Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Jeg trenger tips til gode hvitviner. Ikke for søte og ikke tørre. Men friske og gode viner. Har alltid likt litt søte viner før, av typen riesling. Men merker nå at noe av det kan bli litt for søtt til tider. Anonymkode: d6064...c79
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Håper du tuller.. black tower er noe av det søteste som fins. Da jeg var litt «ny» i vinverdenen gikk jeg fra de veldig søte over til petit chablis. Mange liker den. Leitz kan også være noe av det du søker. Ellers kan du prøve pouilly fume-vinene (ofte ikke mange av dem på polet) eller en vin av chardonnay-druen, de er ofte bløtere og ikke så snerpete eller sur som du nevner. Anonymkode: ee2d3...2d3
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper du tuller.. black tower er noe av det søteste som fins. Da jeg var litt «ny» i vinverdenen gikk jeg fra de veldig søte over til petit chablis. Mange liker den. Leitz kan også være noe av det du søker. Ellers kan du prøve pouilly fume-vinene (ofte ikke mange av dem på polet) eller en vin av chardonnay-druen, de er ofte bløtere og ikke så snerpete eller sur som du nevner. Anonymkode: ee2d3...2d3 Supert, takk for svar! Da skal jeg se litt nærmere på disse vinene. Tenkte å eventuelt bestille noen viner, så da blir jo utvalget litt større å 😊 Ja, black tower blir litt for søtt igjen ja. For all del, drukket den en del før, men ikke helt hva jeg ser etter nå 😏 Anonymkode: d6064...c79
frk Nilsen Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 Tørr riesling, er fortsatt fruktig, men ikke søt.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger tips til gode hvitviner. Ikke for søte og ikke tørre. Men friske og gode viner. Har alltid likt litt søte viner før, av typen riesling. Men merker nå at noe av det kan bli litt for søtt til tider. Anonymkode: d6064...c79 Det finnes jo mange typer Riesling da. Jeg liker godt Riesling Schmetterling, både blå og grønn sommerfugl, men den blå har mindre sødme Anonymkode: 1e13e...b59
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 Kloster Eberbach, min favoritthvitvin🤗 Anonymkode: 8decb...407
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 Enig i at en tørr riesling kan høres ut som noe for deg. Petit chablis er også godt. Selv har jeg dilla på gruner veltliner for tiden. Anonymkode: 3a36f...779
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Cloudy Bay sauvignon blac fra New Zealand. Anonymkode: 67678...95b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Cloudy Bay sauvignon blac fra New Zealand. Anonymkode: 67678...95b Twin Island minner om Cloudy, og er ganske mye billigere om prisen har mye å si! Samme drue og land og preg. Men cloudy er bedre, da😜 Friske viner - lette og ikke for søte. Anonymkode: 9f9bc...90c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 Cloudy Bay er min favoritt også. Anonymkode: f3e13...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå