Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Ligger i senga og hører skogsduene kurrer. Og begynte å tenke på barndommen. Fikk en sånn god følelse i kroppen og tenker på frokost på verandaen med mamma, pappa, søster og meg. Løping i vannspreder, spise saftis med naboungene, lørdager der vi var ute fra ni til ni. Alt dette fra denne dua som vi hadde mange av rundt mitt barndomshjem. Dette er kanskje den lyden jeg forbinder mest med sommer der jeg vokste opp. Så kjente jeg lukten av nytraktet kaffe fra mannen som lager frokost og tenkte umiddelbart på ferie i campingvogn der vi hver morgen våknet av denne lukten. Også et herlig minne. Ellers får jeg alltid feriefølelsen av luktene på en bensinstasjon en varm sommerdag. Hva er dine gode minner i lyd og lukt? Anonymkode: 8d373...19f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Jeg får litt samme følelse av å høre måker😂 Det minner meg om de 2 ukene vi var hos pappa som sommeren. Det var så koselig å høre på måkene og de andre fuglene, stå opp til at pappa hadde laget seg kaffe(elsker lukten av nytraktet kaffe), spise frokost ute, kose oss ute hele dagen, leke i epletreet og plommetreet og bare nyte fine dager hos pappa💕 Anonymkode: d8280...c62
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Beste lyden er ungene som ler og leker og koser seg i hagen uten at de maser på meg 😂 beste lukten er en nylaget kopp kaffe på en solskinnsmorgen Anonymkode: d6f0b...8e2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Beste lukten er når det "brennes bråte". Minner om stille høstettermiddager, med lav, oransje sol og røyken sakte flytende avsted fra bål i flere hager. Gir gode minner fra barndommen. Minner om en ufattelig ro. Beste lukt er lukten i en kaffepause. Som barn hadde jeg alltid en tom kaffepose, en pose det hadde vært mandelkjernepudding i og en det hadde vært bringebær saus i , under hodeputen. Tok dem frem og luktet i dem før jeg sovnet. Anonymkode: af62c...dd7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 Kaffepause=kaffepose Postet før jeg fikk skrevet ferdig. Beste lyd er saubjellernog brekende små lam om våren Anonymkode: af62c...dd7
Holly Golightly Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 Lukter: gjærbakst og grønnsåpe lukter trygghet, kos og hjemlig. Hyacinter minner meg om julene hos farmor. Hegg og syrin om somrene hjemme og blandingen av nyperoser og saltvann om feriene i Danmark Lyder må være spedbarns-/barnelatter og vignetten til Barne-TV i julen på 80-tallet.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 Elsker lyden av måkrskrik og lukten av saltvann. Bor på innlandet, så det minner meg om somrene vi reiste nordover til familien. Og så minner lukten av solkrem meg om sommer og ferie. Anonymkode: a9033...79a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 Blandingen av saltvann og båtbensin. Det lukter sommer. Og så synes jeg hest lukter helt fantastisk! Anonymkode: 14763...e32
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ligger i senga og hører skogsduene kurrer. Og begynte å tenke på barndommen. Fikk en sånn god følelse i kroppen og tenker på frokost på verandaen med mamma, pappa, søster og meg. Løping i vannspreder, spise saftis med naboungene, lørdager der vi var ute fra ni til ni. Alt dette fra denne dua som vi hadde mange av rundt mitt barndomshjem. Dette er kanskje den lyden jeg forbinder mest med sommer der jeg vokste opp. Så kjente jeg lukten av nytraktet kaffe fra mannen som lager frokost og tenkte umiddelbart på ferie i campingvogn der vi hver morgen våknet av denne lukten. Også et herlig minne. Ellers får jeg alltid feriefølelsen av luktene på en bensinstasjon en varm sommerdag. Hva er dine gode minner i lyd og lukt? Anonymkode: 8d373...19f Lyden av mamma som styrte på kjøkkenet eller hang opp klær i helgene. Husker jeg fikk en god og trygg følelse av det. Lyden av motorsag i skogen. Var en lyd som var ofte rundt meg siden pappa jobba mye i skogen. Lukten av nyslått gress. Lukten av grilling (var ikke ofte vi grillet, men når vi gjorde det var det så koselig, og jeg tenker på det hver gang jeg lukter grill) Lukten/lyden/følelsen av en glovarm sommerdag der lufta omtrent står i ro og tiden har stoppet opp. Prøver å gjenskape den følelsen hver sommer, men har ikke fått det til :/ Lukten av julemat og juletre. Det er mange lukter og lyder som får meg tilbake i barndommen, kommer ikke på fler akkurat nå, men de dukker opp ofte Anonymkode: 30ccb...534
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 Lukten av varm skogsbunn. Da er jeg rett tilbake til blåbærturer med mamma, og pipelukt, da har vi reist på hytten, og pappa var med.. Lyden av vignetten til Grand prix (Eurovision) Det var et høydepunkt da jeg var liten... Anonymkode: ba1fb...d8a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Lukten av sjø og lyden av bølger. Det minner meg om da jeg var liten og på ferie på sørlandet, den tiden da alt var bare moro. Det minner meg om da jeg var 16 år og satt i vannkanten med klærne på og gråt fordi jeg ikke så meningen med livet og alt jeg ønsker var å forsvinne på dypet. Det minner meg om da jeg var på min første sydentur alene som 18 åring og lå på stranda for å tæææne. Føler livet mitt går litt i revy når jeg står å ser utover havet og trekker inn lukten av saltvann! Anonymkode: 1a6e4...93a
Himmel og hav Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 Lukten av nykokt bringebærsyltetøy. Det lukter sommer, ferie og bringebæråkeren til mamma og pappa. Lukten av sjø sammen med lyden av måkeskrik og barnejubel. Å ligge på et varmt svaberg og kjenne sola, høre sommerens lyder og lukter - det gir meg en ro i sjela som lite annet. Fuglesang om våren. Sitte på trappa og nærmest se at grønnfargene kommer tilbake igjen. Vifte med bare tær, selv om det er litt kaldt i vinddraget, og vite at herfra blir alt bare bedre en stund. Jussi Bjørling som synger "O helga natt". Da er det jul, og med fare for å høres veldig barnslig ut: "...og jul er det beste vi har"
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 Den beste lyden er stemmen fra min bestemor fra en gammel video. Hun døde 2-3 dager etter at fetteren filmet henne i 1991. Jeg har ikke hørt hennes stemme på så mange år for så fikk tak i den korte klippen der oss barna leker og lager grimasser mem fetteren filmer. Så kom hun ut av døra og begynte å snakke til oss. Anonymkode: eff12...3aa
KellyTaylor Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 Lyden av svaler & sirisser. Og lyden av tresnekka til morfar som tøffenede inn 6 om morgenen etter endt fiske. Lukten av tjæret brygge 💖 Elsker sommer.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 Beste lyden: gåseplogen på nord! Det fløy en rett over huset mitt i dag, vi ligger akkurat i et gåsetrekk. Elsker den lyden. Beste lukta: å snuse i håret og nakken på mannen min. Han er død nå. Så den kommer jeg ikke til å oppleve igjen... Anonymkode: 0adf3...768
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 Har mange beste lukter og lyder. Ny åpnet kaffepose lukter trygghet og varme. Jeg drikker ikke kaffe selv. Lukten av varm lyng minner meg om fisketurer med meg og min far og bestefar. Lukten av verksted er godlukten av min bestefar. Lyden av måker minner meg på barndomsferier på havet i Finnmark. Lyden av småtitting om reiret vi alltid hadde i en ventil i stua da jeg var liten. Vi brukte å smugtitte på ungene når foreldrene var ute etter mat. Sangen "sommartider" gir meg veldig gode minner om tivoli. Anonymkode: 96cd3...bfa
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #17 Skrevet 10. mai 2018 Lyden av bølger og vinden som rasler i trærene. Lukten av sjø og lukten av våt natur, høre rart ut,men den lukten som kommer når man går ute i naturen en vårdag med litt lett regn i luften . Minner meg om barndommen på landet hos farmor og farfar, om båtturene og turene i skog og mark.. Anonymkode: c846b...c4f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 Lyden av måker, munner om fine sommerferier på Sørlandet. Lukten av hegg, minner om 17.mai og vår som lita. Har mange andre lukter og, men det er vel den sterkeste. Anonymkode: 68805...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå