Gå til innhold

Noen som kjenner til kulturen i Italia godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne fått litt hjelp til italienske nettsider, nettsider som ligner på f.eks. vg.no, aftenposten, finn.no, nrk.no.. 

Også lurer jeg på tips til gode italienske tv- serier og filmer (kjenner til La vita e bella og Cinema paradisio). 

Takk!

Anonymkode: 8b231...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte veldig godt Suburra, en serie som ligger på Netflix om mafia og maktkamp i Roma. Men den er jo ikke sånn sjarmerende-italiensk, hvis det var det du ville ha. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skulle gjerne fått litt hjelp til italienske nettsider, nettsider som ligner på f.eks. vg.no, aftenposten, finn.no, nrk.no.. 

Også lurer jeg på tips til gode italienske tv- serier og filmer (kjenner til La vita e bella og Cinema paradisio). 

Takk!

Leser du italiensk, altså? Så godt at du kan ha utbytte av avisene?

Mht filmer så kan du jo starte med Federico Fellini, der er noen klassikere. "Amarcord" er genial. "Og skipet seiler videre" er spesiell. Av nyere filmer: "Barnetyven" var rørende.

Anonymkode: 52aac...3bd

Skrevet

Corriere.it, repubblica.it, gazzetta.it, rainews.it, radioitalia. Filmer som pane e tulipani, Rome, Suburra, Gomorra etc, anbefaler serien Corleone også. 

Anonymkode: 14334...e18

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leser du italiensk, altså? Så godt at du kan ha utbytte av avisene?

Mht filmer så kan du jo starte med Federico Fellini, der er noen klassikere. "Amarcord" er genial. "Og skipet seiler videre" er spesiell. Av nyere filmer: "Barnetyven" var rørende.

Anonymkode: 52aac...3bd

Nei,  ikke så godt at jeg har utbytte,  men jeg er bare interessert i å se hva som er på sidene deres,  hvilke nyheter er det,  kunne lese det jeg klarer,  og søke det opp på engelsk for eksempel hvis det er noe jeg vil lese mer om/ forstå mer av.  

Takk for tips! HI

Skrevet
1 time siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg likte veldig godt Suburra, en serie som ligger på Netflix om mafia og maktkamp i Roma. Men den er jo ikke sånn sjarmerende-italiensk, hvis det var det du ville ha. 

Takk,  jeg er interessert i alle type sjangre 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...