Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Jeg trenger å spise mer grønnsaker!! Hvordan får dere lurt det inn i hverdagsmaten? Anonymkode: 67ca6...9bd
skinnfilla Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 De lures ikke inn, jeg spiser lite potet/ris/pasta og mye grønnsaker. Har crispi,tomat,agurk osv på brødskive med pålegg. spiser lite eller ingenting frukt.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Jeg kutterr ofte opp fruktfat med frukt og grønnsaker til ungene. Jeg spiser lite av fatet, men spiser masse når jeg lager. Anonymkode: 6456b...8ae
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Har alltid mye grønnsaker til middagen ( bruker lite kjøtt og farseprodukter) Anonymkode: d15b5...cc3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Har endret tankegang. Før gikk samtalen mellom meg og samboer sånn; 'Hva skal vi ha til middag?' 'Tja, vi har jo en kjøttdeig/koteletter/middagspølser i kjøleskapet...' Også var grønnsaker ofte bare en ettertanke (og ofte altfor lite). Nå har vi endret tankegang helt, og kjøtt/kjøttfarsemat er aldri basisen for middagen. Nå snakker vi om hva slags salat/ratatouille/rotmos/onvstekte grønnsaker vi skal ha til middag. Så blir eventuelt fisk/kylling/egg tilbehøret. Middag består stort sett av grønnsaker hos oss nå etter denne tankeendringen. Vi kutter også opp frukt og gulrot til hvert måltid. Der er vi slavisk, fordi begynner vi å droppe det, mister vi den gode vanen. Anonymkode: 4097d...d63
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Får mine 5 om dagen i hver kebab. Tror allikevel kroppen ikke er fornøyd. Anonymkode: 53736...035
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Jeg lurer det ikke inn. Spiser oppskåret søtpaprika, agurk og squash til nesten alle måltider. I tillegg spiser jeg endel grønnsaker til middag. F.eks - blomkålmos, grønnkål surret i panne, blomkålform, brokkolisalat, ovnstekte grønnsaker, stekt blomkålskive, dampet brokkoli surret med litt dijon sennep, strimlet squash til kjøttdeig, sellerirot fries, salat, wok, smørdampet nykål, avokadomos. Grønnsaker og dipp er jo og godt Anonymkode: 03eb7...b12
Oktavia Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 Vi spiser grønnsaker til middagen eller salat. Frukt ellers om dagen, ca 1-2 stykker. Det er vel for lite men ser ikke hvor jeg skal få inn mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå