeg er 8 uker. Fra første dag i siste mens vil det tilsi 7+5, altså den åttende uka :) 

Hvordan kan 8 uker stemme? Du hadde el 7.mai ifølge ditt første innlegg og da er det plent umulig at du er 7+5. Hvis du regner 2 uker før el så er du i den femte uka og ikke den åttende.

Anonymkode: 33a65...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...