Gå til innhold

Lærer og egen skolestarter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ferdig utdannet lærer det året min egen gutt skal starte på skolen. Nå er det jo ingen garanti for at man får seg jobb med det første, men i beste fall, hvordan løser man det med første skoledag? Vil jo egentlig ikke gå glipp av første skoledag med "min" klasse, men samtidig er det jo en veldig viktig dag for barnet mitt. Far kan ikke følge, barnet kjenner han såvidt. 

Anonymkode: 4b8eb...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg er ferdig utdannet lærer det året min egen gutt skal starte på skolen. Nå er det jo ingen garanti for at man får seg jobb med det første, men i beste fall, hvordan løser man det med første skoledag? Vil jo egentlig ikke gå glipp av første skoledag med "min" klasse, men samtidig er det jo en veldig viktig dag for barnet mitt. Far kan ikke følge, barnet kjenner han såvidt. 

Tenker at dette kun er en problemstilling om du skal være kontaktlærer for 1. trinn. Jeg hadde søkt velferdspermisjon og prioritert eget barn. 

Anonymkode: 58d49...84a

Skrevet

Her er det vanlig at assistenten pluss en vikar er tilstede de få gangene det skjer at en lærer har 1.klasse selv og samtiig egen skolestarter. Det er ikke så ofte det skjer altså, så de få gangene det skjer ordner det seg.

Anonymkode: a0558...a04

Skrevet

Lærerne følger sitt eget barn første skoledag. 

Anonymkode: 8d8f3...a98

Skrevet

Har selv hatt 1.klassing samtidig som jeg skulle være lærer for 1.klasse. Fulgte selvfølgelig min egen sønn på sin første skoledag, mens en annen lærer hadde klassen den dagen. 

Anonymkode: 17ae9...627

Skrevet

Takk for svar! Har ikke jobbet i skolen før, så jeg kom til å tenke over dette idag, selv om det ikke er et problem før neste år. Men da vet jeg det, tusen takk! 🙂

Skrevet

Hadde ikke spilt noen rolle for oss om læreren var der første dagen eller ikke. 

Anonymkode: 632b0...daf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke spilt noen rolle for oss om læreren var der første dagen eller ikke. 

For deg som forelder til skolestarter eller som lærer på skolen til den læreren som ikke kan stille opp? 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For deg som forelder til skolestarter eller som lærer på skolen til den læreren som ikke kan stille opp? 

Som forelder til skolestarter. 

Skrevet

Tidene endrer seg, ser jeg. Jeg er oppvokst med to lærerforeldre (faglærere i ungdomsskolen og vgs, ikke kontaktlærere), og ble fulgt av min storesøster. Husker det som stor stas. Hun og min bror ble fulgt av farmor (jeg er yngst). Ellers null problem om bare én forelder følger, selv om jeg godt forstår at det er moro for begge å være med, spesielt hvis det er det første barnet. Her fikk vi uansett bare følge til klasseromsdøren med eldste, og til skolegården med de minste. Vi gikk på kafé mens barna var i klasserommet. Etter skoledagen gjorde vi stas på barnet med grilling og isparty. 

Anonymkode: 363c2...b14

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tidene endrer seg, ser jeg. Jeg er oppvokst med to lærerforeldre (faglærere i ungdomsskolen og vgs, ikke kontaktlærere), og ble fulgt av min storesøster. Husker det som stor stas. Hun og min bror ble fulgt av farmor (jeg er yngst). Ellers null problem om bare én forelder følger, selv om jeg godt forstår at det er moro for begge å være med, spesielt hvis det er det første barnet. Her fikk vi uansett bare følge til klasseromsdøren med eldste, og til skolegården med de minste. Vi gikk på kafé mens barna var i klasserommet. Etter skoledagen gjorde vi stas på barnet med grilling og isparty. 

Anonymkode: 363c2...b14

I dag blir vi for godt vant. Ser ikke problemet med at skolestarteren følges av en forelder.

Skrevet
17 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

I dag blir vi for godt vant. Ser ikke problemet med at skolestarteren følges av en forelder.

Vet ikke om denne var myntet på meg, men far skal altså ikke følge barnet denne dagen, så det blir altså bare meg. 

Hi 

Skrevet

Min datters kontaktlærer hadde selv skolestarter den dagen de begynte som førsteklassinger. Hun hadde permisjon for å være med eget barn. En annen lærer tok seg av førsteklassingene den første dagen. Og det gikk helt strålende! 

Anonymkode: dc254...50e

Skrevet

ungen hadde kommet før klassen

Anonymkode: e5eb7...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...