Gå til innhold

Lærer og egen skolestarter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ferdig utdannet lærer det året min egen gutt skal starte på skolen. Nå er det jo ingen garanti for at man får seg jobb med det første, men i beste fall, hvordan løser man det med første skoledag? Vil jo egentlig ikke gå glipp av første skoledag med "min" klasse, men samtidig er det jo en veldig viktig dag for barnet mitt. Far kan ikke følge, barnet kjenner han såvidt. 

Anonymkode: 4b8eb...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg er ferdig utdannet lærer det året min egen gutt skal starte på skolen. Nå er det jo ingen garanti for at man får seg jobb med det første, men i beste fall, hvordan løser man det med første skoledag? Vil jo egentlig ikke gå glipp av første skoledag med "min" klasse, men samtidig er det jo en veldig viktig dag for barnet mitt. Far kan ikke følge, barnet kjenner han såvidt. 

Tenker at dette kun er en problemstilling om du skal være kontaktlærer for 1. trinn. Jeg hadde søkt velferdspermisjon og prioritert eget barn. 

Anonymkode: 58d49...84a

Skrevet

Her er det vanlig at assistenten pluss en vikar er tilstede de få gangene det skjer at en lærer har 1.klasse selv og samtiig egen skolestarter. Det er ikke så ofte det skjer altså, så de få gangene det skjer ordner det seg.

Anonymkode: a0558...a04

Skrevet

Lærerne følger sitt eget barn første skoledag. 

Anonymkode: 8d8f3...a98

Skrevet

Har selv hatt 1.klassing samtidig som jeg skulle være lærer for 1.klasse. Fulgte selvfølgelig min egen sønn på sin første skoledag, mens en annen lærer hadde klassen den dagen. 

Anonymkode: 17ae9...627

Skrevet

Takk for svar! Har ikke jobbet i skolen før, så jeg kom til å tenke over dette idag, selv om det ikke er et problem før neste år. Men da vet jeg det, tusen takk! 🙂

Skrevet

Hadde ikke spilt noen rolle for oss om læreren var der første dagen eller ikke. 

Anonymkode: 632b0...daf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev: