Gå til innhold

Noen som har studert grunnleggende medisin på NKI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var kurset? Brukte du lang tid? Lønnet det seg, fikk du jobb i ettertid?

Vurderer det, ev. muligens ernæring...

Anonymkode: f7d13...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er totalt bortkastet. 

Man for ikke jobbbasert på nettstudier alene. Vil du studere medisin eller ernæring då gjør det på et etablert studiested. Du må minimum ha bachelor for å få jobb, mest sannsynlig master. 

Anonymkode: 7d887...8dd

Skrevet

Hmm. Så det vil ikke gi meg noen fordeler i forbindelse med å søke jobb f.eks på sykehjem, på legevakt eller legekontor heller? 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm. Så det vil ikke gi meg noen fordeler i forbindelse med å søke jobb f.eks på sykehjem, på legevakt eller legekontor heller? 

Sykehjem kaaaanskje, men mest sannsynlig ikke hvis det er assistentstillinger du søker på. Definitivt ikke på legevakt eller legekontor, de vil kreve relevant helsefaglig utdanning (sykepleier, helsesekretær, helsefagarbeider).

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får nok ikke jobb på hverken legekontor eller legevakt med det kurset. Sykehjem kan du nok få løse vakter på, men det gjør du uten og. Med andre ord, bortkastede penger.

Anonymkode: ee3af...e4c

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er totalt bortkastet. 

Man for ikke jobbbasert på nettstudier alene. Vil du studere medisin eller ernæring då gjør det på et etablert studiested. Du må minimum ha bachelor for å få jobb, mest sannsynlig master. 

En sannhet med modifikasjoner...

Jeg tok selv gk og vk1 via nettstudier, før avsluttende (tverrfaglige) eksamen i fagene på oppmeldt skole. Dette førte igjen til fagbrev og jobb. (Innen helsefag) 

Det er fortsatt behov for fagarbeidere. (Renholdere, helsesekretær, labteknikker, hjelpepleier etc etc) Spesielt når «alle» tar bachelor.

Ang grunnleggende medisin så er realistisk sett det eneste det kunne hjulpet deg Evt inn på høyskoleutdanning under «erfaring». Men jeg ville heller satset på et fullverdig helsefag en dette ene faget du nevner.

Anonymkode: 2736f...789

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En sannhet med modifikasjoner...

Jeg tok selv gk og vk1 via nettstudier, før avsluttende (tverrfaglige) eksamen i fagene på oppmeldt skole. Dette førte igjen til fagbrev og jobb. (Innen helsefag) 

Det er fortsatt behov for fagarbeidere. (Renholdere, helsesekretær, labteknikker, hjelpepleier etc etc) Spesielt når «alle» tar bachelor.

Ang grunnleggende medisin så er realistisk sett det eneste det kunne hjulpet deg Evt inn på høyskoleutdanning under «erfaring». Men jeg ville heller satset på et fullverdig helsefag en dette ene faget du nevner.

Ja, det er klart. HVIS du allerede har en jobb og kan ta fagbrevet der. Ellers vet jeg ikje om noen som vil ta inn lærlinger basert på studier via NKI. 

Skrevet

Ok, takk for svar så langt.

Da får jeg satse på noe mer konkret, kanskje. Muligens helsesekretær. 

HI

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, takk for svar så langt.

Da får jeg satse på noe mer konkret, kanskje. Muligens helsesekretær. 

HI

Det er nok veldig mye lurere 👍🏻

Anonymkode: ee3af...e4c

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er klart. HVIS du allerede har en jobb og kan ta fagbrevet der. Ellers vet jeg ikje om noen som vil ta inn lærlinger basert på studier via NKI. 

Jeg ble tatt inn som lærling på NKI studier. De bryr seg kun om avgjørende eksamen, ikke hvordan du oppnådde den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...