Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Mannen min trener et guttelag der sønnen vår spiller. Etter hver eneste trening og kamp kommer det misfornøyde og sure kommentarer fra foreldre. I hele fjor fikk han til og med telefoner fra spesielt en forelder fordi hun skulle klage! Han kommer hjem og er helt oppgitt, jeg blir oppgitt på hans vegner. Han gjør så godt han kan, stiller opp på tre kvelder i uka på kamp treninger, på cuper og alle kurs han bør ta. Helt gratis! Ingen andre ville ta jobben, laget måtte nesten trekke seg i fjor da han var drittlei klagingen, men valgte å fortsette så de kunne fortsette. De taper flest kamper, men vinner noen også. Han legger vekt på at det skal være kjekt å spille fotball, at spillerene skal føle mestring og at alle har lik spilletid. De er 10 år gamle så det bør være bra nok. De er flinke, men mannen velger å aldri toppe laget, og det er det noen av klagene går på. Da hadde de vunnet alt, men flere barn hadde aldri fått spille. På kamp opplevde han for noen uker siden at en kjeftet så mye på en spiller at han ikke ville spille mer. Bare gikk av banen mens han gråt. Fordi han ikke hadde sentret og laget mistet ballen foran mål... I følge gutten hadde denne faren kjeftet på han og flere andre inkl dommeren på 12 år! gjennom hele kampen, noe mannen min dessverre ikke fikk med seg siden han sto på andre siden av banen. Mannen min ringte han senere for å forklare at sånt kunne man ikke gjøre, og fikk kjeft tilbake.. Hva vi gjøre? Kan vi nekte foreldre adgang til kamp om de ikke slutter å kjefte? Kan vi bare slutte å snakke med de hvis de begynner å klage? Vi har hatt foreldremøte der vi tok det opp, da var noen helt forferdet over at folk klaget og kjeftet, mens de det gjaldt liksom var såå enig... Anonymkode: a5966...127
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min trener et guttelag der sønnen vår spiller. Etter hver eneste trening og kamp kommer det misfornøyde og sure kommentarer fra foreldre. I hele fjor fikk han til og med telefoner fra spesielt en forelder fordi hun skulle klage! Han kommer hjem og er helt oppgitt, jeg blir oppgitt på hans vegner. Han gjør så godt han kan, stiller opp på tre kvelder i uka på kamp treninger, på cuper og alle kurs han bør ta. Helt gratis! Ingen andre ville ta jobben, laget måtte nesten trekke seg i fjor da han var drittlei klagingen, men valgte å fortsette så de kunne fortsette. De taper flest kamper, men vinner noen også. Han legger vekt på at det skal være kjekt å spille fotball, at spillerene skal føle mestring og at alle har lik spilletid. De er 10 år gamle så det bør være bra nok. De er flinke, men mannen velger å aldri toppe laget, og det er det noen av klagene går på. Da hadde de vunnet alt, men flere barn hadde aldri fått spille. På kamp opplevde han for noen uker siden at en kjeftet så mye på en spiller at han ikke ville spille mer. Bare gikk av banen mens han gråt. Fordi han ikke hadde sentret og laget mistet ballen foran mål... I følge gutten hadde denne faren kjeftet på han og flere andre inkl dommeren på 12 år! gjennom hele kampen, noe mannen min dessverre ikke fikk med seg siden han sto på andre siden av banen. Mannen min ringte han senere for å forklare at sånt kunne man ikke gjøre, og fikk kjeft tilbake.. Hva vi gjøre? Kan vi nekte foreldre adgang til kamp om de ikke slutter å kjefte? Kan vi bare slutte å snakke med de hvis de begynner å klage? Vi har hatt foreldremøte der vi tok det opp, da var noen helt forferdet over at folk klaget og kjeftet, mens de det gjaldt liksom var såå enig... Anonymkode: a5966...127 Det skjedde en eneste gang at en forelder slang med leppa på et stevne barnet vårt var på. Da fikk vedkommende beskjed over høytaleranlegget om å fjerne seg fra området, gå hjem og skamme seg og ikke vise seg på et stevne før han hadde lært både å oppføre seg som folk og snakke respektfull til alle utøvere og dommere. Full appaus fra ungene og en meg et slukøret mann som tuslet ut. Anonymkode: 06b97...d7e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skjedde en eneste gang at en forelder slang med leppa på et stevne barnet vårt var på. Da fikk vedkommende beskjed over høytaleranlegget om å fjerne seg fra området, gå hjem og skamme seg og ikke vise seg på et stevne før han hadde lært både å oppføre seg som folk og snakke respektfull til alle utøvere og dommere. Full appaus fra ungene og en meg et slukøret mann som tuslet ut. Anonymkode: 06b97...d7e Vi skal SÅ skaffe oss høgtalerannleg på idrettsplassen! 😅 Det var faktisk en helt grei måte å gjøre det på syns jeg! Anonymkode: a5966...127
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 He-he... jeg synes det var passelig straff d7e nevnte Men ellers kan din mann kanskje kontakte NFF og be om hjelp der, de ønsker jo å jobbe seriøst og målrettet for gode opplevelser i barnefotballen. Har dere undertegnet en Holdningskontrakt? Ære være mannen din som tar jobben! Anonymkode: 4cff2...e93
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: He-he... jeg synes det var passelig straff d7e nevnte Men ellers kan din mann kanskje kontakte NFF og be om hjelp der, de ønsker jo å jobbe seriøst og målrettet for gode opplevelser i barnefotballen. Har dere undertegnet en Holdningskontrakt? Ære være mannen din som tar jobben! Anonymkode: 4cff2...e93 Holdningskontrakt skal jeg se på, og skal be ham kontakte nff! Takk for tips Anonymkode: a5966...127
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holdningskontrakt skal jeg se på, og skal be ham kontakte nff! Takk for tips Anonymkode: a5966...127 Hvis dere tar et fellesmøte med foreldrene (uten barna) og så blir enige om regler, så kan dere også presisere det med urimelige foreldre. Og får dere høytaleranlegg så kan dere også bli enige i at det er en grei reaksjon. Kan ikke voksne oppføres seg så får de også godta en korreks. En av punktene for foreldre i Holdningskontrakten sier ca. "husk at det er ditt barn som spiller - ikke du". Tror det er en del som trenger å bli påminnet det Lykke til videre. Håper mannen din orker å fortsette, for slike som ham trengs i barneidretten - det kan du hilse ham og si Anonymkode: 4cff2...e93
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #7 Skrevet 8. mai 2018 Våre trenere har satt strenge regler i år: Vi heier på laget, ikke enkeltspillere; det er kun trenerne som skal gi spillerne instruksjoner og tilbakemeldinger under kamper osv. Vi har to kampverter per kamp som blant annet skal holde styr på eventuelle overivrige foreldre. Anonymkode: 08f51...e37
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #8 Skrevet 8. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Våre trenere har satt strenge regler i år: Vi heier på laget, ikke enkeltspillere; det er kun trenerne som skal gi spillerne instruksjoner og tilbakemeldinger under kamper osv. Vi har to kampverter per kamp som blant annet skal holde styr på eventuelle overivrige foreldre. Anonymkode: 08f51...e37 Veldig bra. Det HI beskriver er jo sjokkerende oppførsel. Jeg har også vært fotballmamma, men aldri opplevd noe sånt! Anonymkode: 42bb4...5df
Måsen Skrevet 8. mai 2018 #9 Skrevet 8. mai 2018 I alle dager?! Det er da ikke meningen at man skal stå helt alene? Finnes det ikke et styre i klubben? Og hva med foreldrevettregler? Jeg er både trener og lagleder og har aldri opplevd noe slikt, men jeg tror nok det er verre på guttelag enn jentelag, som jeg har. NFFs regler for barnefotball sier uansett at man IKKE har lov å toppe lag når de er så små. Man kan melde på i ulike divisjoner og differensiere, men alle som er med på kamp skal spille omtrent like mye. Poenget er jo ikke å vinne enkeltkamper, men tenke langsiktig slik at faktisk finnes nok unger til å stille lag også når de er 14 år. Neste gang noe klager foreslår jeg at mannen din skal svare at vedkommende er hjertelig velkommen til å være med å ta treneransvar. Jeg mener det er uholdbart med bare en trener. Mannen din burde nekte å fortsette hvis ingen andre bidrar.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 Må bare signere de over men ville si at mannen din gjør en kjempejobb og det burde finnes flere som han! Håper dere følger rådene over og at han fortsetter som trener for han høres fantastisk ut. Lykke til. Anonymkode: d977d...673
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #11 Skrevet 9. mai 2018 Man får sånne fair play kort. Jeg leverer de til både foreldre, trenere, søsken og besteforeldre i heten. De pleier å roe seg ned da, et par av de har nektet å ta å mot og da har jeg bare sagt «du er så hissig på banen at du trenger å lære deg foreldrevett!» da blir de litt mutte. Og det er ikke bare mitt eget lag jeg deler ut til, men mange andre også. Anonymkode: 1a094...f31
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #12 Skrevet 9. mai 2018 Mange gode forslag her. Ønsker bare å si at jeg heier på dere, all ære til foreldre som engasjerer seg og stiller opp slik mannen din gjør. Blir så frustrert over enkelte kverulanter som ødelegger dette så til de grader, finnes dessverre mange ildsjeler der ute som ikke orker mer. Anonymkode: 84de5...e0e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #13 Skrevet 9. mai 2018 Jeg føler det er en folkesykdom ute og går nå, at man ikke støtter oppom ildsjeler. Folk virker mer opptatt av å kritisere enn å bidra. Det er lettere å være mot enn å gjøre noe selv. Det er trist at det skal være sånn. Særlig når det går ut over barna 😕 Anonymkode: 37b8c...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå