Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Hei, Var hos lege og fikk resept på movicol til 4åringen i dag. Gikk ut ifra at jeg da fikk resept på junior siden det står den vanlige er fra tolv år. Men fikk tydeligvis resept på den vanlige med sjokoladesmak. Og en pose om dagen.. noen som har brukt vanlig movicol til mindre barn? Hvilken dose i såfall? Anonymkode: 36923...049
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Den vanlige er billigere. Junior er det samme som voksen, bare halv mengde per pose. Dosen må jo uansett justeres etter behov, noen trenger 1/2 pose mens andre trenger flere. Så enten begynner du med en halv pose, eller en pose. Du ser jo fort om det blir for mye eller for lite. Anonymkode: 297ba...7c2
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den vanlige er billigere. Junior er det samme som voksen, bare halv mengde per pose. Dosen må jo uansett justeres etter behov, noen trenger 1/2 pose mens andre trenger flere. Så enten begynner du med en halv pose, eller en pose. Du ser jo fort om det blir for mye eller for lite. Anonymkode: 297ba...7c2 Ok. Men jeg trodde ikke den vanlige var på resept? Vi fikk beskjed av legen å prøve med en pose. Hva er det best å blande det i? Må det blandes i væske eller kan det blandes i mat også? Anonymkode: 36923...049
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den vanlige er billigere. Junior er det samme som voksen, bare halv mengde per pose. Dosen må jo uansett justeres etter behov, noen trenger 1/2 pose mens andre trenger flere. Så enten begynner du med en halv pose, eller en pose. Du ser jo fort om det blir for mye eller for lite. Anonymkode: 297ba...7c2 Nei det er ikke den samme. Smaken er anderledes. Det går fint å bruke voksen, min treåring har testet voksen da hun måtte ha to junior om dagen. Hun nektet å drikke den. Noen trenger større doser da kan voksen være best siden mengden som drikkes er mindre. Anonymkode: 5d67b...dd3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Men jeg trodde ikke den vanlige var på resept? Vi fikk beskjed av legen å prøve med en pose. Hva er det best å blande det i? Må det blandes i væske eller kan det blandes i mat også? Anonymkode: 36923...049 Beste er væske. Her funker det best i Biola. Om du blander i mat må det ikke være varmt. Da forringes mye av effekten. Anonymkode: 5d67b...dd3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok. Men jeg trodde ikke den vanlige var på resept? Vi fikk beskjed av legen å prøve med en pose. Hva er det best å blande det i? Må det blandes i væske eller kan det blandes i mat også? Anonymkode: 36923...049 Den kan kjøpes uten resept i mindre pakninger, mens de større pakningene er på resept. Dette står i Felleskatalogen. (Omtrent som Paracet altså.) Best å blande det i væske som smaker litt for å unngå bismaken/ettersmaken (det smaker "ingenting"), men vet at noen blander det i mat også (som ikke kokes). Anonymkode: 297ba...7c2
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Jeg skjønner ikke hva som er galt med smaksløkene til dere som mener det smaker ingenting? Uansett hva jeg blander det med går det ikke ned hos meg. Barnet mitt liker det heller ikke men får det ned med mye om og men Anonymkode: 177e8...613
Kliko Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Mitt tips er å blande det smoothie (de små man får kjøpt på butikken). Det eneste som fungerte her. Nå, når han er vant til smaken, går det ned med saft også 🙂
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 Datteren min går en pose hver dag og blandes i vann. Gått på movicol i flere år. Endelig fungerer det og jeg synes det har vært vanskelig å dosere.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 7 timer siden, oslojente80 Mina f 07.09.06 skrev: Datteren min går en pose hver dag og blandes i vann. Gått på movicol i flere år. Endelig fungerer det og jeg synes det har vært vanskelig å dosere. Er det vanlig eller junior hun går på? Blir spennende å prøve første dag i dag. Anonymkode: 36923...049
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Her har det funka å blande det ut i saft, men vi har brukt junior Movicol uten smak. Hun nekter å drikke det i annen drikke. Doseringen er vanskelig, som regel har jeg brukt 1 pose om dagen. Anonymkode: 9b4e4...a0d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det vanlig eller junior hun går på? Blir spennende å prøve første dag i dag. Anonymkode: 36923...049 Bare brukt vanlig Anonymkode: bce74...785
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 Her går også 4 åringen på movicol. Doseringen var 1/2 pose morgen og 1/2 pose kveld, men har trappet ned til 1/2 pose om dagen da dosen legen først satt var vell heftig for vår sin. Kjøper enten med lime/sitron smak eller nøytral, blander det i saft som han får til middag/tørstedrikk eller noe i løpet av dagen uten og nevne at det er medisin.. 😊 Anonymkode: 3c157...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå