Gå til innhold

Hvordan var din stjernekikkerfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første var stjernekikker, og jeg vet ikke om jeg makter det en gang til... Det gikk fryktelig fort, og jeg måtte klippe for å få ut barnet. 

Hvordan var deres? 

Anonymkode: b4822...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første var laaang. 34 timer. Jeg ble fullstendig utslitt, men fikk sove litt med epidural. Ble dramatisk på slutten da barnet fikk for lite oksygen, men det gikk bra til slutt. 

Den andre var kortere (26 timer), men også ganske slitsom. Hadde rier som varte lenge, og gikk over i hverandre. Endte med epidural der også for å samle krefter. 

Nr tre kom riktig vei. Styrtfødsel (rakk såvidt inn døren på sukehusetkr, men mye bedre enn de to første. 

Anonymkode: 8483f...630

Skrevet

Min stjernekikker gikk kjapt! Bare 30 min på sykehuset før hun kom ut. Min tredje fødsel, men eneste uten smertelindring, og det var VONDT!!! Sånn inni h.... vondt slik at jeg nesten besvimte av smerte, vred meg nesten ut av sykehussenga (skyvde meg selv oppigjennom fødesenga under hver rie, slik at jeg var halvveis oppigjennom veggen til slutt), gråt, bannet, hylte og brølte.

Men når det er sagt, siden hun var litt vanskeligere å presse ut, så hadde jeg tid til å summe meg innimellom riene, og bestemte meg for at jeg skulle ta imot henne selv. Så da hodet endelig var ute, bøyde jeg meg ned og tok tak og dro henne ut og opp på brystet selv. Fantastisk opplevelse. Eneste fordelen med å ikke være omtåket av smertelindring :) 

Anonymkode: 6ad1c...0f7

Skrevet

Barn nr 1 var stjernekikker, endte med hastekeisersnitt 12 timer etter jeg ble satt i gang.

Barn nr 3 var også stjernekikker, lang, vond og jævelig fødsel. Tok 15 timer fra første rie til han var ute, hadde han ikke kommet på de siste riene hadde det også blitt keisersnitt. 

Anonymkode: 5774c...be9

Skrevet

Min stjernekikkerfødsel gikk veldig fint. Hun var ute tre timer etter vi ankom sykehuset. Hun satt litt fast på slutten og det var litt vrient å få hodet helt ned for å starte pressingen. Hun fikk et ødem på toppen av hode pga dette, men det forsvant etter 4-5 uker. Fødte helt uten smertelindring og hadde gode rier hele tiden. 

Anonymkode: 4679b...15d

Skrevet

Kjapp og grei fødsel. Tre timer fra første rie. Søsknene som ikke var stjernekikkere brukte fire og to timer fra første rie. 

Selve pressingen tok litt lengre tid. Rundt ti minutter med de to andre, og rundt 20 minutter med stjernekikkeren. Han satt litt fast også, så jeg måtte bytte stilling før jeg fikk ham ut. Stående på alle fire i fødesenga gikk det fint!

Anonymkode: 28ea3...0fb

Skrevet

Heilt jæ...

Varte i over ett døgn, tang, sugekopp som glapp flere gonger..press rier i over en time. .og til slutt katastrofe ks.og veldig slapp baby som blei sendt videre til større sjukhus Før eg våkna av narkosen. 

Gjekk bra til slutt med begge, ingen varige men 😊

Anonymkode: c79ae...522

Skrevet

Det gikk kjempe fort, 20 min fra jeg kom inn på sykehuset. 

Anonymkode: d5084...138

Skrevet

Åpningstiden gikk ganske fort (et par timer), men tok veldig lang tid å presse. Ble forløst med tang til slutt, uten epidural, og det var helt jævlig. Jeg måtte ha epidural i NESTE fødsel, fordi jeg fikk så voldsomme flashback. Men både jeg og baby var helt friske og i fin form etterpå. 

Anonymkode: 1080c...91f

Skrevet

Både nr. 1 og nr. 2 var stjernekikkere. Eldstemann tok ca 21 timer fra vannavgang og første ri til han var ute. Ble tatt med vakuum etter nesten to timer pressing. Ingen bedøvelse og fikk ikke bruke badekar pga høyt blodtrykk. 

Nr . 2 tok ca 12 timer fra vannavgang (8 timer med rier), følte at den fødselen var verre fordi hodet ikke var festet så jeg var "lenket" fast til sengen. Når hodet endelig festet seg ved 8 cm så trødde jeg utav sengå og begynte å presse. Så det var rett oppi senga igjen. Ingen bedøvelse med han heller.

Nr. 3 kom rett vei, 30 min fra første ri til hun ble født hjemme på badegolvet. Skulle jeg født igjen så hadde jeg helt klart valgt uplanlagt styrtfødsel hjemme. Var ikke sliten i det hele tatt etterpå. Det mest plagsomme med den fødselen var etterriene. 

Anonymkode: f4ecd...dcc

Skrevet

Nr 1 var stjernekikker og kom ut med hånda langs hodet. Brukte 21 timer, sto fast en stund, ble en del styr med epidural og akrobatikk for å få henne ut. Men pressinga tok 26 minutter og måtte kun ha 3 sting etterpå.

Nr 2 kom normalt og fløy ut på 71 minutter mens jeg lå å brølte etter lystgass 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...