Gå til innhold

Arbeidsavklaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg klarer å presse meg gjennom arbeidsdagen, men da ikke funker overhodet på hjemmebane, er det noe som blir tatt hensyn til? Er alene med barna så da er det litt krise at jeg blir helt sengeliggende og ikke klarer å høre lyden av pusting engang

Anonymkode: 13151...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er du lat

Anonymkode: 89260...e87

Skrevet

Ja, det blir tatt hensyn til

Poenget er at du skal finne ut om du kan fungere i arbeid, og evt hvor mye. Du starter med hver dag, går ikke det prøver du annenhver dag, så evt halve dager osv for å finne din funksjonsevne. Du må hele tiden gi tilbakemeldinger på hva arbeidet gjør med kroppen din og funksjonsevnen din hjemme og på jobb.

Anonymkode: d6ea8...c0c

Skrevet

En god NAV-saksbehandler og lege ser helheten. Har man overskudd til å gi barna en solid plattform å stå på gjennom barndommen, er sjansen for at de kommer seg i jobb og betaler skatten sin til velferdsstaten større når de blir voksne. Selv om mor må jobbe 50% for eks.

Anonymkode: 52a29...718

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

du er du lat

Anonymkode: 89260...e87

Nek!

Anonymkode: ab1a5...7be

Skrevet

Jeg sitter i samme båt som deg.. Vært gjennom arbeidsutprøving nå, på et supert sted som har mye av forståelse. Men fortsatt redd nav ikke har samme forståelse.. For jeg fungerer ikke resten av dagen og blir satt veldig ut, tross for korte dager og ikke hver dag en gang. Dette pga sykdom og ikke latskap som noen liker å spy ut av seg.. Skulle mer enn gjerne fortsatt i min jobb, men får ikke lov av legen min. 

Håper det løser seg for deg, har ingen svar på hvordan de jobber videre da jeg ikke har kommet dit. Men fått beskjed at jeg skal fungere hjemme også, med eller uten jobb er det viktig. Så håper de er menneskelig.. 

Anonymkode: 92949...989

Skrevet

Jeg startet arbeidsutprøvingen med en halv dag i uka, så økte jeg gradvis. For meg sa det stopp da jeg prøvde 60%. Da hadde jeg holdt på å trappe opp i trekvart år. Jeg endte på 50% ufør, og er i 50% jobb på stedet jeg var i utprøving. Jeg fikk klar beskjed om at om jeg kom dit at jeg ikke hadde noe igjen etter en dag på jobb, så skulle jeg litt ned i arbeidsmengde igjen, for, ja, du skal jobbe så mye du klarer, men du skal også orke å handle, lage middag, hjelpe ungene med lekser osv. 

Anonymkode: f6d62...d25

Skrevet

Sykehusavdelingen hvor jeg behandles, fortalte meg at jeg burde yte under evne på jobb, siden NAV ofte ikke tok nok hensyn til at man ikke fungerer hjemme. 

Jeg har ikke begynt avklaringen enda, men tviler sterkt på at jeg klarer å yte under evne. 

Anonymkode: 2c052...74b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sykehusavdelingen hvor jeg behandles, fortalte meg at jeg burde yte under evne på jobb, siden NAV ofte ikke tok nok hensyn til at man ikke fungerer hjemme. 

Jeg har ikke begynt avklaringen enda, men tviler sterkt på at jeg klarer å yte under evne. 

Jeg venter på å ut i avklaring i nærmeste fremtid, og min lege er helt klar på at jeg ikke skal kjøre meg i senk for å gjennomføre

Anonymkode: 65be2...124

Skrevet
På 11.5.2018 den 19.27, Anonym bruker skrev:

Ja, det blir tatt hensyn til

Poenget er at du skal finne ut om du kan fungere i arbeid, og evt hvor mye. Du starter med hver dag, går ikke det prøver du annenhver dag, så evt halve dager osv for å finne din funksjonsevne. Du må hele tiden gi tilbakemeldinger på hva arbeidet gjør med kroppen din og funksjonsevnen din hjemme og på jobb.

Anonymkode: d6ea8...c0c

Nei det gjør de virkelig ikke.  

Anonymkode: b9941...bc5

Skrevet

Jeg har søkt 50% arbeidsavklaringspenger for å søke  ufør 50 % . 

Samarbeid, med lege, nav og arbeidsgiver og nav er de som forslår å gå veien og  søke 50 prosent AAP  for vidre  50 % ufør . Sitter på møte  alle parter  og mener det er det som er riktig for meg og min situasjon . Får i samme setning beskjed om at kan ikke søke det før min maxdato nærmer seg . Dette  var ikke noe problem for vi har virkelig prøvd  alt på jobben og det som funket for meg er  50 prosent jobb , jobbe få timer daglig for hele dager  blir for mye . 

Så når maxdato nærmet seg ble søknaden sendt. (Nå  har jeg  14 dager igjenn  jeg kan være sykemeldt.)  jeg fikk avslag.  Alle som har vært innvolver i saken min ble overrasket over avslaget . Nå jobber jeg 100%  . Jeg kun eksisterer .  Legger meg sammen barna,  bestiller alt  av dagligvarer og varer levert på døra   Spiser smertestillende som sukkertøy .  

Klage sendt . Men behandlingen er jo lang den og. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har søkt 50% arbeidsavklaringspenger for å søke  ufør 50 % . 

Samarbeid, med lege, nav og arbeidsgiver og nav er de som forslår å gå veien og  søke 50 prosent AAP  for vidre  50 % ufør . Sitter på møte  alle parter  og mener det er det som er riktig for meg og min situasjon . Får i samme setning beskjed om at kan ikke søke det før min maxdato nærmer seg . Dette  var ikke noe problem for vi har virkelig prøvd  alt på jobben og det som funket for meg er  50 prosent jobb , jobbe få timer daglig for hele dager  blir for mye . 

Så når maxdato nærmet seg ble søknaden sendt. (Nå  har jeg  14 dager igjenn  jeg kan være sykemeldt.)  jeg fikk avslag.  Alle som har vært innvolver i saken min ble overrasket over avslaget . Nå jobber jeg 100%  . Jeg kun eksisterer .  Legger meg sammen barna,  bestiller alt  av dagligvarer og varer levert på døra   Spiser smertestillende som sukkertøy .  

Klage sendt . Men behandlingen er jo lang den og. 

Jeg synes ikke det er rart at du har fått avslag hvis du ikke har gått på AAP i det hele tatt, og ikke ha vært prøvd ut i andre jobber. For det er vel bare de aller sykeste av syke som går rett fra sykemelding til Ufør

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er rart at du har fått avslag hvis du ikke har gått på AAP i det hele tatt, og ikke ha vært prøvd ut i andre jobber. For det er vel bare de aller sykeste av syke som går rett fra sykemelding til Ufør

For å kunne søke ufør må fjes gå på AAP, 

jeg har søkt AAP og målet etter AAP er ufør 50%.

jeg fikk ikke AAP.  

Som jeg har sagt jeg kan ikke si opp jobben min for å søke nye jobber og prøve. 

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg fikk ikke AAP.  

Du fikk avslag på AAP ja, da misforsto jeg. Sorry

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg fikk ikke AAP.  

Hvorfor fikk du avslag da? Det kan jo være mange årsaker til at man får det. 

Skrevet
På 12.5.2018 den 19.24, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer ikke yte under hva evnen er.. Tar heller smellen når jeg kommer hjem, skal ikke vise andre noe.. Vet det er veldig dumt, men alltid vært sånn. Sgt klart i fra om dette til både lege, nav og de som sender meg i arbeidsutprøving. 

Møte med lege og nav nærmer seg, må innrømme at jeg er veldig spent... 

Anonymkode: 92949...989

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor fikk du avslag da? Det kan jo være mange årsaker til at man får det. 

De sa bare at de mente arbeidsevnen min er større.  Ingen annen forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...