Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Smertene er ja...... Anonymkode: 444f4...bf7
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Ouch! Gå til legen i morgen, de må kanskje snitte. Lykke til. Anonymkode: cdb1d...c25
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 Hvorfor i all verden har du ikke allerede vært hos lege? Jeg ville ikke stukket hull på den selv når den er så irritert over et så stort område. Jeg synes du skal sette klokken på ringing om et par-tre timer og jevnlig utover natten, for å sjekke at infeksjonen ikke går oppover tåen. Kan være lurt å ringe legevakten uansett og be om råd, for den ser rett og slett ille ut. Du skulle vært hos legen tidligere, slike infeksjoner kan brått endre seg og bli svært alvorlige. Ring legevakten i kveld for sikkerhets skyld. Anonymkode: dc078...a4f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Ja de må for all del bare snitte. Klarer knapt gå😨 Anonymkode: 444f4...bf7
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 Jeg har vært til lege to ganger og fotterapeut to ganger.. fikk antibiotika på fredag og beskjed om å ta ti dagers kur og vente... men kan seriøst ikke vente med det her vel?? Føler jeg maser og maser hos legen Anonymkode: 444f4...bf7
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært til lege to ganger og fotterapeut to ganger.. fikk antibiotika på fredag og beskjed om å ta ti dagers kur og vente... men kan seriøst ikke vente med det her vel?? Føler jeg maser og maser hos legen Anonymkode: 444f4...bf7 Hvis du har fått riktig antibiotika så skulle den begynt å virke, for nå er det jo tre dager siden du startet på den, nesten fire. Har den ikke begynt å virke nå er det ikke riktig antibiotika! Siden du fikk en antibiotikakur som ikke har hjulpet og du har blitt såpass mye verre synes jeg du skal ringe legevakten her og nå. Man skal ha respekt for infeksjoner, for som sagt kan de brått spre seg og da bli svært alvorlig, og det kan skje veldig fort. Ring legevakten, og si at du gjerne også sender dem det bildet du la ut her. Anonymkode: dc078...a4f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #7 Skrevet 8. mai 2018 Au! Stakkars deg! Den der må snittes og tømmes! Lykke til! Anonymkode: f8785...00c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #8 Skrevet 8. mai 2018 Grønnsåpevann i 15-20 minutter og deretter smør inn tåen med bacimicyn. Ring legen i morgen. Infeksjoner er ikke noe å tulle med. Noen ganger kan man slippe unna med å bruke grønnsåpevann og bacimicyn 2-3 ganger daglig over 1-2 uker, men av og til må man rett og slett mer drastisk til verks (snitte og antibiotika). Antibiotikaen du fikk skulle begynt å virke, men jeg regner med at legen sa at du skulle rense såret minst 2 ganger per dag? Infeksjon kan gi blodforgiftning :/ *hilsen neglebiter* Anonymkode: 10e65...b54
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 Hvordan går det, HI? Har du vært hos legen? Anonymkode: 88fb0...cb7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 Legen lagde et snitt og en del kom ut. Skulle sette tåa i fotbad og knekke ut selv, men føles ut som om snittet er for lite... og nå er det blitt enda mer hovent 😨 skal tilbake til lege på fredag, må sikkert snitte opp mer da. Anonymkode: 444f4...bf7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #11 Skrevet 9. mai 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Grønnsåpevann i 15-20 minutter og deretter smør inn tåen med bacimicyn. Ring legen i morgen. Infeksjoner er ikke noe å tulle med. Noen ganger kan man slippe unna med å bruke grønnsåpevann og bacimicyn 2-3 ganger daglig over 1-2 uker, men av og til må man rett og slett mer drastisk til verks (snitte og antibiotika). Antibiotikaen du fikk skulle begynt å virke, men jeg regner med at legen sa at du skulle rense såret minst 2 ganger per dag? Infeksjon kan gi blodforgiftning :/ *hilsen neglebiter* Anonymkode: 10e65...b54 Ikke til HI, for der har det gått for langt, men et generelt tips er å pensle med jodløsning som man kjøper på apoteket. Det tar knekken på neglerotbetennelser. (Og kviser, betente hårsekker og andre små og lukka infeksjoner) Anonymkode: 5a2df...dfe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #12 Skrevet 9. mai 2018 Grønnsåpevann anbefales ikke i sårprosedyrer. Da hindrer du faktisk huden i tilheling fordi grønnsåpe er sterkt basisk. Anonymkode: 9079d...ba4
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #13 Skrevet 9. mai 2018 Hvis det er enda verre i dag, Hi, ville jeg ringt legevakten når den åpner i dag! Anonymkode: b8435...536
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #14 Skrevet 9. mai 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legen lagde et snitt og en del kom ut. Skulle sette tåa i fotbad og knekke ut selv, men føles ut som om snittet er for lite... og nå er det blitt enda mer hovent 😨 skal tilbake til lege på fredag, må sikkert snitte opp mer da. Anonymkode: 444f4...bf7 Hvis det er like eller enda mer hovent om noen timer så bør du gå til legevakten i kveld! Fikk du ny type antibiotika, da? Anonymkode: dc078...a4f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #15 Skrevet 9. mai 2018 Send bilde av hvorden den ser ut nå, da. Anonymkode: 88fb0...cb7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #16 Skrevet 9. mai 2018 Sånn ser d ut nå 😨 ingen ny antibiotika, fullføre den jeg har fått. Anonymkode: 444f4...bf7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #17 Skrevet 9. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sånn ser d ut nå 😨 ingen ny antibiotika, fullføre den jeg har fått. Anonymkode: 444f4...bf7 Oj! Skar legen nok da, mon tro? Virker som det fortsatt er puss igjen inni der. Anonymkode: 88fb0...cb7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #18 Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sånn ser d ut nå 😨 ingen ny antibiotika, fullføre den jeg har fått. Anonymkode: 444f4...bf7 Den hadde jeg gått på legevakta med. Anonymkode: 7d3a7...b05
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #19 Skrevet 9. mai 2018 Jeg hadde helt klart tatt den til legevakten. Det sier seg selv at den antibiotikaen du har fått ikke gjør noen nytte for akkurat den infeksjonen du har, og da har det heller ingen hensikt å ta den ut. Kom deg på legevakten i dag, HI!! Ikke for å skremme deg (eller, jo, litt - men godt ment), jeg vet om en person som hadde en lignende infeksjon på stortåen, gikk frem og tilbake til legekontoret flere ganger uten at det ble bedre, heller verre. Endte med å amputere stortåen pga. at det etter en stund plutselig utviklet seg veldig raskt videre. Det tok ikke knekken på infeksjonen, og det var såvidt personen overlevde. Legekontoret tok ikke infeksjonen nok på alvor og tok heller ikke på alvor det at personen ikke hadde bedring av antibiotikaen denne først hadde fått. Så kraftig din infeksjon ser ut til å være så mener jeg du må få en helt annen til å vurdere både infeksjonen og behandlingen du har fått! Legevakt I DAG!!! Anonymkode: dc078...a4f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #20 Skrevet 9. mai 2018 Det ser jo mye bedre ut Rødmen har jo gått kraftig ned, og det ser mye mindre spent og hissig ut. Anonymkode: 358b2...370
Måbaresi... Skrevet 9. mai 2018 #21 Skrevet 9. mai 2018 For Guds skyld hi! Neste gang du slenger på et ekkelt bilde, gi en heads up!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #22 Skrevet 9. mai 2018 5 timer siden, Måbaresi... skrev: For Guds skyld hi! Neste gang du slenger på et ekkelt bilde, gi en heads up! Les overskriften da!! Det er ganske logisk at det kommer et ekkelt bilde her? Eller trodde du det var ballonger hun snakket om å stikke hull på? Anonymkode: 87d4f...262
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #23 Skrevet 9. mai 2018 Det kommer litt og litt puss hele tiden. Så d er fuktig.. Hm kan jeg smøre på brulidine f eks? Anonymkode: 444f4...bf7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #24 Skrevet 9. mai 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer litt og litt puss hele tiden. Så d er fuktig.. Hm kan jeg smøre på brulidine f eks? Anonymkode: 444f4...bf7 Hvordan mener du at vi skal si det, som ikke vet noe om hvordan det er nå? Og hvorfor hører du ikke på rådene du får om å kontakte legevakten? Anonymkode: dc078...a4f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #25 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kommer litt og litt puss hele tiden. Så d er fuktig.. Hm kan jeg smøre på brulidine f eks? Anonymkode: 444f4...bf7 Du må klemme ut pusset.. Anonymkode: 78dec...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå