Gå til innhold

Hva er greia med å avslutte alle setninger med.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var hyggelig igår... 

Skal vi finne på noe.... 

Kan betale det jeg.... 

Bra film..... 

Omtrent alt jeg får svar på så avslutter denne personen med..... 

Jeg oppfatter det som personen da nøler. 

Har jeg rett? 

Anonymkode: 84bfd...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en person skriver det _hele_ tiden er det en uvane, og prikkenes betydning forsvinner. 

Anonymkode: f0f74...1b3

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva personer som skriver sånt mener, men det er veldig irriterende å lese. Jeg oppfatter det som et uttrykk for usikkerhet og nøling, eller en antydning av at det ligger noe mer under, men det brukes ofte selv om det åpenbart ikke er ment sånn. Fikk melding fra en venninne i går: "Fin dag i sola ... Har spist is og kost oss ... Nå skal det bli deilig med grilling i hagen..." (ikke nøyaktig de setningene, men samme stilen). Irriterende! Men enda verre meg de som skriver "hehe" hele tiden!

Anonymkode: 6dd9a...ba9

Skrevet

Det er bare prikk-prikk-misbruk. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva personer som skriver sånt mener, men det er veldig irriterende å lese. Jeg oppfatter det som et uttrykk for usikkerhet og nøling, eller en antydning av at det ligger noe mer under, men det brukes ofte selv om det åpenbart ikke er ment sånn. Fikk melding fra en venninne i går: "Fin dag i sola ... Har spist is og kost oss ... Nå skal det bli deilig med grilling i hagen..." (ikke nøyaktig de setningene, men samme stilen). Irriterende! Men enda verre meg de som skriver "hehe" hele tiden!

Betydningen av "..." er forresten en utelatt mening. Det kalles faktisk utelatelsestegn. 

Skrevet

Ok....

Anonymkode: 1584d...349

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en person skriver det _hele_ tiden er det en uvane, og prikkenes betydning forsvinner. 

Anonymkode: f0f74...1b3

Dette. Har ei venninne som ikke bruker annen tegnsetting enn denne. Jeg har begynt å tolke det som "i stedet for punktum". 

Anonymkode: bc121...756

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betydningen av "..." er forresten en utelatt mening. Det kalles faktisk utelatelsestegn. 

Ellipse, heter det! 

Skrevet

Kan ikke du sende en melding tilbake til henne hvor du skriver slikt bak hver setning? Kanskje hun begynner å tenke over bruken av det selv:p 

Noe lignende som: hei.. hvordan går det med deg.. har dere noen planer for helgen.... hadde vært koselig å treffes snart... klemmer....

Anonymkode: 42d29...acf

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ellipse, heter det! 

"Ellipse" er gresk og betyr "utelatelse" :)

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Ellipse" er gresk og betyr "utelatelse" :)

Ah, godt å vite! Men hvor kommer "ellipseformet" fra da?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, godt å vite! Men hvor kommer "ellipseformet" fra da?

Det kommer av samme ordet. "Avstanden mellom et punkt på ellipsens omkrets og det nærmeste av de to brennpunkter mangler alltid noe av eller er alltid mindre enn summen av avstandene fra et punkt til de to brennpunktene."

Måtte sjekke en bok, ja :)

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer av samme ordet. "Avstanden mellom et punkt på ellipsens omkrets og det nærmeste av de to brennpunkter mangler alltid noe av eller er alltid mindre enn summen av avstandene fra et punkt til de to brennpunktene."

Måtte sjekke en bok, ja :)

Ah. At den er smalere enn en sirkel da - hvis jeg forstår rett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...