Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Sønnen min er skikkelig forkjølet,blank i øynene og har vært slapp idag.Han hadde også 38.5 i feber før han la seg. Bør jeg gi han paracet før jeg legger meg? 38.5 er jo knapt feber men sønnen min har hatt mye feber opp gjennom tidene,å veldig ofte så ligger feberen på 40,så selv om den var lav tidligere idag så er jeg redd den stiger til 40 inatt. Anonymkode: dabc5...e9a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Å er det vanlig å få feber når en er forkjølet? Har ikke opplevd det selv,mens sønnen min har 3-4 ganger vært veldig forkjølet også kommer feberen. Anonymkode: dabc5...e9a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Jeg bruker å gi når den er over 38 før dem skal legge seg. Men jeg kjenner barna mine å vet at så fort de kommer seg i seng så skyter feberen i taket. Anonymkode: 7e622...368
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Gir hovedsakelig Paracet ut fra allmenntilstand og ikke temperaturen alene. Nå skal det sies at jeg har lavere terskel for å gi om kvelden. Både fordi de sover bedre uten masse temperatursvingninger og feberdrømmer, og fordi jeg ikke må opp for å sjekke om de har det greit ørten ganger. Anonymkode: daa10...3a6
Pobie Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 Gir paracet utifra hvordan barnet føler seg, ikke bare utifra tempen. Av erfaring vet jeg at han blir veldig svett når han får paracet og tempen er på vei ned, og da sover han også veldig dårlig, derfor gir jeg ikke paracet med mindre han er veldig varm. Jeg går heller inn og sjekker tempen flere ganger før jeg legger meg og gir paracet hvis han blir varmere.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 Her har jenta hatt samme feber som din de siste dagene. Hun har fått Paracet på kvelden, men det er fordi hun har redusert allmenntilstand i tillegg. Hadde det vært bare feber, så hadde jeg nok ikke gitt. Men jenta her bruker ikke å få så høy feber, så det er mulig jeg hadde vurdert annerledes dersom hun hadde ofte høy feber. Anonymkode: 22397...bc4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 gir aldri før det er over 39 Anonymkode: e4ca4...d7d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 Husk at vi tar en Paracet hvis vi har vondt i hodet eller febervondt i kroppen. Mener ikke at man skal pøse på, mentol kvelden kan det være greit, så får man kanskje en bedre natt. Anonymkode: fbbaf...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå