Gå til innhold

Hussalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir salg her, og huset trenger et strøk eller to. Det er en kjempejobb, er høyt og må ha stillas osv. I tillegg har jeg (er alenemor) slettes ikke tid ift jobb, barn osv, og å betale maler blir dyrt. Noen som vet om det er mye å tjene på å male før salg, eller om det ikke har så mye å si at det gjør det verd jobb og tidsbruk? Det ser ikke slitt og ustelt ut altså, men man ser jo at det ikke er nymalt. 

Anonymkode: 3f43c...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir salg her, og huset trenger et strøk eller to. Det er en kjempejobb, er høyt og må ha stillas osv. I tillegg har jeg (er alenemor) slettes ikke tid ift jobb, barn osv, og å betale maler blir dyrt. Noen som vet om det er mye å tjene på å male før salg, eller om det ikke har så mye å si at det gjør det verd jobb og tidsbruk? Det ser ikke slitt og ustelt ut altså, men man ser jo at det ikke er nymalt. 

Spør en megler. 

Anonymkode: b91c4...b53

Skrevet

Ville ha droppet det.da vi kjøpte huset prøvde megler hardt å selge inn at huset var nymalt.men hjalp lite når huset er gult og malingene så ut som den var kastet på veggen.

men på alle husene vi kikket på så var det aldri husmalingen som var avgjørende for salget

Skrevet

Takk for konstruktivt svar😉 Selvsagt skal jeg det også, men er ikke dette et skravleforum? Hvis folk bare skulle ta opp problemstillinger de ikke kunne spørre fagfolk om, hadde det jaggu blitt tynt med innlegg her😉 Tar gjerne imot erfaringer😁 HI

Skrevet

Svaret var til deg som svarte først😉 HI

Skrevet

Spørs litt hvilken farge du tenker å male. Men om det ikke mååå males innen to-tre år så er det ikke verdt det, ettersom det er ok i dag.

Anonymkode: 8ebd9...b10

Skrevet

Hvis det ser ok ut ville jeg droppet det. Dersom det ser slitt ut, ville jeg gjort det. Ser det slitt ut kan folk lett tenke manglende vedlikehold osv...

Anonymkode: 7001f...200

Skrevet

Å male et hus er en stor jobb. Hvis du ikke gjør det selv, men må leie inn maler og stillas, kan det godt hende kostnaden ved det er større enn det du eventuelt øker salgssummen med. Det ville jeg ikke gjort. 

Hvis du vurderer å gjøre det selv, er det jo en enda større jobb, og da må det jo tas med i beregningen om det er sannsynlig at en økning i salgssummen er verdt all jobben. 

Jeg tror nok jeg ikke ville gjort det. Vi fikk tidligere høre fra en megler at stor oppussing inne før salg, neppe lønner seg. Veldig mange vil pusse opp selv likevel. Det er jo ikke automatikk i at man får 200.000 kr mer for huset om du pusser opp kjøkkenet for 200.000 kroner før salg.

Anonymkode: 754fd...36c

Skrevet

Huset vårt var ikke spesielt pent. Flassete mur og stygg maling. Men det var på ingen måte avgjørende for at vi ville ha det! Så om huset ser bra ut så la det bare være. Du tjener nok ikke inn de pengene likevel 

Anonymkode: 7fc88...2da

Skrevet

Selv synes jeg det var litt surt at huset nymalt da vi kjøpte det. Hater fargen, men elsker huset ellers. Føler jeg ikke kan kaste bort penger på å male et nymalt hus heller. Så da er det bare å vente noen år før vi får den fargen vi vil ha. 

Anonymkode: ff610...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...