Gå til innhold

Tips til gode hvitviner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til gode hvitviner. Ikke for søte og ikke tørre. Men friske og gode viner. Har alltid likt litt søte viner før, av typen riesling. Men merker nå at noe av det kan bli litt for søtt til tider.

Anonymkode: d6064...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

black tower

Anonymkode: 227c1...6aa

Skrevet

Håper du tuller.. black tower er noe av det søteste som fins. Da jeg var litt «ny» i vinverdenen gikk jeg fra de veldig søte over til petit chablis. Mange liker den. Leitz kan også være noe av det du søker. Ellers kan du prøve pouilly fume-vinene (ofte ikke mange av dem på polet) eller en vin av chardonnay-druen, de er ofte bløtere og ikke så snerpete eller sur som du nevner. 

Anonymkode: ee2d3...2d3

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper du tuller.. black tower er noe av det søteste som fins. Da jeg var litt «ny» i vinverdenen gikk jeg fra de veldig søte over til petit chablis. Mange liker den. Leitz kan også være noe av det du søker. Ellers kan du prøve pouilly fume-vinene (ofte ikke mange av dem på polet) eller en vin av chardonnay-druen, de er ofte bløtere og ikke så snerpete eller sur som du nevner. 

Anonymkode: ee2d3...2d3

Supert, takk for svar! Da skal jeg se litt nærmere på disse vinene. Tenkte å eventuelt bestille noen viner, så da blir jo utvalget litt større å 😊

Ja, black tower blir litt for søtt igjen ja. For all del, drukket den en del før, men ikke helt hva jeg ser etter nå 😏

Skrevet

Tørr riesling, er fortsatt fruktig, men ikke søt. 

Skrevet

Baumer 

Anonymkode: b64e3...8fa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trenger tips til gode hvitviner. Ikke for søte og ikke tørre. Men friske og gode viner. Har alltid likt litt søte viner før, av typen riesling. Men merker nå at noe av det kan bli litt for søtt til tider.

Det finnes jo mange typer Riesling da. Jeg liker godt Riesling Schmetterling, både blå og grønn sommerfugl, men den blå har mindre sødme

Anonymkode: 1e13e...b59

Skrevet

Min favoritt er kungfu girl. Helt nydelig :)

Skrevet

Kloster Eberbach, min favoritthvitvin🤗

Anonymkode: 8decb...407

Skrevet

Enig i at en tørr riesling kan høres ut som noe for deg. Petit chablis er også godt. Selv har jeg dilla på gruner veltliner for tiden.

Anonymkode: 3a36f...779

Skrevet

Cloudy Bay sauvignon blac fra New Zealand. 

Anonymkode: 67678...95b

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Cloudy Bay sauvignon blac fra New Zealand. 

Anonymkode: 67678...95b

Twin Island minner om Cloudy, og er ganske mye billigere om prisen har mye å si! Samme drue og land og preg. Men cloudy er bedre, da😜 Friske viner - lette og ikke for søte. 

Anonymkode: 9f9bc...90c

Skrevet

Cloudy Bay er min favoritt også. 

Anonymkode: f3e13...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...