Gå til innhold

En forfatter du synes er overvurdert? Og en som er undervurdert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig synes jeg Unni Lindell er fryktelig overvurdert. Hun skriver så dårlig - rett og slett et forferdelig dårlig språk! Jeg forstår ikke at de bøkene faktisk blir utgitt i den formen de blir. 

En undervurdert forfatter synes jeg er Marian Keyes. Ja, bøkene hennes handler om kvinner som er opptatt av klær og sminke, men hun tar opp flere veldig alvorlige temaer på en veldig elegant måte. Har flere ganger satt latteren i halsen når jeg har lest bøkene hennes, og en av dem fikk meg virkelig til å forstå noe om hva depresjon faktisk er. Det hadde jeg ikke klart å sette meg inn i før, selv om jeg hadde prøvd.

Anonymkode: fa0ee...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Paulo Coelho er overvurdert. Likte han før, men sånn egentlig er ikke bøkene hans så bra som enkelte vil ha det til. Begynte å følge han på Facebook for noen år siden, og han virker så høy på seg selv, så det er kanskje derfor jeg synes det. 

Kommer ikke på noen som er undervurdert. 

Anonymkode: 0e42e...468

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Personlig synes jeg Unni Lindell er fryktelig overvurdert. Hun skriver så dårlig - rett og slett et forferdelig dårlig språk! Jeg forstår ikke at de bøkene faktisk blir utgitt i den formen de blir. 

En undervurdert forfatter synes jeg er Marian Keyes. Ja, bøkene hennes handler om kvinner som er opptatt av klær og sminke, men hun tar opp flere veldig alvorlige temaer på en veldig elegant måte. Har flere ganger satt latteren i halsen når jeg har lest bøkene hennes, og en av dem fikk meg virkelig til å forstå noe om hva depresjon faktisk er. Det hadde jeg ikke klart å sette meg inn i før, selv om jeg hadde prøvd.

Marian Keyes hehe.... lettleste bøker for dumme voksne som må lære seg å lese. Ikke rart du skriver dette. Om du leser Unni Lindell sine bøker, så må du leve deg inn i bøkene. Les tyngre språk enn Mariann Keyes så forstår du hva du leser.

Anonymkode: 2289a...f08

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Marian Keyes hehe.... lettleste bøker for dumme voksne som må lære seg å lese. Ikke rart du skriver dette. Om du leser Unni Lindell sine bøker, så må du leve deg inn i bøkene. Les tyngre språk enn Mariann Keyes så forstår du hva du leser.

Anonymkode: 2289a...f08

Godt forsøk :) 

Gjest Antarctica
Skrevet

Marianne Fastvold er en god forfatter som det er altfor lite fokus på!

Bjørnstjerne Bjørnson er overvurdert. Gudbedre for noen kjedelige bøker.

Gjest Antarctica
Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes Paulo Coelho er overvurdert. Likte han før, men sånn egentlig er ikke bøkene hans så bra som enkelte vil ha det til. Begynte å følge han på Facebook for noen år siden, og han virker så høy på seg selv, så det er kanskje derfor jeg synes det. 

Kommer ikke på noen som er undervurdert. 

Anonymkode: 0e42e...468

Huff, enig. Platte "livsvisdommer" pakket inn i klisjefylte og romantiske historier.

Skrevet
10 minutter siden, Pashla skrev:

Huff, enig. Platte "livsvisdommer" pakket inn i klisjefylte og romantiske historier.

Jeg er også enig. Jeg tror Paulo Coelho er en forfatter man enten elsker eller hater. Jeg har bare lest en bok av ham. Den fikk jeg av en venninne, med beskjed om at det var den vakreste leseropplevelsen hun hadde hatt. Selv syntes jeg det var noe av det svulstigste og mest selvhøytidelige jeg hadde lest. 

HI

Gjest Antarctica
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også enig. Jeg tror Paulo Coelho er en forfatter man enten elsker eller hater. Jeg har bare lest en bok av ham. Den fikk jeg av en venninne, med beskjed om at det var den vakreste leseropplevelsen hun hadde hatt. Selv syntes jeg det var noe av det svulstigste og mest selvhøytidelige jeg hadde lest. 

HI

Svulstig er ordet! 😂

Skrevet
25 minutter siden, Pashla skrev:

Marianne Fastvold er en god forfatter som det er altfor lite fokus på!

Bjørnstjerne Bjørnson er overvurdert. Gudbedre for noen kjedelige bøker.

Bjørnson er kjedelig, ja. Han var en kjempe i sin samtid, og den "storheten" sitter fremdeles i. Men bøkene hans fungerer dårlig mer enn 100 år senere. 

Det er vanskelig å vurdere litteratur som er skrevet i en annen tid. "Amtmandens døtre" er (synes jeg) drepende kjedelig, men jeg ser jo for en modig og banebrytende bok det må ha vært da den kom ut. 

HI

Skrevet

Kjartan Fløgstad er sykt overvurdert 😦 

Undervurdert er kanskje kona til Kanusgård. 

Anonymkode: abf02...695

Skrevet

Undervurdert: Edvard Hoem.

Overvurdert: Karl Ove Knausgård og for ikke å snakke om: Ari Behn.

Anonymkode: 2e1ad...dd5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Undervurdert: Edvard Hoem.

Overvurdert: Karl Ove Knausgård og for ikke å snakke om: Ari Behn.

Anonymkode: 2e1ad...dd5

Jeg har valgt å ta det onde med det gode når det gjelder Knaus. Er lenge siden jeg leste Ute av verden, men mener jeg synes den var ok. Har prøvd meg på en av de nyeste (husker ikke hvilken årstid det var 😂), fikk ikke den til. Men fuck me om ikke deler av Min kamp er det beste jeg noen gang har lest. Jeg elsket at jeg kunne kjenne meg igjen selv om jeg aldri har opplevd noe av det han har opplevd. The human experience, virkelig. 

Anonymkode: 28ea2...769

Skrevet

Overvurdert: Knausgård, Behn og Erlend Loe

Undervurdert: Amin Mahlouf, Artto Paasilina, Carsten Jensen

Anonymkode: 66126...6c2

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Undervurdert er kanskje kona til Kanusgård.

Det må hun virkelig være hvis du ikke vet hva hun heter engang

Anonymkode: c06b6...b95

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Carsten Jensen er genial. Men han er for så vidt også anerkjent?

Skrevet

Jo Nesbø er overvurdert, blir provosert over at alle bokhandlere tapetserer lokalene med bøkene hans. Selge selge selge..

Bergljot Hobæk Haff er undervurdert. Alice Hoffman også

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mener du Amin Maalouf? Alle de tre er vel anerkjent?

HI

Gjest Antarctica
Skrevet
19 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Jo Nesbø er overvurdert, blir provosert over at alle bokhandlere tapetserer lokalene med bøkene hans. Selge selge selge..

Bergljot Hobæk Haff er undervurdert. Alice Hoffman også

Tips om gode bøker av Hoffman? Jeg har bare lest én, og den var et makkverk.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Kunne ikke vært mer enig. Får lyst til å kaste opp av metaformaratonen. 

Anonymkode: dc7b0...a61

Skrevet
1 minutt siden, Pashla skrev:

Tips om gode bøker av Hoffman? Jeg har bare lest én, og den var et makkverk.

Ikke jeg som.nevnte Hoffman, men var veldig fasinert av noen av bøkene hennes da jeg var tenåring. Husker ikke titlene..må google. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg som.nevnte Hoffman, men var veldig fasinert av noen av bøkene hennes da jeg var tenåring. Husker ikke titlene..må google. 

Lysnatt!

Gjest Antarctica
Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lysnatt!

Takk, skal gi den en sjanse 

Skrevet

Overvurdert: Lars Saabye Christensen, Roy Jacobsen, Linn Ullmann

Undervurdert: Cecilia Samartin

Anonymkode: 0178f...864

Skrevet

Overvurdert er Jan Kjærstad. Jonas Wergeland triologien er oppkonstruert. Dog liker jeg noe ved Berge som jeg leser nå.

Undervurdert er, hmmm, ja si det, Merethe Lindstrøm?

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overvurdert: Lars Saabye Christensen, Roy Jacobsen, Linn Ullmann

Undervurdert: Cecilia Samartin

Anonymkode: 0178f...864

Cecilia Samartin??? Hun er ikke undervurdert, heller det motsatte. Orket ikke fullføre en av hennes. Veldig klisjéfylt sptåk, og så forutsigbart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...