Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Min mann og jeg har tvillinggutter. De går på en aktivitet i nabolandsbyen sammen med en gutt i klassen. Moren hans er alenemor. Vi er altså to voksne med to barn, hun er én med ett barn. Er det mest riktig at vi kjører annhver uke likevel, eller at vi kjører 2/3 av gangene? Anonymkode: 96bcd...04b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Jeg hadde tilbydd å kjøre 2/3 av gangene. Anonymkode: 708c4...c67
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 I utgangspunktet tenker jeg at dere kjører annenhver gang. Men det kommer også an på hennes situasjon. Det er vanskeligere å være en voksen med ett barn enn to voksne med to barn. Anonymkode: 82482...aa6
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Dere kjører to ganger og hun en gang. Anonymkode: af15a...3dc
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Dere kjører 2/3 av gangene. Ikke bare fordi dere har tvillinger, men også fordi hun er alenemor. Anonymkode: c402c...085
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Hun er alenemor med et barn? Hvorfor er det da verre for henne? Hadde hun vært alene med to barn, så ser jeg problemet. Hadde det ikke vært for Ts så måtte hun jo kjørt 100% av gangene. Så 50/50 er helt innafor. Men for all del, det er lov å være raus. Anonymkode: fad36...170
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Jeg har ikke forsøkt å være alenemor, men jeg synes det er tøft og slitsomt å være to voksne med ett barn, så jeg kan tenke meg at det er slitsomt. Hvis His mann kjører på trening, kan jo Hi slappe av hjemme, f.eks. Alenemoren har jo sjeldnere den sjansen. Anonymkode: c402c...085
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Jeg hadde virkelig ikke hengt med opp i hva som er mest rettferdig. Her kjører vi etter hva som passer når og for hvem. Det er sikkert greit å ga en turnus-ordning men det dukker alltid opp et møte, en dugnad, overtid på jobb, sykdom osv. Anonymkode: bd327...cc2
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 Gjør det noe om dere kjører nesten alle gangene da ? Anonymkode: bb780...e06
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gjør det noe om dere kjører nesten alle gangene da ? Anonymkode: bb780...e06 Det her tenkte jeg også! Hi skal jo uansett kjøre sine barn, så da kan vel det andre barnet få lov til å sitte på? Siden de allikevel skal samme vei? Hadde ikke falt meg inn å tenke hva som var mest "rettferdig" om jeg hadde vært i denne situasjonen. Anonymkode: b4406...8c9
Superdolly Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Sånn i utgangspunktet tenker jeg at dere kjører annenhver gang. Men så er det jo lov å være fleksible og bytte utenom tur. Og alle som argumenterer med at hi hadde måttet kjørt hver gang hvis det ikke var for henne: Hun hadde også måttet kjørt sitt barn hver gang hvis det ikke var for hi. Dere er to familier og deler kjøringen på to.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 Kjører 2 av 3 ganger. Mulig annenhver gang er mest riktig, men det skal føles riktig også. Vi e to voksne (med et barn) som deler på det og hun er en (også et barn), men nå er hun også en kjempekoselig dame som ikke tar noe forgitt og setter pris på ordningen uten at føles som veldedighet. Anonymkode: 718b5...c9c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 Jeg tenker som flere over her, dere er 2 foreldre, får ofte pause når den andre forelderen kjører barna til ulike aktiviteter, eller gjør ting alene med dem. Den andre forelderen får sjelden pause, da det ikke er noen annen forelder å dele med. Jeg ville kjørt minimum 2/3 ganger. Anonymkode: ba25c...da7
LeTwinsA Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 Jeg tenker at det er naturlig å dele på kjøringen annenhver gang. For dere måtte jo ikke kjørt to ganger selv om dere har to barn, dere kjører de jo sammen. Om hennes barn likevel skal på denne aktiviteten så måtte jo hun kjørt hver gang om ikke dere hadde delt på. Jeg hadde kjørt annenhver gang jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 Jeg ville tenkt at annenhver gang er mest rettferdig, om man skal være petimeter. Men hadde ikke brydd meg om jeg måtte kjøre flertallet av gangene, om hun var alene eller ikke. Men vet du noe om situasjonen hennes? Er hun sliten? Har hun dårlig råd? Ville sammenlignet med deres situasjon. For alt vi vet kan jo dere være syke, slitne eller ha dårlig råd. Og da kan man jo prøve å finne gode løsninger, som funker for alle tre foreldrene. Jeg har to barn som driver med samme aktivitet. Men de er ulike årskull, så det blir dobbelt opp av kjøring uansett. Det er vel en av fordelene med tvillinger. Anonymkode: 98f1f...1fc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 Er det snakk om én dag i uken, og begge guttene skal på samme aktivitet, og ingen andre barn skal ivaretas i det tidsrommet? Jeg hadde garantert kjørt hver uke, dersom den andre moren syns det er greit. Fint å få følge opp barnas aktiviteter. Jeg har tre barn. En går på turn, korps og svømming, en går på riding og et annet svømmeparti, og en går på et tredje svømmeparti. Alle må kjøres, og de to yngste kan ikke være alene hjemme. Vi samkjører, og kan alltid kjøre til korps, men aldri til turn. Kompenserer med å kjøre oftere til skolen, men kan sjelden hente. Ingen fører regnskap, og alle hjelper hverandre. Heldige oss som har gode naboer! Anonymkode: 6aecd...275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå