Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Har et barn på 1 år. Vi har de siste 2 mnd lagt merke til at hun plutselig blir helt fjern. Snakker til henne og vifter med hendene rett foran øynene uten at hun reagerer. Er borte ca 10 sek. Dette kan også skjer midt i en aktivitet, f.eks når vi kaster ball sammen. Noen som har opplevd det samme med sitt barn, el vet som det er helt normalt at barn kan ta slik pausen? Har nemt det på helsestasjonen og fikk beskjed om å bare følge med.. Anonymkode: e672c...67d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Har ikke opplevd det samme. Men ville nevnt det for fastlege også, for sikkerhets skyld. Anonymkode: 58c59...472
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 Det du beskriver høres veldig ut som absensanfall. Les litt om det her: http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/nevrologi/absenser-epilepsianfall-med-absenser-hos-barn Som du ser så skal barn man mistenker har dette sjekkes av lege, så ring og bestill en time i morgen, du. Anonymkode: 57b93...191
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 Tusen takk for svar. Hadde håpt at dette var normalt og en måte for små barn å samle seg etter mye inntrykk.... men skjønner at det må sjekkes. Skal bestille time Anonymkode: e672c...67d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Hadde håpt at dette var normalt og en måte for små barn å samle seg etter mye inntrykk.... men skjønner at det må sjekkes. Skal bestille time Anonymkode: e672c...67d Merk deg også det som står i linken, at 8 av 10 vokser det av seg før tenårene, så selv om det skulle være slike anfall barnet ditt har så trenger det ikke være en varig diagnose. Og kanskje er det heller ingenting du trenger bekymre deg for, men symptommessig er det helt klart at du bør få henne sjekket, ikke bare se det an slik helsestasjonen sier. Min mening i hvert fall, og det stemmer med rådene i linken også. Det er bra du er så oppmerksom og følger med på barnet ditt Lykke til! Anonymkode: 57b93...191
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 Barnet mitt hadde liknende. Fikk beskjed om at det vokser det av seg, men det var etter utredning på sykehuset. De kale det for "ikke epileptisk anfall". Hn vokste fra seg innen tiden dem sa, altså 3 år. Hn er voksen idag. Anonymkode: 271a3...9b1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet mitt hadde liknende. Fikk beskjed om at det vokser det av seg, men det var etter utredning på sykehuset. De kale det for "ikke epileptisk anfall". Hn vokste fra seg innen tiden dem sa, altså 3 år. Hn er voksen idag. Anonymkode: 271a3...9b1 Godt å høre. Håper det er tilfelle her også! Anonymkode: e672c...67d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet mitt hadde liknende. Fikk beskjed om at det vokser det av seg, men det var etter utredning på sykehuset. De kale det for "ikke epileptisk anfall". Hn vokste fra seg innen tiden dem sa, altså 3 år. Hn er voksen idag. Anonymkode: 271a3...9b1 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Merk deg også det som står i linken, at 8 av 10 vokser det av seg før tenårene, så selv om det skulle være slike anfall barnet ditt har så trenger det ikke være en varig diagnose. Og kanskje er det heller ingenting du trenger bekymre deg for, men symptommessig er det helt klart at du bør få henne sjekket, ikke bare se det an slik helsestasjonen sier. Min mening i hvert fall, og det stemmer med rådene i linken også. Det er bra du er så oppmerksom og følger med på barnet ditt Lykke til! Anonymkode: 57b93...191 Tusen takk. Anonymkode: e672c...67d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #9 Skrevet 9. mai 2018 Det kan være epilepsi, så fint at du skal sjekke det Anonymkode: 58ed9...e4a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #11 Skrevet 9. mai 2018 Barnet mitt tuner også fullstendig ut av og til. Jeg har alltid bare tenkt at det er sånn barn er 🙄 Men sikkert bra å få sjekket ut. Anonymkode: 1391f...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå