Gå til innhold

Det er det sykeste ! Reborn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sykeste er at det finnes mange mennesker som kjøper disse og behandler de som babyer. Finnes dokumentarer om det. Egne grupper på Facebook også, for de i Norge...

Anonymkode: 5d1ec...025

Skrevet

Reborn...er det dukker av..babyer som døde?

Anonymkode: d1f5e...71d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det sykeste er at det finnes mange mennesker som kjøper disse og behandler de som babyer. Finnes dokumentarer om det. Egne grupper på Facebook også, for de i Norge...

Men den ser jo helt vill ut ! Dritskummel. 

Anonymkode: 37ae9...cdf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jupp... helt enig!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Reborn...er det dukker av..babyer som døde?

Anonymkode: d1f5e...71d

Det er mennesker som ønsker å få laget en dukke av et barn de har mistet, ja. Leste intervju med ei som lager slike dukker i Norge, og hun ville ikke lage kopier av babyer, men det er sikkert mange som gjør det.

Anonymkode: 7cf4a...011

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mennesker som ønsker å få laget en dukke av et barn de har mistet, ja. Leste intervju med ei som lager slike dukker i Norge, og hun ville ikke lage kopier av babyer, men det er sikkert mange som gjør det.

Nei, det er ikke bare kopier av døde babyer. Reborn er en dukke som er laget så den ligner mest mulig på en virkelig baby, ikke en død baby

Anonymkode: bf86e...59c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke bare kopier av døde babyer. Reborn er en dukke som er laget så den ligner mest mulig på en virkelig baby, ikke en død baby

Jeg skriver ikke at det bare er kopier av døde babyer. Jeg skriver at det finnes mennesker som ønsker det, og som får det laget.

Skrevet

Freaky 

Anonymkode: f30d1...f86

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff, ja. Det var da et usedvanlig stygt barn!

Anonymkode: 53aea...b42

Skrevet

Ikke rart hun vil selge den, rett ut fra en skrekkfilm den der

Anonymkode: 1b57c...466

Skrevet (endret)

Creepy!! Har en bekjent på Facebook som har kjøpt 17.mai antrekk, sølje, tute/ blåse m.m til dukkene sine som hun triller rundt i vogn😖

Endret av Pæddan
Gjest Minnieropptatt
Skrevet
1 time siden, Pæddan skrev:

Creepy!! Har en bekjent på Facebook som har kjøpt 17.mai antrekk, sølje, tute/ blåse m.m til dukkene sine som hun triller rundt i vogn😖

Ouch, den er creeepy!

Skrevet

Men hvorfor lages de så skumle? Denne var jo helt forvridd i ansiktet. Men ja, ser ut som om en er hentet rett ut fra en skrekkfilm.

Anonymkode: a805c...e4a

Skrevet
4 timer siden, Pæddan skrev:

Mamma kler opp dukken jeg hadde da jeg var liten.

En av mine ting er at før jul skifter jeg til juletøy på den dukka. Baby klær hun har kjøpt selv.

Litt mer 'disturbing' er at vanligvis har dukka på tøy jeg hadde på meg som baby. 

Anonymkode: 09fbf...efc

Skrevet

Jeg synes ikke det er sykt-jeg synes det er trist. Trist både at dere synes det er sykt og at noen kvinner ikke får dekket sitt behov for "nurturing" slik de ser seg nødsaget til å skaffe seg en realistisk dukke. Noen kvinner som ikke kan få barn eller har mistet et barn skaffer seg en katt eller en hund som de leker mor for og overøser med kjærlighet.

Tenk deg hva du ville ha gjort om ikke du f.eks hadde barn eller mann. Hvor ville du ha gjort av all den omsorg og kjærlighet du har? Er jo veldig naturlig for en kvinne og ha stor behov for å gi omsorg.

Men det er selvfølgelig viktig at de med baby-dukker forholder seg til realiteten og ikke tar den helt ut i koko-land og begynner å tillegge dukken menneskelige egenskaper.

Anonymkode: 7d439...d1f

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er sykt-jeg synes det er trist. Trist både at dere synes det er sykt og at noen kvinner ikke får dekket sitt behov for "nurturing" slik de ser seg nødsaget til å skaffe seg en realistisk dukke. Noen kvinner som ikke kan få barn eller har mistet et barn skaffer seg en katt eller en hund som de leker mor for og overøser med kjærlighet.

Tenk deg hva du ville ha gjort om ikke du f.eks hadde barn eller mann. Hvor ville du ha gjort av all den omsorg og kjærlighet du har? Er jo veldig naturlig for en kvinne og ha stor behov for å gi omsorg.

Men det er selvfølgelig viktig at de med baby-dukker forholder seg til realiteten og ikke tar den helt ut i koko-land og begynner å tillegge dukken menneskelige egenskaper.

Jeg har ingen mann, og har ingen barn. Kommer desverre heller aldri til å få barn. Men ikke pokker om en sånn dukke hadde kommet inn i mitt hus

Skrevet (endret)

Kjempe søt og flott malt Nydelig utrykk i ansiktet

Tror jeg dauer :skratte:

Til og med øredobber i ørene  

NJ

Endret av NonJuan
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Er det naturlig for en kvinne (og ikke en mann) å ha et så stort omsorgsbehov at man føler seg tom uten partner og barn?

Og der fikk jeg forklaringen på hvordan noen kan bli en cat-lady også 😂...

Eller så er dette det dummeste vaset jeg har lest på en stund.

Skrevet
1 time siden, Modesty Blaise. skrev:

Hæ? Er det naturlig for en kvinne (og ikke en mann) å ha et så stort omsorgsbehov at man føler seg tom uten partner og barn?

Og der fikk jeg forklaringen på hvordan noen kan bli en cat-lady også 😂...

Eller så er dette det dummeste vaset jeg har lest på en stund.

Som barnløs så føler jeg meg egentlig ganske tråkka på. Som en barnløs stakkar så er det tydelig sånn at man må øse omsorgsbehovet utover en dukke. Gjør man det, så er det helt andre ting som ligger til grunn, ikke det at man er barnløs

Skrevet

så stygg

Anonymkode: 49239...565

Skrevet
På 12. mai 2018 den 14.30, Anonym bruker skrev:

På 12. mai 2018 den 17.29, Anonym bruker skrev:

Som barnløs så føler jeg meg egentlig ganske tråkka på. Som en barnløs stakkar så er det tydelig sånn at man må øse omsorgsbehovet utover en dukke. Gjør man det, så er det helt andre ting som ligger til grunn, ikke det at man er barnløs

Både menn og kvinner og både barnløse og folk med barn kan jo føle på en trang til å gi omsorg og dele kjærlighet. 

For 100 år siden ble ugifte kvinner barnehjemsbestyrere, guvernanter, barnepleiere og skolefrøkner, der alle deres forpliktelser i livet lå i selve jobben. Lærergjerningen var et "kall", og det samme var sykepleieryrket. Min oldemor tok begge disse utdannelsene, faktisk! Hun jobbet først på fødehjem. (Heldigvis fikk hun barn til slutt, ellers ville ikke jeg ha blitt født...)

Men greia den gangen var at man nærmest regnet denslags yrker som et litt mer høyverdig moderskap, noe som besto i å ofre seg for et større kall, gi noe tilbake til samfunnet, ikke bare oppfostre egen familie. Man ble nærmest beundret for et slikt valg. 

Det er dypt menneskelig å ville gi og få kjærlighet, være omsorgsgiver og beskytter. Men jeg er helt enig i at det har tatt en rent tragisk vending når man må leke med dukker for å oppfylle det. Da er det på tide med et wakeup call, og å melde seg til  tjeneste som besøksvenn for Røde Kors. Ikke lulle seg inn i en vrengt utopi.

Anonymkode: 53aea...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...