Gå til innhold

Tenåringer og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig debut alder? Husker selv at jeg var 14, nesten 15 år. Har en sønn som skal begynne på ungdomsskolen. Han har brukt å bestille gratis kondomer på nett..har sett dem lagt på rommet hans. Tror det bare er av nysgjerrighet 🙊 Men føler jeg må snakke med han om det.. Hvordan gå frem? 

Anonymkode: 817fc...2ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er 14,5 år. Tror ikke det er nært forestående for henne og hennes venninner. Selv var jeg 18 første gang.

Anonymkode: 25b75...89a

Skrevet

Snakk om det selvsagt! Hva sex er, at de må beskytte seg, respektere andres grenser osv? 

Anonymkode: 01245...f61

Skrevet

Tror bare du bør si at du her sett det ligger kondomer på rommet hans og at du syns det er veldig bar at han tenker så langt, minne han på at dersom en jente sier nei så er det nei og at han kan spørre dersom det er noe han lurer på

Anonymkode: 7fe64...e3f

Skrevet

Selv var jeg 15 år. Vet at de får gratis kondomer på skolen i ungdomsskolealder når de har seksualundervisning. 14-15 års alder. Min gutt var mest interessert i å fylle de med vann da.

I adventskaldenderen det året han var 16 og 17 fikk han kondomer. Sa ingenting om det da, og har egentlig ikke "tatt praten" ordentlig heller, men har fortalt at dersom jenta/dama sier nei, så må det respekteres.

Anonymkode: f0a4d...5ab

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv var jeg 15 år. Vet at de får gratis kondomer på skolen i ungdomsskolealder når de har seksualundervisning. 14-15 års alder. Min gutt var mest interessert i å fylle de med vann da.

I adventskaldenderen det året han var 16 og 17 fikk han kondomer. Sa ingenting om det da, og har egentlig ikke "tatt praten" ordentlig heller, men har fortalt at dersom jenta/dama sier nei, så må det respekteres.

I adventskalenderen???

Skrevet
12 minutter siden, amandine skrev:

I adventskalenderen???

Ja, i pakkekalenderen. Passet sånn å kjøpe det da. Prøver å fylle pakkekalenderen med mest fornuftige ting, som jeg må kjøpe til han uansett, evt som han må kjøpe selv eller blir å få bruk for, og tenkte at kondomer jo ikke var helt ufornuftig til en 16 og 17 åring. De ble ikke liggende oppe på benken sånn som mye annet "unødvendig" han fikk i kalenderen gjorde for å si det sånn.

Puttet det ikke i kalenderen til hun på 12, og kommer nok ikke til å gjøre det før hun er 16 heller.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i pakkekalenderen. Passet sånn å kjøpe det da. Prøver å fylle pakkekalenderen med mest fornuftige ting, som jeg må kjøpe til han uansett, evt som han må kjøpe selv eller blir å få bruk for, og tenkte at kondomer jo ikke var helt ufornuftig til en 16 og 17 åring. De ble ikke liggende oppe på benken sånn som mye annet "unødvendig" han fikk i kalenderen gjorde for å si det sånn.

Puttet det ikke i kalenderen til hun på 12, og kommer nok ikke til å gjøre det før hun er 16 heller.

🙈🙈🙈

Anonymkode: 466d4...d5a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare dumt. Snakk om nedtur å åpne kalendern da. For ikke å snakke om å gi han traumer for livet 🙈

Anonymkode: b8a7c...59b

Skrevet

Hahaha, jeg trodde jeg var ca det minst pripne mennesket på jord, men kondomer i pakkekalenderen var waaaaay over my limit 🙈😂

Anonymkode: e6dac...8f6

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare dumt. Snakk om nedtur å åpne kalendern da. For ikke å snakke om å gi han traumer for livet 🙈

Anonymkode: b8a7c...59b

Har ikke vært noe problem. Han har ikke fått noen traumer, og synes nok det er greiere å få i pakkekalenderen enn å måtte kjøpe dem selv, evt be mamma om å kjøpe dem.
Som jeg har nevnt i desember når pakkekalenderen stod på agendaen her inne, så er mine barn vant til å få nyttige ting i de fleste pakker. Ikke nødvendigvis nyttig i den forstand at det bare er jeg som ser nytten i det, som sokker og undertøy. Heller ikke kun billigst mulig, kjøper holdbare ting som varer og blir brukt. 17 åringen bruker hårvoks, og vil helst ha den dyreste, dette er ikke noe jeg har råd til å kjøpe til han i det daglige, han får nøye seg med en rimelig, men i pakkekalenderen fikk han den han egentlig foretrekker. Bruker ganske lang tid på pakkekalenderen for at det meste skal falle i smak og samtidig være nyttig.

Men skal ikke kuppe tråden her inne.

Kjøpe kondomer til gutten.

Skrevet

Jeg var selv nesten 13, skjedde sommeren før ungdomsskole, kjæresten min var like gammel.

Begge guttene mine var 16 ,de var nesten ikke opptatt av jenter før de var 15-16 år, de er 23 idag og begge er sammens med jenta de hadde sex med, og ene gutten venter sitt første barn til sommeren.

Jenta mi var 14, hun var intressert i gutter tidlig, hadde kjæreste allerede som 7-8 åring. hun er 17 nå, og vert i et fast forhold i 1 år, ikke sammen gutten hun lå med når hun var 14, han er første kjæreste,men hun har ligget med 6. 

Alle 3 har alltid vert veldig åpen om dette

Anonymkode: 778f4...bb4

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var selv nesten 13, skjedde sommeren før ungdomsskole, kjæresten min var like gammel.

Begge guttene mine var 16 ,de var nesten ikke opptatt av jenter før de var 15-16 år, de er 23 idag og begge er sammens med jenta de hadde sex med, og ene gutten venter sitt første barn til sommeren.

Jenta mi var 14, hun var intressert i gutter tidlig, hadde kjæreste allerede som 7-8 åring. hun er 17 nå, og vert i et fast forhold i 1 år, ikke sammen gutten hun lå med når hun var 14, han er første kjæreste,men hun har ligget med 6. 

Ja du vet vel nesten mer enn Berit Riise:)

Anonymkode: 3ab88...e30

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han synes nok det er greiere å få i pakkekalenderen enn å måtte kjøpe dem selv, evt be mamma om å kjøpe dem.

Jeg kan ikke, med min beste vilje, se for meg tenåringsgutten som ber mor om å kjøpe kondomer. 😂 Men jeg elsker at det er åpenhet om prevensjon hos dere, det tror jeg gir trygge ungdommer og trygg sex. 

HI, ja, du må snakke med ham. Du trenger ikke si at du har sett kondomene, men f. eks. spørre om det er noe han lurer på. Gjennomsnitlig debutalder for gutter er 18 år, tror jeg? 

Anonymkode: 466d4...d5a

Skrevet

Ja du vet vel nesten mer enn Berit Riise:)

Anonymkode: 3ab88...e30

Altså nå lo jeg høyt!!!!!! TAKK for denne kommentaren 😂😂😂😂😂 ler meg ihjel 😂😂😂😂

Anonymkode: 1d3f5...094

Skrevet

Dere snakker opent om det siden du vet det? Bare flott det altså, viktig å være åpene .

Anonymkode: 73ba5...3b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...